کل بازديد سایت :  11878055

» میکرودرم و جوانسازی

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم صورت یا همان میکرودرم ابرژن یا روشی غیرتهاجمی برای رفع جای جوش و پاکسازی پوست است. در این روش پاکسازی پوست لایه بالایی سلول های مرده پوست لایه برداری یا صیقل داده می شوند، و درعین حال رشد کلاژن تحریک می شود تا پوست سالم جدید که ظاهر بهتری دارد و صاف تر است، نمایان شود. انجام میکرودرم برای پوست خشک ، رفع چین و چروک های ریز، درمان منافذ باز پوست، کک مک،لکه ها، کمرنگی پوست و لکه های خورشیدی و آفتاب سوختگی پوست در صورتی که در جلسات درمانی منظم انجام شود، می تواند آنها را بهبود بخشد. متخصص پوست بهره‌گیری از روش‌هایی نظیر میکرودرم یا میکرو نیدلینگ را برای درمان منافذ باز پوست پیشنهاد می‌دهد. محصولاتی مثل مرطوب کننده، کرم ها و لوسیون ها آسان تر جذب می شود و از این رو پس از انجام روش میکرودرم ابریژن تاثیرگذاری بیشتری دارند. میکرودرم صورت ، روش درمانی بدون درد و کم ریسک است و می توانید آن را برای زیباتر به نظر خود مورد استفاده قرار دهید.

زمان مراجعه برای انجام روش میکرودرم ابریژن

در صورتی که می خواهید پاکسازی پوست صورت انجام دهید پوست خود را روشن کنید و پوست سالمی دارید

در صورتی که لکه خورشیدی، جای زخم آکنه یا چین و چروک ریز دارید و نیاز به  از بین بردن جای جوش صورت دارید

در صورتی که حفره های پوست شما مسدود شده باشند و اغلب دانه های سرسیاه یا سرسفید در پوست شما بوجود می آید

در صورتی که می خواهید پوست سالم و شفافی داشته باشید

چه کسانی می توانند روش میکرودرم ابرژن را انتخاب کنند

میکرودرم ابریژن یکی از روش های پاکسازی پوست می باشد که در واقع هیچ محدودیتی برای انوع پوست وجود ندارد.

آمادگی برای انجام میکرودرم ابریژن

متخصص مراقبت های پوستی یا جراح پلاستیک دستورالعمل های پیش از عمل جامعی را برای شما عرضه می کند، به تمامی سوالاتی که می پرسید جواب می دهد، سابقه پزشکی شما را به طور کامل بررسی می کند و برای بررسی آمادگی شما برای انجام این روش برای رفع چین و چروک صورت ، شما را معاینه می کند. آنها در مورد موارد زیر از شما سوالاتی می پرسند؟

زخم یا برش باز در صورت که منجر به عفونت می شود

داروهایی مثل ترتینون که باعث حساسیت پوستی می شود

هر بیماری پوستی که با روش میکرودرم پوست صورت شدت پیدا می کند.

روز انجام میکرودرم ابرژن

روش میکرودرم ابرژن در یک بیمارستان معتبر، مرکز مراقبت های پوستی سیار یا مرکزجراحی صورت می گیرد. هر جلسه درمان بین نیم ساعت تا یک سال طول می کشد، اما ممکن است بیشتر از این هم بشود.

پس از یک دوره نظارتی کوتاه مدت می توانید به خانه برگردید، مگر اینکه شما و جراح پلاستیک شما برنامه های دیگری برای دوره بهبودی فوری پس از درمان چروک صورت داشته باشید.

نحوه انجام روش میکرودرم ابرژن (نحوه پاکسازی پوست با میکرودرم ابرژن)

اغلب مواقع، این روش توسط یک متخصص مراقبت های پوستی در مطب جراح پلاستیک یا مرکز پزشکی صورت می گیرد.

روش میکرودرم ابرژن معمولا به دو صورت انجام می شود:

میکرودرم ابرژن کریستالی

در این نوع میکرودرم ابرژن، یک هندپیس کریستال هایی را در سطح پوست ساطع می کند که منجر به یک فرآیند براق سازی یا خراش اندازی ملایم می شود. سپس سلول های مرده پوست به همراه کریستال ها یا فورا درهندپیس مشابه در یک فرآیند ثانویه ساکشن می شوند.

میکرودرم ابرژن سرالماسی

در این نوع میکرودرم ، برای پاکسازی پوست صورت، یک هندپیس سر الماسی مورد استفاده قرار می گیرد که با ملایمت سلول های مرده پوست را خراش می اندازد و لایه برداری می کند. همانند روش میکرودرم ابرژن کریستالی، با تقبل هزینه لایه برداری پوست ،  پوست مرده یا فورا درهندپیش مشابه یا در یک فرآیند ثانویه ساکشن می شود. روش میکرودرم ابرژن سر الماسی برای نواحی نزدیک به چشم (مانند زیر چشم) ایمن تر است و در نواحی حساس یا پوست های حساس تر، انعطاف پذیری بیشتری دارد.

این روش ممکن است برای افزایش تاثیرگذاری با یک روش لایه برداری پوست صورت شیمیایی ملایم ترکیب شود. فورا پس ازانجام روش میکرودرم، یک مرطوب کننده آبرسان پوست دارای SPF استعمال می شود تا به پوست آبرسانی شوند و از آن محافظت شود. شایان ذکر است که در صورتی که بیماری شدید پوستی مثل آکنه گسترده و عمیق، علائم اگزما ، روزاسه یا آماس پوست دارید، جراح پلاستیک توصیه های دیگری برای شما دارد. عارضه های پوستی ازجمله از بین بردن جای جوش، زخم های باز، تبخال و بیماری دیگر قبل از انجام روش میکرودرم ابرژن به روش های درمانی دیگری نیاز دارند.

مراقبت های بعد از میکرودرم ابرژن و بهبودی

پزشک در مورد زمان از سرگرفتن فعالیت ها روزمره و کار با شما صحبت می کند. پس از درمان، شما و فرد مراقب شما دستورالعمل هایی در مورد مراقبت های پس از جراحی دریافت می کنید که شامل اطلاعاتی در مورد موارد زیر است:

علائم نرمالی که تجربه می کنید

علائم و عوارض میکرودرم

از فواید میکرودرم ابرژن می توان به عوارض جانی و مدت از کار افتادگی جزئی اشاره کرد. مکش و لایه برداری ممکن است بسته به حساسیت پوست فرد، باعث ورم و قرمزی جزئی پوست شود. پس از استعمال یک مرطوب کننده حاوی SPF، پوست شما خیلی سریع به وضعیت اولیه خود برمی گردد. می توانید آرایش کنید و فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

همانند اغلب روش های غیرتهاجمی، توصیه می شود که قبل از انجام هر گونه فعالیت سنگین پس از جراحی، 24 ساعت صبر کنید. همیشه توصیه می شود که در خارج از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست شما از اشعه های زیان بار فرابنفش در امان باشد.

در صورتی که دردی شدید یا طولانی مدتی دارید، یا ورم یا قرمزی در پوست خود احساس می کنید، با پزشک جراح تماس بگیرید تا متوجه شوید این علائم طبیعی است یا نشان دهنده بروز مشکلی است.

نتایج میکرودرم ابرژن

چند روز پس از انجام میکرودرم پوست می توانید شاهد پوستی شفاف و سالم باشید، اما بهترین نتایج پس از انجام چندین جلسه درمانی مکرر بدست می آید. تعداد جلسات درمان توصیه شده برای بدست اوردن نتایج بهینه برای درمان جای جوش بین پنج تا دوازده جلسه است که بین هر کدام دو تا چهار هفته فاصله باید وجود داشته باشد. پس از بدست آمدن نتایج اولیه، حفظ نتایج نیازمند تکرار جلسات درمان به صورت منظم است.

پیروی از تمامی دستورالعمل های جراح بسیار مهم است. جراح دستورالعمل های کامل درمورد علائم طبیعی و علائم و عوارض جانبی احتمالی برای شما ارائه می کند. شایان ذکر است که دوره بهبودی هر فرد متفاوت است.