کل بازديد سایت :  11402635

» رفع جوش های سرسیاه با میکرودرم و لیزر

رفع جوش سر سیاه با روش های کلینیکی

جوش سر سیاه مهمان ناخوانده ای است که به علت هایی که در ادامه خواهیم گفت بر روی صورت یا هرجای دیگر بدن می تواند ظاهر شود. جوش های سرسیاه بر خلاف جوش های عادی با رنگ مشکی شان شناخته می شوند. برای درمان جوش سرسیاه، می توان از صابون ضد جوش، ژل های مخصوص، ماسک های زیبایی و کرم های معمولی و اسکراب استفاده کرد، ولی معمولاً نتیجه مطلوب را برای این مشکل ندارند. برای همین بهتر است که از دستکاری کردن انواع جوش بپرهیزید و سریعاً به پزشک مراجعه کنید تا پزشک با روش های لیزردرمانی، لایه برداری پوست، استخراج جوش سیاه و نیز تجویز داروهای آنتی بیوتیک نسبت به درمان آن ها اقدام نماید.

جوش سر سیاه چیست؟

جوش سر سیاه نوعی آکنه است که با لکه های سیاه رنگی که برجا می گذارد، شناخته شده است. جوش سرسیاه که کومدون نیز نامیده می شود به علت وجود سلول های پوستی مرده روغنی ، باکتری و چرکی که در فولیکول مو دلمه می بندد ایجاد می شود. با وجود اینکه درمان های خانگی متعددی برای رفع جوش صورت سرسیاه وجود دارد، وقتی درمان های خانگی برای این لکه های سیاه رنگ جواب ندادند، روش های درمانی پزشکی نیز با توجه به علت جوش صورت  برای آنها در دسترس است. علاوه براین، روش های درمانی پزشکی برای جلوگیری از ایجاد جای زخم دائمی موثر هستند.

چگونه جوش سیاه را از بین ببریم؟

لایه برداری پوست با دستگاه میکرودرم اربریژن

در این روش صدها ذره بسیار ریز کریستال به پوست پاشیده می شوند تا جوش های سرسیاه از حفره های صورت بیرون کشیده شوند. این فرآیند بدون درد است و پس از یک جلسه درمانی می توانید به وضوح تفاوت ایجاد شده را مشاهده کنید. در این روش علاوه براین که لایه بردای از پوست، شکل گیری کلاژن و سلول های پوستی تازه تحریک می شود.این روش یکی از روش های سریع درمان جوش سرسیاه است.

لیزردرمانی

پرتودرمانی و لیزردرمانی ریشه های عمیق جوش های سرسیاه را بدون ایجاد بد شکلی هدف قرار می دهند. لیزردرمانی بسته های روغنی که باعث ایجاد جوش سرسیاه می شوند را هدف قرار می دهد و باعث می شود که در این نواحی در آینده کمتر روغن برسد. پرتوهای نور در روش های پرتودرمانی به باکتری های بوجود آورنده در جوش های سرسیاه حمله می کنند.لیزردرمانی و پرتودرمانی اغلب روش های زیبایی در نظر گرفته می شوند و بیمه هزینه آن را تقبل نمی کند. اغلب بیماران تنها شاهد قرمزی جزئی خواهند بود که یک یا دو روز پس از درمان از بین می رود.

تجویز داروی موضعی

پزشک متخصص امراض پوستی یک کرم یا پماد تجویز می کند که نسبت به کرم های آکنه بازاری مخصوص سرجوش سیاه قوی تر است. اغلب کرم های تجویزی از مشتقات ویتامین آ مثل آداپالن، تازوتن و ترتینون ساخته می شوند. آنتی بیوتیک های موضعی نیز براری کشتن باکتری ها محبوس در جوش سرسیاه موثر هستند. کرم های آنتی بیوتیک همراه با بنزیول پروکسید باعث تحریک رشد سلول جدید و نابودی باکتری ها می شود. استفاده از کرم های موضعی تجویزی عوارض شایعی دارد که معمولا شامل قرمزی، سوزش و درد است.

استخراج جوش سرسیاه

پزشکان قویا تاکید دارند که بیماران برای از بین بردن جوش سرسیاه آنها را فشار ندهند. در عوض، متخصصان امراض پوستی ترجیح می دهد که تحت شرایط استرلیزه در مطب با استفاده از یک دستگاهی که هم اندازه یک خودکار است و روغن و باکتری را از فولیکول مو بیرون می کشد، جوش های سرسیاه را خارج کنند. در بعضی از موارد استخراج نیازمند استفاده از یک تیغ باریک برای برش جوش سرسیاه هستند. معمولا پس از استخراج یک جای زخم کوچک باقی می ماند که در صورتی که استخراج به درستی انجام شده باشد، از بین می رود.

اگرچه رهایی از جوش سرسیاه دغدغه ی مردم خصوصاً خانم های جوان است، ولی اگر سریع به پزشک مراجعه شود، می توان از علائم و عوارض بعدی آن که شامل لکه های سیاه بر روی پوست است پیشگیری کرد. استفاده از روش های پیشگیری از ابتلا به جوش سر سیاه همیشه ارزانتر و مطمئن تر خواهد بود.