صفحه اصلی > مقالات > تکنیک های جوانسازی و لاغری موضعی > مزایای مزوتراپی

مزایای مزوتراپی

مزایای مزوتراپی نسبت به سایر روش‌های درمان ریزش مو عبارتند از:

روشی غیرتهاجمی و تقریباً بدون درد است.

بعد از درمان به استراحت چندانی نیاز نیست، طوریکه می‌توانید درست پس از درمان به سر کارتان برگردید.

زمان مورد نیاز برای بهبودی نسبت به سایر روش‌ها کوتاه‌تر است. در سایر روش‌ها باید یک یا چند صبر کنید تا بتوانید نتیجه را ببینید، در حالیکه در این فرایند برای دیدن نتایج ملموس تنها به 4 تا 5 هفته نیاز دارید.

نتایج آن جالب توجهند. با استفاده از این روش عملاً می‌توانید از طاسی جزئی و کامل خلاص شوید.

از روش‌های جراحی مشابه بسیار ارزانتر است.

از چند روش دیگرِ درمان ریزش موی بی‌خطرتر است.

عوارض جانبی مزوتراپی

مزوتراپی مو، اگرچه از سایر روش‌ها بی‌خطرتر است، اما چند مورد عوارض جانبی هم دارد. این عوارض عبارتند از کبودی، ورم، عفونت، آلرژی، احساس سوزش، التهاب، قرمزی، برآمدگی‌های پوستی ، تغییر رنگ پوست و درد خفیف در نواحی درمان شده.

معمولا علت ریزش موی ارثی بخاطر تغییر در هورمون‌ها، فولیکول مو منقبض شده و چرخه‌ی رشد کوتاه می‌شود. ماینوکسیدیل که از اجزای تشکیل دهنده‌ی محصولات REGAINE است، موجب تقویت فولیکول‌های کوچک شده‌ی مو می‌گردد.اندازه‌ی آنها افزایش پیدا کرده و با گذشت زمان بصورت ضخیم‌تر رشد می‌کنند.

مراقبت و نگهداری

با استفاده از این روش درمانی شگفت‌انگیز دیگر نیازی به جراحی‌های پیوند مو و سایر گزینه‌های دردناک و گران قیمت نیست. البته برای بدست آوردن بهترین نتایج در سریعترین زمان، می‌بایست بیمار تغذیه سالمی داشته باشد، تنقلات کم‌ارزش (هله هوله) و غذاهای ناسالم مصرف نکند، از یک رژیم لاغری سختگیرانه پیروی کرده و به طور مرتب ورزش کند. ضمن اینکه بیمار برای اطلاع از هزینه مزوتراپی مو باید به پزشک مراجعه نماید.

چه کسانی کاندیدهای مناسب این روش هستند؟

افرادی که ریزش موی پراکنده دارند، یعنی موهای تمام نقاط سرشان کم پشت شده است (بیشتر در بین زنان شایع است تا مردان) می‌توانند با این روش درمان شوند. همچنین آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی الگوی مردانه، در مراحل اولیه به خوبی به این روش جواب می‌دهد. به طور کلی، بیماران مناسب برای مزوتراپی مو تمامی کسانی هستند که درک کاملی از این روش دارند (کسانی که انتظارات واقع‌بینانه‌ای از توانایی‌ها و محدودیت‌های این روش دارند) و آنقدر بالغ هستند که بتوانند عوارض جانبی فیزیک و روانی آن را درک کنند.

این روش برای چه کسانی مناسب نیست؟

این روش کاملاً بی‌خطر است و هیچگونه منعی برای استفاده از آن وجود ندارد؛ البته کسانی که به داروهای مورد استفاده آلرژی دارند باید از آن اجتناب کنند. برای اطمینان از مناسب بودن این روش برای بدن و پوست سرتان می‌بایست قبل از درمان با یک متخصص مو مشورت کنید. همچنین، اکیداً توصیه می‌شود یک تست آلرژی (حساسیت) هم انجام دهید تا مشخص شود که هیچ یک از اجزاء ترکیب مورد استفاده باعث واکنش‌های آلرژیک در شما نمی‌شوند. افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده کرده یا سابقه لختگی خون دارند می‌بایست به فکر گزینه‌های درمانی دیگری باشند. مناسب بودن این روش به مرحله ریزش مو مردان و زنان نیز بستگی دارد. اگر موی خیلی زیادی است دست داده باشید، ممکن است این روش چندان برایتان مؤثر نباشد، پس بهتر است قبلاً در این مورد با یک متخصص مشورت کنید. زنان باردار و شیرده هم نمی‌توانند از مزوتراپی موی سر استفاده کنند.

اثربخشی مزوتراپی

نتایج مزوتراپی مو تحت شرایط بهینه، یعنی با انجام درمان‌های اصلاحی و تغذیه مناسب و ورزش، دائمی شده و تأثیر درمان حفظ می‌شود. به علاوه، اگرچه اکثر بیماران بعد از دو یا سه جلسه درمان نتایج ملموسی بدست می‌آورند، اما بیمارانی هم بوده‌اند که تنها بعد از یک جلسه بهبود قابل توجهی را در موهایشان مشاهده کردند. با این حال، در موارد شدید، بیماران برای مشاهده نتیجه به حدود 5 جلسه نیاز دارند، که در طول یک دوره 4 تا 6 ماهه انجام می‌شوند. در کل، استفاده از مزوتراپی برای مردان و زنانی که از آلوپسی آندروژنتیک رنج می‌برند شدیداً توصیه می‌شود.