کل بازديد سایت :  12060839

» سوالات متداول در کاشت مو

سوالات متداول کاشت مو :

آیا اثر زخم ها پس از کاشت مو باقی می ماند ؟

خیر – با توجه به تکنیک ها و ابزارهای پیشرفته ای که استفاده شود  پس از درمان زخم ها ، هیچ گونه اثری از زخم ها در سر اشخاصی که کاشت مو را انجام داده اند باقی نمی ماند.

آیا در زمان کاشت مو و یا پس از آن شخص درد دارد ؟

خیر – از آنجا که کاشت مو با بی حسی موضعی انجام می شود شخص در زمان کاشت مو هیچ گونه دردی را احساس نمی کند ، پس از عمل ممکن است شخص با کمی درد روبرو شود که با مصرف مسکن ها و داروهای که پزشک تجویز نموده است ، از میزان درد می کاهد پس از گذشت زمانی این درد از بین می رود .

آیا موهای که کاشت می کنیم را می توان تراشید و یا اصلاح نمود ؟

بله – از آنجا که موهای کاشته شده از موهای سر خود شخص هستند را می توان علاوه برا اصلاح کردن ، تراشید .

نقاهت پس از کاشت مو چگونه است ؟

پس از 24 ساعت پانسمان ها را باز می کنند ، پس از بازکردن پانسمان ها می توان موهای کاشته شده را شست و شو داد ، شستن موها نیازمند انجام روش خاصی می باشد ، پانسمان ها را باید شخص هر روز تا 7 روز در منزل تعویض نماید ، بهتر است شخص به مدت یک هفته در منزل استراحت نماید و از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و روزانه اجتناب نماید ، در زمان استراحت نیز نباید به موهای کاشته شده فشاری وارد شود از قرار گرفتن در معرض آفتاب و نور خورشید باید اجتناب شود .

آیا سالمندان هم می توانند کاشت مو را انجام دهند ؟

کاشت موی طبیعی محدودیت سنی ندارد ، اگر شخص بیماری های قلبی و عروقی نداشته باشد می تواند کاشت مو را انجام دهد .

آيا بیمار در حین عمل و یا پس از عمل احساس درد خواهد داشت؟

خير، اين عمل با روش بيحسي موضعي انجام مي شود و تنها درد بيمار درد تزريق ماده بيحسي در ابتداي عمل مي باشد، در حقيقت ممكن است در بيشتر طول عمل شما درخواب باشيد. پس از عمل نیز با وجود تجویزمسکن، اکثر بیماران نیازی به استفاده از مسکن ندارند.

قسمتی از پوست سر من سوخته است و بر روی آن مو وجود ندارد.آیا امکان کاشت مو بر روی آن می باشد؟

بله ، کاشت مو بر روی اسکار سوختگی و یا خراشهای عمیق حاصل از زخم بر روی پوست هم در نواحی مختلف سر و هم در صورت انجام پذیر است.

آیا کاشت مو با لیزر هم امکان پذیر است؟

این جمله برای بازاریابی است. لیزر در کاشت مو فقط نقش برش، شکافتن و یا ایجاد سوراخ را بر عهده دارد. لیزر توسط حرارتی که ایجاد می‌کند به بافتهای محل برش آسیب می‌رساند و در محل دهنده و گیرنده خسارات زیادی بر جای می‌گذارد. از جمله مشکلات ایجاد شده توسط لیزر می‌توان به خونرسانی دیرتر و کمتر به گرافت‌های کاشت شده اشاره نمود به این دلیل که در اثر حرارت لیزر مویرگ‌های اطراف شکاف ایجاد شده شدیدا آسیب دیده و خونرسانی به محل کمتر است. همچنین به دلیل حرارت بالا فولیکولهای اطراف محل برش نیز آسیب دیده و یا از بین می‌روند. به همین دلیل پزشکان در جراحی کاشت مو تمایلی به استفاده از لیزر ندارند. لیزر با توان پایین البته بعد از کاشت و به منظور تحریک دوباره فولیکولها برای آغاز مجدد فعالیت عادی و رشد و نمو طبیعی خود مورد تأیید مجامع علمی قرار گرفته و در کلینیک ما نیز به رایگان در اختیار مراجعین محترم قرار داده می شود.

من دچار ریزش مو شده ام بنظر شما بعنوان قدم اول چه اقداماتی انجام دهم ؟ آیا استفاده از شامپوهای ضد ریزش مو را توصیه می کنید؟

بعنوان اولین اقدام به یک پزشک مراجعه نمائید تا علت ریزش موی شما را تشخیص دهد . بعنوان مثال اگر علت ریزش موی شما استرس یا کم خونی یا کم بود مواد معدنی یا اختلالات تیروئیدی باشد توقع نداشته باشید که با مصرف شامپوی ضد ریزش مشکل بر طرف شود. پس از برسی توسط پزشک و تشخیص علت آن، اقدامات شروع شود. اقدامات انجام شده بستگی به علت دارد بعنوان مثال اگر کم خونی وجود دارد باید درمان شود. در این مواقع شاید نیاز به یک تیم پزشکی باشد مثلا اگر اختلال تیروئد داشته باشید باید توسط متخصص غدد درون ریز معاینه و درمان شوید و یا اگر اختلال عصبی داشته باشید به یک متخصص روان پزشکی ارجاع داده شوید تا مشکل بصورت کاملا تخصصی حل گردد. اما در صورتی که به یکی از عللی دچار عارضه ریزش مو شدید که نیاز به کاشت مو برای درمان آن دارید.

آیا اساسا ریزش مو و طاسی سر بیماری محسوب می شود؟

اگر علت ریزش مو هورمون DHT یا همان الگوی ریزش مردانه باشد در حقیقت این یک روند طبیعی و ژنتیکی بدن می باشد تا بیماری و آنچه باعث اقـدام جهت درمان آن می شود در حقیقت تمایل افراد به جوانتر شدن و بازیابی زیبایی خودشان است. بعنوان مثال ممکن است فردی دچار طاسی شده باشد ولی تمایلی به کاشت مو یا استفاده از درمانهای داروئی نداشته باشد و فرد دیگری بعلت حساسیت زیاد درباره این موضوع دچار افسردگی – اضطراب – ترس از جامعه و اثرات دیگر روانی گردد که ملزم به انجام درمان گردد. بنابراین اگر کسی این عارضه طبیعی را داشته باشد بیمار به حساب نیامده و تنها به منظور افزایش زیبایی و جوانی خود که البته بسیار هم موثر است مراجعه می کند.