جستجو
Close this search box.

راههای طبیعی جوانسازی پوست صورت

جوانسازی پوست یا میکرونیدلینگ

آنچه در ادامه می‌خوانید

امروزه پیری به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بانوان و حتی آقایان تبدیل شده است و افراد زیادی به دنبال روش‌هایی هستند تا بتواند از رخ داد پیری زودرس جلوگیری کنند. این مورد اغلب زمانی رخ می‌دهد که افراد وارد مرز 30 سالگی و در اصل برهه‌ای جدید از زندگی خودشان می‌شود و بدن با شروع تغییرات، علائمی از قبیل چروک شدن پوست را به آن‌ها نشان می‌دهد.

افراد زیادی با مشاهده این مشکلات و در اصل علائم آغاز پیری به سراغ پزشک می‌روند و یا اینکه به انجام برخی از روش‌های درمانی خانگی که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود روی می‌آورند.

قابل توجه است که انجام بعضی از روش‌های می‌تواند باعث بدتر شدن وضعیت شما نیز شود و حتی ممکن است به مواد خاصی حساسیت داشته باشید، پس بهتر است در مرحله‌ی اول به متخصص مراجعه کنید و پس از معاینه شدن در رابطه با انجام روش‌های درمانی و زیباسازی پوست تصمیم بگیرید.

امروزه شاهد استفاده از روش‌های مختلفی هستیم که هر کدام با داشتن مزایای و معایبی، بر دیگر برتری دارند. حال اگر به دنبال اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با روش‌های طبیعی جوانسازی پوست صورت هستید بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت جامع و کامل مهمترین روش‌ها را ذکر کنیم. ما با بررسی بهترین روش‌های ممکن سعی داریم مواردی را ذکر کنیم که انجام آن‌ها برای تمامی افراد بی‌خطر خواهد بود.

راههای طبیعی جوانسازی پوست صورت

روغن نارگیل 

اولین روش را می‌توان استفاده از روغن نارگیل برای برطرف‌کنندگی خشکی پوست دانست که بر اساس تجربه‌ها بسیار کارآمد بوده است. روغن نارگیل در اصل یکی از بهترین محصولاتی است که برای شادابی و افزایش طراوت پوست از آن استفاده می‌شود و به راحتی می‌تواند در رفع خشگی پوست و آبرسانی به منافذ آن بسیار موثر باشد.

همچنین از این روغن در کنار مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌شود که می‌توان آن را روشی جادویی برای جوانسازی پوست دانست.

برای استفاده از این روغن کافی است تا چند پره از نارگیل را با استفاده از بخار گرم کنید، سپس باید روغنی که بدست آمده است را به دستان خود آغشته کرده و به صورت خود بمالید. اکنون زمان آن است که با استفاده از دست و انگشتان خود به شکل دورانی پوس خود را با روغن ماساژ دهید.

کافی است این کار را هر روز به مدت 20 دقیقه انجام دهید تا بتوانید با یکی از بهترین روش‌های طبیعی به جوانسازی پوست خود بپردازید. همچنین قابل توجه است که بعد از انجام تمام مراحل بهتر است پوست خود را شست و شو دهید.

عصاره گوجهفرنگی

دیگر مورد که از آن نیز به شدت استفاده می‌شود را می‌‌توان عصاره گوجه‌فرنگی برای جوانسازی پوست دانست. شما برای استفاده از گوجه فرنگی به عنوان ماسک صورت باید در مراحل کار دقت زیادی داشته باشید، چرا که اگر از آن به درستی استفاده نشود ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ظاهر صورت شما شود.

همچنین برای اطلاع بیشتر در رابطه با جوانسازی پوست و جوانسازی می‌توانید با پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کنید و پس از مطرح کردن سوالات خود به گرفتن وقت قبلی از متخصصین تیم ما بپردازید.

استفاده از ژل آلوئهورا

آخرین روش نیز استفاده از  ژل آلوئه‌ورا که دارای بهترین ویتامین برای پوست و مو می‌باشد، این ژل در اصل یکی از محصولاتی است که دارای محبوبیت فراوانی می‌باشد و اغلب در کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده‌ی اصلی این ماده را می‌توان به عنوان یک محصول شگفت‌انگیز برای جوان‌سازی پوست دانست.

شما برای اینکه از خواص و جذابیت‌های این ماده‌ی شگفت‌انگیز بهره‌مند شوید، تنها کافی است تا در هر هفته آن را چند بار به پوست خود بمالید. پس از مالش نیز اجازه دهید تا ژل به مدت 10 دقیقه بر روی صورت شما باقی بماند و سپس آن را با استفاده از آب گرم شست و شو دهید. همچنین اگر که به فکر مراجعه به کلینیک‌های حرفه‌ای و کارکشته برای انجام جوانسازی پوست و جوانسازی پوست صورت هستید بهتر است با بخش پشتیبانی وبسایت ما ارتباط برقرار کنید.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید و امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با روش‌های طبیعی جوانسازی پوست صورت بدست بیاورید.

ما سعی داشتیم تا به صورت دقیق، روش‌های طبیعی و بهینه‌ای را معرفی کنیم که به سادگی هر چه بیشتر استفاده از آن‌ها ممکن است. همچنین اگر که به فکر انجام روش‌های مذکور هستید بهتر است به متخصصی حرفه‌ای و کارکشته مراجعه کنید و پس از معاینه و تعیین وضعیت سلامت خود، اقدام به انجام روش‌های درمانی متفرقه کنید. تیم مجرب ما با داشتن افراد کارکشته با چندین سال سابقه‌ی کاری آماده‌ی ارائه‌ی خدماتی باکیفیت به شماست.

اسکراب بادام

پودر بادام به دلیل دارا بودن بافت ناهموار از مهم‌ترین انواع اسکراب خانگی به شمار می‌رود. اسکراب بادام به از بین بردن آلودگی‌ها، چربی‌ها، سلول‌های مرده پوست و ناخالصی‌ها در منافذ پوستی کمک می‌کند. استفاده از اسکراب بادام به دلیل طبیعت ملایم آن برای انواع پوست‌ها بلامانع است.

استعمال اسکراب بادام به دلیل ویتامین E غنی از راههای طبیعی جوانسازی پوست صورت محسوب می‌گردد. ویتامین E یک آنتی اکسیدان عالی برای پوست شمرده می‌شود. علاوه بر این، ویتامین E از پوست در برابر خشکی، رادیکال‌های آزاد و عوامل خارجی اعم از اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. در حالی که موارد فوق از مهم‌ترین عوامل پیری زودرس پوست محسوب می‌شود.

2 تا 3 عدد بادام را آسیاب کنید تا پودر بادام به دست بیاید. حال، نصف فنجان جو را جداگانه آسیاب کنید تا پودر یکنواختی به وجود بیاید. سپس، یک قاشق غذاخوری از پودر بادام و پودر جو را در کاسه‌ای بریزید و به آن شیر اضافه کنید.

مواد را با همدیگر مخلوط نمائید. اسکراب را روی صورت مالیده و پوست را به آرامی ماساژ بدهید. اجازه بدهید اسکراب به مدت 10 دقیقه بماند و سپس، صورتتان را با آب بشویید. اسکراب بادام را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

عصاره لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C و فلاونوئیدها است. فلاونوئیدها از انواع آنتی اکسیدان‌ موثر در تحریک و تقویت کلاژن سازی محسوب می‌گردد.

قابل ذکر است که افزایش سن و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش از عوامل ایجاد لکه‌های تیره پوستی و سایر علائم پیری زودرس پوست شمرده می‌شود. زیرا عوامل فوق بادرند میزان ملانین در پوست را به طور قابل توجهی افزایش بدهند. در حالی که افزایش تولید ملانین و تجمع آن در پوست باعث ایجاد لکه‌های پیری می‌شود. در این راستا، استعمال عصاره لیمو از تولید ملانین جلوگیری می‌کند.

در راستای جوانسازی پوست صورت، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که عصاره لیمو به طور مستقیم روی پوست استعمال شود. چرا که قرار گرفتن در معرض نور خورشید بلافاصله پس از استعمال عصاره لیمو ممکن است به فیتوفوتودرماتیت یا آفتاب سوختگی دردناک منجر گردد.

به طور عمومی، نوشیدن آب لیمو پوست را هیدراته و جوان نگه می‌دارد. علاوه بر این، حمام عصاره لیمو از طریق افزودن اندکی عصاره لیمو به آب وان حمام از راههای طبیعی جوانسازی پوست به شمار می‌رود. با این حال، شما می‌توانید از محصولات مراقبت پوست حاوی عصاره لیمو بهره ببرید. بنابراین، اسکراب و یا ماسک پوست لیمو از موثرترین روش‌های جوانسازی پوست محسوب می‌شود.

تخم ‌مرغ

تخم مرغ با دارا بودن شش گرم پروتئین و نه نوع اسید آمینه ضروری جزء مواد غذایی موثر در راستای ترمیم و جوانسازی پوست به شمار می‌رود. تخم مرغ غنی از ویتامین A بوده که به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. بعلاوه، تخم مرغ به دلیل دارا بودن ویتامین E در راستای از بین بردن رادیکال‌های آزاد و همچنین، کاهش عوامل پیری زودرس پوست موثر است.

بنابراین، انتظار می‌رود تخم مرغ به دلیل دارا بودن ویتامین A و E به عنوان آنتی اکسیدان و همچنین، ویتامین D بتواند از ایجاد چین و چروک سطحی پوست پیشگیری نماید.مصرف تخم مرغ به صورت ماسک صورت آسان‌ترین و موثرترین روش برای درمان افتادگی و شل شدن و بعلاوه، چین و چروک سطحی پوست صورت می‌باشد.

ابتدا نیاز است که سفیده را از زرده جدا کنید. سپس، سفیده تخم مرغ را خوب به هم بزنید تا کف کند. سپس، کف را به طرز یکنواخت روی کل صورت پخش کنید. اجازه بدهید ماسک 10 تا 20 دقیقه روی پوستتان بماند. پس از آن، پوست صورتتان را با آب سرد شستشو بدهید. در نهایت، از مرطوب کننده معمول پوستتان استفاده نمائید.

بهتر است از ماسک سفیده تخم مرغ تنها یکبار در هفته استفاده نمائید.

گلاب

گلاب از طریق آبرسانی قادر به افزایش شادابی و جوانسازی پوست می‌باشد. حداقل روزی یکبار استعمال گلاب باعث ایجاد پوستی شاداب، شفاف و درخشان می‎شود.
قند موجود در گلبرگ گل رز از اثر ضد التهاب برخوردار می‌باشد. و روغن طبیعی گل رز به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. افراد دارای پوست خشک به راحتی قادرند از گلاب به عنوان مرطوب کننده استفاده نمایند. این در حالی است که خشکی بیش از حد به ایجاد چین و چروک پوستی می‌انجامد.

برخی از محققان بر این باورند که گلاب ممکن است در راستای کاهش صدمات وارده ناشی از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید موثر باشد. دریافت زیاد نور خورشید الاستین را از بین می‌برد. در حالی که الاستین فیبری است که به پوست خاصیت ارتجاعی می‌بخشد. از بین رفتن الاستین در اثر تابش زیاد آفتاب باعث افتادگی و شل شدن پوست می‌شود.

بر اساس برخی شواهد، استعمال گلاب ممکن است بتواند در راستای کاهش صدمات وارده بر الاستین و بعلاوه، جلوگیری از ایجاد چین و چروک سطحی پوست موثر باشد.
آسان‌ترین روش استعمال گلاب این است که شما به طور روزانه حداقل یکبار آن را به روی پوست صورتتان اسپری نمائید. اجازه بدهید پوستتان با این تونر طبیعی پوست مرطوب شود.

جوش ‌شیرین

استعمال جوش شیرین به عنوان ماسک آسان‌ترین، ارزان‌ترین و موثرترین راه از راههای طبیعی جوانسازی پوست محسوب می‌گردد. طرفداران ماسک جوش شیرین مدعی هستند که این ماده غذایی به عنوان پاک کننده و لایه بردار می‌تواند با محصولات مراقبت از پوست رقابت کند. به خصوص آنکه جوش شیرین در کاهش منافذ باز پوستی، پیشگیری و درمان آکنه، موی زیر پوستی و درخشش پوست موثر است.

کم‌تر کسی است که از جوش شیرین به تنهایی استفاده نماید. افراد معمولاً خواص جوش شیرین را با افزودن عصاره لیمو افزایش می‌دهند. لیمو با دارا بودن ویتامین C در کاهش علائم پیری زودرس پوست، تقویت کلاژن سازی، روشن کردن پوست و محافظت از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش موثر می‌باشد.

1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را مخلوط نمائید. این دو نسبت به هم واکنش نشان داده و محلول گازدار و حباب داری می‌سازند. به هم زدن ادامه بدهید تا خمیری آبکی به رنگ زرد روشن به دست بیاید.

خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و ماساژ بدهید. این ماسک نباید بیش از 15 دقیقه روی پوست بماند. سپس پوست را با دستمال مرطوب با آب ولرم پاک نموده و صورت را با آب سرد بشویید.

آرد نخودچی

نخودچی سرشار از پروتئین گیاهی است. و داشتن پوست سالم و جوان نیازمند دریافت پروتئین کافی می‌باشد. الاستین و کلاژن از انواع پروتئین ضروری برای پوست شمرده شده که در راستای استحکام و بهبود خاصیت ارتجاعی این آرگان موثر هستند. در حالی که افزایش سن میزان تولید الاستین و کلاژن را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. بنابراین، نیاز است که پروتئین به رژیم غذایی و روتین مراقبت از پوست اضافه شود.

هر فنجان نخودچی حاوی 10 تا 15 گرم پروتئین دارد. انتظار می‌رود که مصرف آرد نخودچی به ترمیم سلول‌های پوست و داشتن صورتی جوان کمک کند.ماسک آرد نخودچی متشکل از 2/1 قاشق چایخوری زردچوبه، 2/1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی، 2/1 قاشق غذاخوری آرد جو دوسر و آب آلوئه ورا به مقدار لازم می‌باشد.

ابتدا آرد نخودچی، زردچوبه و آرد جو دوسر را مخلوط نموده و سپس، آب آلوئه ورا را به آن اضافه نمائید. مخلوط را به هم بزنید تا خمیری به دست بیاید. این خمیر را به مدت 12 تا 15 دقیقه روی پوستتان بگذارید. پس از آن، صورتتان را با آب گرم شستشو بدهید و سایر محصولات مراقبت از پوست را استفاده نمائید.

ماسک آرد نخودچی را 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

انبه

انبه غنی از آنتی اکسیدان و بعلاوه، ویتامین C است. از این رو، استعمال ماسک انبه از راههای طبیعی جوانسازی پوست محسوب می‌گردد. مصرف انبه در راستای آبرسانی، بهبود رنگ و پاکسازی عمیق پوست و بعلاوه، کاهش لکه‌های تیره و رفع آکنه و جوش پوستی موثر است.

وقتی انبه با شیر، عسل و موز همراه می‌شود، خواص آن در مسیر از بین بردن سلول‌های مرده پوستی و رفع جوش سرسیاه افزایش می‌یابد. بنابراین، شانس رسیدن به پوستی سالم و جوان دوچندان می‌شود.

2/1 انبه و 2/1 موز، 2 قاشق غذاخوری شیر، 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق پودر کاکائو برای تهیه ماسک انبه ضروری است.نصف انبه و نصف موز را به قطعات کوچک تقسیم نموده و از مخلوط کن برای میکس کردن این دو استفاده نمائید.

2 قاشق غذاخوری شیر را به این مخلوط اضافه کنید. ماسک باید شبیه به خامه و میزان غلظت آن متوسط باشد. حال، 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق پودر کاکائو را به مخلوط فوق اضافه کنید تا ماسک به دست بیاید.

ماسک جوانسازی پوست انبه را به آرامی روی پوست صورت و گردنتان بمالید. اجازه بدهید این ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس، پوست را با آب شستشو بدهید.

ماسک موز

موز سرشار از ویتامین A، B، E و پتاسیم است. بنابراین، انتظار می‌رود ماسک موز به از بین بردن لکه تیره پوستی، خشکی، علائم پیری زودرس، صدمات رادیکال‌های آزاد و اشعه ماوراء بنفش کمک موثری نماید.

به طور کلی، پزشکان از موز با نام بوتاکس طبیعی یاد می‌کنند. وقتی موز با آب پرتقال و ماست همراه می‌شود، خواص آن در راستای جوانسازی پوست دو برابر خواهد شد.

آب پرتقال غنی از ویتامین C است. ویتامین C سلول‌های پوست را شاداب و جوان کرده و از چین و چروک پوست می‌کاهد. همچنین، ماست منافذ باز پوستی را کاهش می‌دهد. بنابراین، به ظاهر جوان پوست کمک موثری می‌کند.

ماسک جوانسازی پوست موز متشکل از 1 عدد موز متوسط رسیده، 1 قاشق چایخوری آب پرتقال، 1 قاشق چایخوری ماست غلیظ و 2/1 قاشق چایخوری روغن زیتون به صورت اختیاری است.

ابتدا مواد اولیه را درون یک کاسه مخلوط نمائید. از یک چنگال استفاده نموده تا خمیر یکنواختی به دست بیاورید. حال، با استفاده از دست خمیر را روی پوست صورتتان پخش کنید. پوستتان را 60 ثانیه ماساژ بدهید. دوباره لایه‌ای ضخیم از خمیر را روی پوستتان پخش کنید. بگذارید ماسک موز به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

سرکه سیب

طرفداران سرکه سیب مدعی هستند که مصرف این ماده غذایی به از بین بردن آکنه و جوش، التیام اگزما، روشن کردن پوست و کاهش چین و چروک سطحی پوست کمک موثری می‌کند. در واقع، بیشترین شکل مصرف سرکه سیب به صورت تونر می‌باشد.

مهم‌ترین دلیل مصرف سرکه سیب ممکن است در خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خلاصه شود. از این رو، مصرف سرکه سیب به برطرف کردن آکنه و جوش، اگزما و شوره سر کمک موثری می‌کند. علیرغم آنکه سرکه سیب به دلیل دارا بودن سطح بالا از اسیدیته در درمان مشکلات پوستی موثر بوده، ولیکن، رقیق شدن آن با آب برای استعمال موضعی روی پوست ضروری است.

با این حال، سرکه سیب از خواص دیگری نیز برخوردار می‌باشد. سرکه سیب به دلیل دارا بودن اسید سیتریک و آلفا هیدروکسی اسید در روشن کردن، لایه برداری و جوانسازی پوست عملکردی موثر دارد. علاوه بر این، سرکه سیب دارای آنتی اکسیدان پلی فنول است. این آنتی اکسیدان ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد.

شما می‌توانید از سرکه سیب به عنوان تونر پوست بهره ببرید. 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در 2 فنجان آب رقیق کنید. سپس، محلول را با استفاده از پنبه روی پوست بمالید و صورتتان را با آب بشویید.

ماسک جو پرک

جو پرک سرشار از انواع نمک معدنی، فسفر و فیبر است. به همین دلیل، اسکراب یا ماسک جو پرک برای آبرسانی، پاکسازی و جوانسازی پوست استفاده می‌گردد.
ماسک جو پرک متشکل از 1 عدد سفیده و 1 عدد زرده تخم مرغ، 1 فنجان آب لیمو و چند قاشق غذاخوری جو پرک و یا بلغور جو دوسر است.مواد اولیه فوق را با یکدیگر مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده باید شکل خمیری داشته باشد. حال، خمیر را روی پوست تمیز صورت و گردنتان بمالید. اجازه بدهید خمیر خشک شود.

ابتدا ماسک را با آب گرم بشویید و سپس، منافذ باز پوستی را با آب سرد ببندید و خون را به جریان بیاندازید.به طور کلی، جو پرک برای التیام آلرژی، تحریکات پوستی و سوختگی یا پاکسازی و لایه برداری پوست عالی است. ماساژ پوست با ماسک جو پرک در راستای لایه برداری و از بین بردن سلول‌های مرده پوستی انتخاب ایده آلی است.
شما می‌توانید دو قاشق غذاخوری جو پرک را با دو قاشق غذاخوری آب گرم یا شیر مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را به عنوان اسکراب یا لایه بردار با حرکات دوار روی پوست بمالید. 15 دقیقه صبر کنید و سپس، صورتتان را با آب گرم بشویید.

ماسک شیر خشک

شیر خشک از متداول‌ترین مواد اولیه در آشپزخانه خانواده‌های هندوستانی محسوب می‌گردد. شیر خشک سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. با این حال، غنی بودن شیر خشک در راستای درمان مشکلات پوستی موثر است. شما قادر خواهید بود از طریق ماسک شیر خشک به درمان آکنه و جوش تا پاکسازی و جوانسازی پوست صورت بپردازید.

مهم‌ترین ترکیبات شیر خشک در اسید لاکتیک و انواع ویتامین گروه B خلاصه می‌شود. اسید لاکتیک موجود در شیر خشک باعث شده تا این ماده غذایی به عنوان پاک کننده طبیعی موثر باشد. این در حالی است که انواع ویتامین گروه B به بازسازی و ترمیم بافت آسیب دیده پوست و بعلاوه، تولید سلول‌های جدید پوستی کمک می‌کند.

استعمال ماسک شیر خشک از راههای طبیعی جوانسازی پوست صورت است. این ماسک متشکل از 1 قاشق غذاخوری زردچوبه، 2 قاشق غذاخوری شیر خشک و 1 قاشق غذاخوری عسل می‌باشد. مواد تشکیل دهنده ماسک شیر خشک از خواص ضد پیری برخوردار بوده و از ایجاد چین و چروک پوستی جلوگیری می‌کند.

مواد اولیه را ترکیب کنید تا خمیری به دست بیاید. خمیر را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست تمیز بمالید. بگذارید تا ماسک خشک شود. سپس، صورتتان را با آب سرد بشویید.

ماسک مایونز

تخم مرغ اصلی‌ترین جزء سس مایونز است. پروتئین و لسیتین تخم مرغ قادر به نفوذ در اعماق پوست بوده و به آبرسانی و شادابی آن می‌پردازد.سفیده تخم مرغ غنی از آلبومین می‌باشد. از آلبومین با عنوان سفت کننده و ضد چروک قوی یاد می‌شود.

ترکیب آلبومین با روغن مرطوب کننده طبیعی پوست باعث شده تا افراد بسیاری از سس مایونز به عنوان کرم دور چشم بهره ببرند.علاوه بر این، سس مایونز سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 می‌باشد. بنابراین، انتظار می‌رود که سس مایونز به تنهایی بتواند در راستای احیای پوست، ترمیم پوست آسیب دیده و در نتیجه، جوانسازی پوست اقدام کند.
سس مایونز حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A و K است. ویتامین A و K در راستای تحریک کلاژن سازی قادرند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش بدهند.افزودن عسل به سس مایونز خواص ماسک را دوچندان خواهد کرد. آنتی اکسیدان‌های عسل به از بین بردن چین و چروک پوست کمک می‌کنند.

ماسک مایونز متشکل از 2/1 فنجان سس مایونز و 2 قاشق غذاخوری عسل است. لایه‌ای از ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان بگذارید. سپس، صورتتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک را 2 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک ماست

ماست به دلیل دارا بودن اسید لاکتیک و آلفا هیدروکسی اسید به لایه برداری و در نهایت، صاف کردن پوست می‌پردازد. ماست غنی از اسید لاکتیک به بستن منافذ باز پوستی و بعلاوه، از بین رفتن سلول‌های مرده پوستی کمک موثری می‌کند.

اطمینان حاصل نمائید که از ماست غلیظ حاوی محیط کشت باکتریایی فعال استفاده کنید. این نوع ماست از خواص زیبایی بیشتری برخوردار می‌باشد. در صورت آنکه ماست آبکی است، آن را باید از صافی رد کنید.

ابتدا صورت خود را بشویید. وقتی هنوز صورتتان کاملاً خیس بود، از ماست استفاده نمائید. مقداری از ماست خامه‌ای و طبیعی را روی صورت و گردنتان بمالید. این ماست قادر به حفظ و مسدودسازی رطوبت حاصل از شستن صورت می‌باشد. ماست را به مدت 10 دقیقه روی پوست نگه دارید. سپس، صورتتان را بشویید.

از ماسک ماست ساده می‌توان 2 تا 3 بار در هفته استفاده نمود. این ماسک پوست را سالم، جوان و روشن نگه می‌دارد.افزودن 1 قاشق غذاخوری به 3 تا 4 قاشق غذاخوری ماست از راههای طبیعی جوانسازی پوست صورت به شمار می‌رود. این ماسک ضد پیری را به مدت 30 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس، پوستتان را بشویید. ماسک فوق را 3 بار در هفته تکرار کنید.

سس خردل

سس خردل غنی از انواع ویتامین A، B، E، پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و بعلاوه، کلسیم است. بنابراین، سس خردل همان چیزی باشد که شما به منظور دستیابی به پوست ایده آل نیاز خواهید داشت. سس خردل انواع مشکلات پوستی اعم از تیرگی، آکنه و جوش، بثورات و ضایعات، آلرژی و حساسیت، باکتری و قارچ، خشکی و خارش را برطرف می‌کند.

ماسک سس خردل از یک فرمولاسیون ساده اما موثری شامل آرد نخودچی و ماست تشکیل شده است. ترکیب آرد نخودچی و ماست قادر به پاکسازی کامل پوست و از بین بردن سلول‌های مرده پوستی می‌باشد. این ترکیب به راحتی پوست را سالم، روشن و جوان می‌کند.

1 قاشق غذاخوری روغن خردل، 1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی، 1 قاشق چایخوری ماست طبیعی و چند قطره عصاره لیمو از مواد اولیه ماسک سس خردل به شمار می‌روند.
مواد اولیه فوق را با همدیگر درون یک کاسه ترکیب کنید. از مخلوط کردن مواد فوق باید خمیری به دست بیاید. خمیر را روی صورتتان بمالید و پوستتان را به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ بدهید. اجازه بدهید ماسک 15 دقیقه روی پوست بماند. سپس، صورتتان را با آب ولرم بشویید.
ضروری است که این ماسک را 1 بار در هفته تکرار کنید.

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

عکس سوختگی پوست گردن بعد از لیزر - عوارض لیزر موهای زائد
عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

عکس سوختگی پوست گردن بعد از لیزر - عوارض لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
iranianclinic
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .