صفحه اصلی > سوالات رایج و پاسخ ها > سوالات رایج درباره سابسیژن

آیا سابسیژن عوارضی دارد؟

احتمال بروز درد و تورم در موضع با استفاده از کمپرس سرد و مسکن قابل کنترل است. عارضه دیگر بروز کبودی در محل  است که عدم مصرف آسپرین، ایندومتاسین، وارفارین یا سایر داروهای ضد انعقاد خون (با تجویز پزشک) یک هفته قبل از درمان از بروز این عارضه جلوگیری می کند. در مجموع سابسیژن روش مطمئن و کم عارضه­ ای است.

سابسیژن برای چه افرادی مناسب است؟

ساسیژن برای افرادی که جای جوش­ و آکنه ­های بسیار عمیق و فرو رفته دارند مناسب است و روشی تهاجمی محسوب می­ گردد.

آیا سابسیژن درد و خونریزی دارد؟

این روش با بی­ حسی موضعی پوست قابل انجام است بنابراین فرد یا دردی را احساس نمی­ کند و یا میزان درد خفیف خواهد بود. در حین جراحی خونریزی اندکی وجود دارد.

دوره نقاهت سابسیژن چقدر است؟

کبودی بعد از جلسه درمانی سابسیژن ممکن است تا حدود 8 الی 10 روز ادامه یافته و بهبود یابد.

مراقبت های قبل از سابسیژن چیست؟

در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک اطلاع دهید.

قبل از مراجعه به مطب صورت را با آب و صابون بشویید.

بیماران مبتلا به آکنه فعال (جوش) باید حتما قبل از سابسیژن یا هر اقدامی جهت رفع جای جوش بیماری آکنه خود را کاملا درمان کنند.

در صورت ابتلا به بیماری های عفونی مانند هپاتیت، ایدز، بیماران دیالیزی، پیوندی و یا بیماران خاص به پزشک معالج اطلاع دهید.

یک شب قبل از سابسیژن استحمام کنید و قبل از جلسه پوست کاملا تمیز بدون هیچ­گونه آرایش و آلودگی باشد.

تعداد جلسات مورد نیاز چقدر است؟

در بعضی موارد یک جلسه سابسیژن کافی است و بهترین پاسخ درمانی در همان جلسه اول مشاهده می‌شود ولی در کسانی که بافت فیبروز زیادی دارند شاید نیاز به دو جلسه و یا سه جلسه لازم می‌شود.

مراقبت های بعد از سابسیژن چیست؟

فرد بعد از درمان با سابسیژن باید به مدت 24 تا 48 ساعت از تماس سوراخ ایجاد شده در پوست با آب جداً خودداری کند و از آنتی ­بیوتیک موضعی جهت جلوگیری از بروز عفونت استفاده کند. کبودی بعد از سابسیژن طبیعی بوده و تا یک هفته الی ده روز بهبود می ­یابد.