جستجو
Close this search box.

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟

روشن شدن پوست با لیزر موهای زائد

آنچه در ادامه می‌خوانید

همان طور که می دانید در حال حاضر بهترین روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد، لیزر می باشد. چرا که عوارض این روش زیبایی نسبت به سایر روش های حذف موهای زائد بسیار کمتر می باشد. درهنگام لیزر موهای زائد در راستای از بین بردن موهای زائد، نور دستگاه لیزر با یک طول موج خاص، در مدت‌ زمان کوتاه و معینی بر روی سطح پوست و مو ‌ها تابیده می ‌شود. این پرتو  ها هیچ ‌گونه آسیبی به بافت پوست وارد نمی کنند. و فقط روی فولیکول ‌های مو تأثیر می ‌گذارند.

ملانین‌ ها (رنگدانه) درون ساقه و فولیکول مو، انرژی تابشی لیزر را به خود جذب می کنند و آن را به انرژی گرمایی تبدیل می ‌کنند. با افزایش دمای مو، ریشه ی مو می ‌سوزد. لازم به ذکر است که لیزر صورت و بدن فقط قابلیت سوزاندن فولیکول‌ های واقع شده در دوره ی رشد را دارد. برای از بین بردن سایر ریشه ‌های مو که در دوره ‌های بعدی وارد سیکل رشد می‌شوند، باید جلسات لیزر را تکرار کرد. به همین دلیل است که برای لیزر موهای زائد چند جلسه با فواصل زمانی نسبتا طولانی در نظر گرفته می شود. برای لیزر مو ‌های زائد ممکن است افراد در هر ماه یا هر دو ماه یک ‌بار به جلسه ترمیمی نیاز پیدا کنند. نکته حائز اهمیت در رابطه با لیزر موهای زائد که مخاطبان این اقدام زیبایی باید به آن توجه کنند این است که  از بین ‌رفتن 90 درصد از مو ‌های زائد و رسیدن به نتیجه مطلوب در گرو شرکت در کلیه جلسات درمانی لیزر است. اما با این حال با رعایت تمامی این موارد در پایان فرایند لیزر موهای زائد می توان تا ۹۰ در صد انتظار از بین رفتن موهای زائد را داشت.

آیا لیزر موهای زائد باعث تغییر رنگ پوست می شود؟

برخی افراد از لیزر و عوارض جانبی لیزر موهای زائد می ‌ترسند؛ زیرا فکر می ‌کنند که تاثیر نا مطلوبی روی بدن آن ها می ‌گذارد. و با عوارض خطرناکی چون تغییر رنگ پوست و سرطان همراه می باشد. یکی از این عوارض که دغدغه ی بسیاری از افراد نیز محسوب می ‌شود، تیره شدن پوست بعد از لیزر موهای زائد است. به همین دلیل، روزانه پزشکان و متخصصین در کلینیک ‌های زیبایی با این سوال که «علت تیرگی بیکینی بعد از لیزر چیست؟» رو به‌ رو می‌ شوند. به همین خاطر ما نیز تصمیم گرفتیم به پاسخ تخصصی این سوال بپردازیم.

در چه مواردی لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟

بدیهی است که لیزر موهای زائد در حالت عادی باعث تغییر رنگ پوست، تیره شدن و یا روشن شدن پوست با لیزر موهای زائد، نمی شود. اما ممکن است در برخی از موارد این عارضه مشاهده شود که در نتیجه ی آن سوختگی هم بر روی پوست ایجاد می شود. در ادامه به بیان این دلایل می پردازیم.

آیا لیزر موهای زائد پوست را تیره می کند؟

اگر لیزر مو‌های زائد شما توسط پزشک متخصص یا کادر درمان حرفه‌ ای با دوز و قدرت مناسب توسط دستگاه لیزر استاندارد و متناسب با شرایط بدنی شما صورت بگیرد، پروسه ی لیزر بدون عوارض جانبی خواهد بود. اما در غیر این صورت لازم به یادآوری است که در برخی موارد خاص، لیزر نیز مانند سایر راه‌ های درمانی و زیبایی ممکن است که عوارض کوتاه مدت و یا بلند مدت داشته باشد. که یکی از این موارد سوختگی و تیره شدن پوست می باشد.

اگر پوست خود را بعد از لیزر موهای زائد در معرض نور خورشید قرار دهید چه اتفاقی می افتد؟

پاسخ متداول به قرار گرفتن در معرض نور خورشید پس از درمان این است که نه تنها باعث روشن شدن پوست با لیزر موهای زائد نمی شود پوست شما تیره، کک و مک و “آسیب دیده از عکس” می شود. به طور معمول پوست آسیب دیده با عکس بیشتر مستعد ابتلا به سرطان های پوسته پوسته، لکه دار و پوست است. 6-8 هفته پس از لیزر موهای زائد، پوست بازسازی شده است و قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید قابل قبول است.

چرا لیزر موهای زائد باعث سوختگی پوست می شود؟

در توضیح چگونگی عملکرد لیزر گفتیم که پرتو‌های دستگاه لیزر موهای زائد، روی فولیکول مو واقع در زیر اپیدرم تاثیر می ‌گذارند. در پروسه ی درمان با لیزر، پرتو باید از لایه اپیدرم و ملانین (رنگدانه) روی آن عبور کند. ملانین ‌ها مقداری از پرتو لیزر را جذب خود می‌ کنند؛ به همین دلیل است که در برخی مواقع بعد از لیزر، عارضه‌ هایی مانند سوختگی سطحی، تیرگی پوست، خارش و درد رخ می ‌دهد. عوارض لیزر موهای زائد کاملا طبیعی هستند و حداقل 2 ساعت و حداکثر تا 2 روز دوام دارند. و پس از این مدت زمان به طور کامل از بین می روند.

لیزر سفید کننده پوست چیست؟

نورپردازی با لیزر بر روی سطح پوست (یا سفید کردن) یک روش پزشکی می باشد که در آن پرتوهای متمرکز از نور پالس کوتاه بر روی مناطق هدفمند پوست تابیده می شوند تا پوست لک شده و یا آسیب دیده از بین برود. این روند رشد جدید سلول های تازه پوست را تحریک می کند که درنهایت منجر به ایجاد رنگ های روشن تر پوست می شود. این عمل بین 30 دقیقه تا 2 ساعت انجام می شود. این روش درمانی با لیزر برای درمان بیماری های پوستی از جمله چین و چروک، جای زخم آکنه و مشکلات فشار خون بالا مانند قسمت های ناهموار پوستی (به دلیل تولید بیش از حد ملانین)، ملاسما، کلواسما، لکه های کبدی و لکه های سنی و همچنین مشکلات تغییر رنگ پوست استفاده می شود.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث سفید شدن ناحیه ی تحت درمان می شود؟

برخی از نواحی بدن مانند بیکینی، زیر بغل، کشاله ران و غیره ممکن است به دلایل متعددی با افزایش سن و یا دلایل ژنتیکی، آفتاب سوختگی، مسائل هورمونی و غیره تیره و سیاه شده باشند. سیاهی این نواحی طبیعی است اما با این حال تاثیر زیادی در زیبایی بدن دارند و به یک دغدغه برای افرادی است که چنین شرایطی دارند. باید بدانید که سفید شدن یا روشن شدن پوست شما با لیزر موهای زائد به موارد مختلفی بستگی دارد. که این موارد عبارت اند از:

  • نوع پوست و رنگ پوست فرد
  • ضخامت موهای زائد و رنگ آن
  • رعایت مراقبت ‌های قبل و بعد از لیزر موهای زائد
  • نوع دستگاه لیزر
  • میزان تخصص و تجریه ی تکنسین انجام دهنده ی لیزر موهای زائد

با این حال باید بدانید که روشن شدن پوست با انجام لیزر موهای زائد 100 درصد برای تمامی افراد امکان پذیر نخواهد بود و حتی ممکن است در بسیاری از موارد و افراد با انجام لیزر موهای زائد به دلایلی که در بالا اشاره شد، رنگ پوست شخص تیره ‌تر نیز بشود.

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

پس از لیزر موهای زائد، پوست شما ممکن است کمی تغییر رنگ به نظر برسد. این یک عارضه جانبی موقتی است و معمولاً در عرض یک هفته یا بیشتر خود به خود از بین می رود. اگر درد شدیدی دارید، علاوه بر تغییر رنگ، باید فوراً با ارائه دهنده لیزر درمانی خود تماس بگیرید یا به پزشک مراجعه کنید.

لیزر موهای زائد ممکن است پوست آسیب دیده را تیره یا روشن کند. این تغییرات ممکن است موقت یا دائمی باشند. روشن شدن پوست در درجه اول افرادی را که قبل یا بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب نمی کنند و کسانی که پوست تیره تری دارند، تحت تاثیر قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
عکس پزشک که با مداد روی پیشانی مرد طاس می کشد
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
iranianclinic
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
iranianclinic
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
iranianclinic
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .