کل بازديد سایت :  11624801

» لیزر جوانسازی واژن برای بانوان

لیزر جوانسازی واژن برای بانوان

لیزر مونالیزا یک درمان جوان سازی واژن است که بر اساس یک مقدار خاص از لیزر CO2 انجام می شود و بطور خاص برای غشای مخاطی واژن طراحی شده است. لیزر مونالیزا از ریختن استروژن در بافت واژن (که بطور خاص در طول دوره یائسگی یا پس از بچه دار شدن مشاهده می شود) با فعال کردن مجدد تولید کلاژن جدید و ایجاد شرایط عادی که قبلاً غشای مخاطی واژن داشته است، جلوگیری می نماید. لیزر واژن با تاثیرگذاری آرام بر بافت غشای واژن، تولید کولاژن را تحریک کند و عملکرد ناحیه درمان شده را بهبود بخشد. علاوه بر این با استفاده از این روش می توان مواد غذایی مناسب را به صورت متوازن در اختیار غشای مخاطی قرار داد.

در علم پزشکی لیزرمونالیزا تاچ یک دستاورد بی نظیر است ، لیزر مونالیزا دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و  CE اروپا و FDA آمریکا است .

نشانه های آتروفی ناحیه تناسلی:

خشکی، درد و خونریزی حین مقاربت، سوزش و خارش واژن، تغییرات ظاهری، تغییر PH بافت،

افزایش احتمال رشد میکروبهای بیماریزا و قرار گرفتن در معرض عفونت ها.

تغییرات بافتی که در مسیر ادراری ( خشک و ملتهب شدن مجرا ) اتفاق می افتد باعث میشود که فرد احساس تکرار ادرار کند.

در اثر این تغییرات علاقه و تمایل خانم ها به مقاربت کم می شود و بر کیفیت زندگی و روابط زناشویی به شدت تاثیر می گذارد.

این روش یکی از موثر ترین روش های درمانی غیر جراحی و بدون نیاز به دارو است که برای پیش گیری و درمان آتروفی واژن (خشکی و رنگ پریدگی مخاط واژن) و تاثیرات پس از آن استفاده میشود و در حقیقت بسیاری از خانم ها از این شرایط در طول دوره یائسگی و پس از بچه دار شدن رنج می برند. در ضمن سرد مزاجی زنان در یائسگی از کمبود استروژن می باشد که می‌تواند منجر به تغییراتی در عملکرد جنسی یک زن یائسه شود. بنابراین میتوان گفت: یائسگی و رابطه زناشویی با هم ارتباط دارند.

انجام این پروسه درمانی به عادی شدن pH واژن و کاهش عفونت‌های مرتبط با دستگاه تناسلی کمک می‌کند. بازسازی جداره‌ طبیعی واژن و ارتقای کیفیت بافت نیز باعث بهبود روانکاری واژن می‌شود.

بیمارانی که تحت لیزر مونالیزا تاچ قرار می‌گیرند، از استرس و فشارهای ناشی از بد فرمی واژن، دردناک شدن مقاربت جنسی، آتروفی واژن، خارش، خشکی، سوزش و عفونت‌های دستگاه تناسلی رهایی پیدا می‌کنند.

و اما کاربردهای زیاد این دستگاه:

·         رفع سوزش واژن  و خارش آن

·         افزایش سفتی و مقاومت بافت

·         رفع مشکلات و دردهای مقاربتی

·         درمان بی اختیاری و تکرر ادرار

·         روشن کردن پوست

·         کوچک کردن لابیا

·         زیبایی

·         تنگ نمودن واژن

·         درمان نمودن افتادگی رحم

درمان علایم یائسگی

·         6  درمان خشکی واژن

·         7  درمان سوزش

·         8  درمان درد در زمان مقاربت

ویژگی های لیزر مونالیزا تاچ :

1-  عدم نیاز به بیهوشی

2-  سرپایی بودن و عدم نیاز به بستری شدن

3-  هزینه بسیار کمتراز جراحی

4-  مشاهده تغییرات بلافاصله پس از لیزر

5-  پس از سه جلسه نتیجه مطلوب حاصل می شود

6-  بدون درد

7-  بدون خونریزی

کاندیدای مناسب جهت استفاده از لیزر مونالیزا

دلایل مختلفی سبب می شود که بانوان کاندیدای مناسبی جهت انجام اعمال جراحی نباشند ، برای رفع مشکلات فوق لیزرمونالیزا تاچ ارائه شد .

استفاده از لیزر مونالیزا تاچ برای تمامی زنانی که از مشکل خشکی و رنگ پریدگی مخاط واژن رنج می برند و این امر در روابط زناشویی آن ها تاثیر گذار می باشد توصیه می شود. معمولا تمامی خانم ها می توانند از لیزر مونالیزا تاچ برای جوانسازی واژن خود استفاده نمایند . اما بطور کلی افراد مناسب برای استفاده از لیزر مونالیزا تاچ شامل افراد زیر می باشد:

با افزایش سن و در دوران یائسگی بسیاری از خانم ها با مشکل گشادی واژن روبرو می شوند که برای حل این مشکل و تنگ کردن واژن می توانید از لیزر مونالیزا استفاده نمایید.

استفاده از لیزر مونالیزا برای افرادی که آتروفی واژن (خشکی و رنگ پریدگی مخاط واژن) دارند بسیار مناسب می باشد.

لیزر مونالیزا یک روش غیر تهاجمی می باشد که کاملا بدون درد می باشد و برای افرادی که از جراحی هراس دارند بسیار موثر می باشد.

مراقبت های پس درمان

اکثر زنان پس از درمان اندکی ناراحتی را در ناحیه واژن خود گزارش کرده اند و این علائم معمولاً در طول چند روز اول پس از درمان مشاهده می شود. بسیاری از خانم ها بیان کرده اند که امکان برگشت به فعالیت های عادی و روزمره خود را پس از یک تا سه روز پیدا کرده اند. پس از درمان توصیه می شود از انجام عمل زناشویی و آمیزش با همسر برای مدت دو روز خودداری شود و معمولاً بلافاصله پس از درمان امکان بازگشت به فعالیت های عادی وجود دارد. در طول دوره بهبود، ممکن است توصیه شود از بلند کردن اجسام سنگین یا انجام بعضی فعالیت ها همچون دوش گرفتن با آب گرم یا حرکت های ورزشی خودداری شود. به هر حال پزشک به شما دستورات و راهنمایی های خاص ارائه می کند تا با استفاده از آنها امکان ریکاوری هر چه سریع تر وجود داشته باشد.

آیا این روش درمانی دردناک است؟

خیر، معمولاً در این درمان حتی نیازی به استفاده از داروی بی حسی نیز وجود ندارد. احساس بیمار در طول درمان چیزی شبیه به یک لرزش خفیف می باشد.

معایب لیزر مونالیزا تاچ:

در این رابطه مقدار ریسک و خطر در سطح حداقل قرار دارد. این درمان به صورت سرپایی انجام می شود. تعدادی از زنان استفاده کننده از این روش عوارض جانبی موقت را در نتیجه آن گزارش کرده اند که شامل اندکی قرمز شدن و التهاب یا ورم در ناحیه واژن می باشد. به هر حال اکثر علائم مشاهده شده به سرعت از بین می روند.