کل بازديد سایت :  12086644

» درماپن یا درمارولر؟

میکرونیدلینگ با درماپن یا درمارولر ؟

در روش میکرونیدلینگ با وسیله ای به نام درماپن یا درمالرولر منافذ و کانال های بسیار ریزی در پوست ایجاد می شود و پوست را وادار به ساختن مقادیر بالای کلاژن می کند و البته اگر نقصی مانند اسکار آکنه یا اسکار سوختگی یا ترک پوستی هم وجود داشته باشد این مشکل هم به بهترین نحو ممکن برطرف می گردد. استفاده همزمان از فاکتورهای رشد پلاکتی یا همان PRP بصورت تزریقی یا موضعی می تواند نتایج شگفت انگیز این درمان را افزایش دهد.

درمارولر چيست ؟

وسيله ای داراي يك غلطك است ، كه در دور تا دور ان ، تعداد زيادي سوزنهاي ريز وتيز ، تعبيه شده است .

با حركت دادن غلطك روي پوست ، سوزن ها در محدود ميليمتري در پوست فرورفته وبدين طريق موجب تحريك پروسه healing وشروع سنتز كلاژن .الاستين در غشائ مياني پوست مي شوند . از اين روش به منظور بهبودي ظاهر اسكارها استفاده مي شود .

درماپن چیست؟

درماپن دستگاهی برای نیدلینگ عمودی پوست است که تاثیری هم مرتبه با لیزر و قابل مقایسه با پیلینگ شیمیایی دارد. این دستگاه هم به تنهایی هم به عنوان مکملی برای روشهای درمانی دیگر مثل مزوتراپی و PRP  به کار رود.

سر یکبار مصرف این دستگاه شامل ۹ یا بیشتر میکرو نیدل است که بعد هر درمان باید دور انداخته شود. برای درمان با درماپن می توانید عمق نفوذ سوزن ها را بین ۰ تا ۲ میلی متر تنظیم کرده و با سرعت ۲۵ ضربه در هر ثانیه تا ۹۰ ضربه در هر ثانیه استفاده کنید، که در نهایت بین  ۲۲۵ تا ۸۰۰  سوراخ بسیار ریز در ثانیه در سطح پوست ایجاد می شود.

مزایای درماپن نسبت به درمارولر چیست؟

برخلاف درمارولر ، درماپن باعث ترومای کمتر به اپیدرم می شود بنابراین درد و ناراحتی به حداقل می رسد. به خاطر داشتن سوزن یک بار مصرف خطر انتقال عفونت وجود ندارد. به خاطر تکنولوژی پیشرفته جهت استفاده در اطراف چشم،لب و بینی کاملا safe است.

تعداد جلسات:

به مقدار پاسخ بدن و سن فرد بستگی دارد مثلا کسانی که سیگار مصرف نمی کنند پاسخ بهتری دارند ولی بطور معمول ۴-۶ جلسه می باشد.

موارد کاربرد:

۱- درمان اسکار جوش، جراحی و سوختگی

۲- درمان چروک و خطوط ریز پوستی

۳- جوانسازی پوست

۴- درمان استریا

۵- کوچک کردن منافذ باز پوستی

۶- درمان خطوط اطراف لب در افراد سیگاری

مراقبت های بعد:

معمولا کمی قرمزی و التهاب بعد از عمل وجود دارد که پس از ۲۴ ساعت برطرف می شود .سوزش مختصر که ۲-۴ روز برطرف می گردد.

تا ۲۴ ساعت ترجیحا دوش نگیرید

تا ۴۸ ساعت آرایش نکنید

۲۴ ساعت اول از پماد زینک اکساید برای کاهش التهاب و پیشگیری از تماس آفتاب استفاده کنید.

– پس از ۲۴ ساعت استفاده از ضد آفتاب با SPF مناسب اکیدا توصیه می گردد.