جستجو
Close this search box.

عوارض کاشت مو

آنچه در ادامه می‌خوانید

می‌توان مو را یکی از بخش‌هایی از صورت دانست که اهمیت بسیار زیادی بر روی زیبایی و حتی سلامت فرد دارد و نبود آن می‌تواند از دو نظر جسمی و روحی مشکلاتی را برای افراد مختلف بوجود بیاورد. پس همانطور که متوجه شدید این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد، لذا ریزش مو ممکن است یکی از نگرانی‌­های اصلی هر فردی باشد و در سنین جوانی و بزرگسالی به فکر آن باشد، پس در این مقاله به عوارض کاشت مو می پردازیم.

رخ داد این مورد دلایل مختلفی دارد و می‌تواند به علت دلایلی نظیر وراثت، تغییرات هورمونی، داروها و مکمل، استرس شدید یا حتی استفاده از روش‌های درمانی نظیر پرتو درمانی باشد. به دلایلی که ذکر کردیم استفاده از روش‌های کاشت مو محبوبیت بسیاری پیدا کرده و لذا بهتر است در رابطه با معایب آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. کاشت مو یکی از روش‌های درمانی می‌باشد که دارای عوارض مختلفی است، لذا در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر عوارض کاشت مو بپردازیم.

زمانی که شما به فکر حل مشکلات ریزش مو یا طاسی خود هستید، در اصل تنها راه حل موجود کاشت موی طبیعی می‌باشد. این عمل می‌تواند علاوه بر تقویت سلامت شما کمک به زیبایی هر چه بیشتر شما کند و البته به مانند هر عمل دیگری دارای عوارض می‌باشد. به صورت کلی شاهد این هستیم که کاشت مو دارای چنان عوارضی نمی‌باشد و آن‌ها به تعداد محدودی می‌باشند. همچنین عوارض مذکور طی گذشت مدت خاصی رفع خواهند شد.  عوارض کاشت مو به دو دسته‌ی کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام با توجه به نحوه‌ی نامگذاری بهبود آن‌ها طول خواهد کشید.

عوارض کاشت مو

عوارض کوتاه مدت

همانطور که از نام‌گذاری این دسته از عوارض مشخص است آن‌ها به صورت کوتاه مدت می‌باشند و پس از گذشت زمانی مشخص و به سرعت از بین می‌روند. شما می‌توانید برای تسریع بهبود این دسته از عوارض کاشت مو به انجام درمان‌های مختصر و کوتاه مدت بپردازید.

  • عفونت: عفونت را می‌توان یکی از مواردی دانست که رخ داد آن بسیار احتمال بالایی دارد و جزو عوارض کوتاه مدت است. شما برای اینکه این مشکل را حل کنید تنها به یک کرم یا ژل آنتی بیوتیک ملایم نیاز دارید و با استفاده از این مورد می‌توانید بدون هیچ سختی و مشکلی این مورد را حل کنید. البته قابل توجه است که اگر مشکل شما با انجام این مورد حل نشد و همچنان پا بر جا بود بهتر است با پزشک متخصص خود صحبت کنید و به فکر انجام روش‌های درمانی جدی و معاینه باشید.
  • بی حس شدن پوست سر: طبق تحقیقاتی که بدست متخصصین و فعالان این زمینه یعنی زیبایی صورت و کاشت مو انجام شده است شاهد این مورد هستیم که درصد بسیار کمی از افراد پس از انجام عملی جراحی خود دچار بی حسی موضعی می‌شوند و در اطراف بخش سر خود بی‌حسی را تجربه می‌کنند. قابل توجه است که این مشکل طی چند هفته رفع می‌شود پس بهتر است نگران نباشید.

عوارض بلند مدت

بعضاً ممکن است که عوارضی برای شما بوجود می‌آیند از دسته بلند مدت باشند، این دسته از عوارض می‌توانند باعث ایجاد مشکلات جدی شوند و شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن با متخصص و دکتر مشورت کنید و پس از معاینه تصمیم به درمان آن به بهترین روش ممکن بگیرید. همانطور که از نام این نوع عوارض مشخص است در طولانی مدت از بین نمی‌روند و البته برای درصد کمی از افراد رخ می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا به ذکر دو مورد از عوارض بلند مدتی بپردازیم که وجود آن‌ها می‌تواند برای بیمار مشکل‌ساز شود.

  • موفق نبودن روند جراحی: به صورت کلی شاهد این هستیم که روند کاشت مو به خوبی پیش می‌رود و در این روش درمانی شاهد رخ داد اتفاق خاصی نیستیم، اما بعضاً ممکن است که طی شرایط مختلف عمل به صورت موفقیت آمیز انجام نشود و شما مجبور باشید که این روش درمانی را به صورت دوباره انجام دهید تا ایندفعه به صورت کامل و موفقیت آمیز انجام شود. سعی کنید در این حالت خونسری خود را حفظ کنید چرا که اگر در طی عمل مشکل برای شما بوجود آید و باعث از بین رفتن تمرکز متخصص شود، ایجاد مشکلات جدی ممکن است.
  • جای زخم: در هنگام عمل جراحی قسمتی از پوست برداشته می شود، همیشه زمانی که بر روی بخشی از بدن عمل جراحی انجام می‌شود ما شاهد درد و جای زخم در این مکان خواهیم بود که حالت نازیبایی به آن بخش می‌دهد. این موارد در اکثر مواقع به صورت کوتاه مدت هستند و در عرض چند روز یا هفته از بین خواهند رفت. اما بعضاً ممکن است زخم به قدری عمیق باشد که به راحتی از بین نرود، به همین دلیل بهتر است با متخصص و پزشک خود مشورت کنید و با در میان گذاشتن این موضوع به دنبال روش درمان باشید.

کاشت مو شاید دارای عوارض بسیاری باشد، اما زمانی که این مشکلات حل گردد شما می‌توانید از داشتن مو‌های زیبا و همچنین دائمی لذت ببرید. مورد قابل توجه دیگر در رابطه با عوارض کاشت مو این است که موارد گفته شده به صورت همیشگی رخ نمی‌دهند و دردصد بوجود آمدن چنین مشکلاتی با توجه به هر بیمار و وضعیت او متفاوت خواهد بود، همچنین با مشورت متخصص و انجام دقیق مراحل درمان می‌توان از رخ داد هرچه بیشتر مشکلات جلوگیری کرد.

پس بهتر است در این رابطه نگران نباشید و سلامت خود را به بهترین متخصصین بسپارید. تیم مجرب ما با داشتن افراد حرفه‌ای و همچنین کلینک‌های پیشرفته درمانی توانسته خیال بیماران را در این رابطه راحت کند و با انجام پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی مشکلات شما را در سریع‌ترین و بهینه‌ترین شکل ممکن حل کند.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با عوارض کاشت مو بدست بیاورید و بر اساس این موارد انتخاب خود را در رابطه با انجام این روش درمانی قطعی کنید. ما سعی داشتیم تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در رابطه با عوارض کاشت مو بپردازیم تا شما اطلاعات حداقلی در این رابطه بدست بیاورید و بتوانید با مشورت متخصصین و نظر خود در رابطه با این درمان تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.

 

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
عکس پزشک که با مداد روی پیشانی مرد طاس می کشد
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
iranianclinic
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
iranianclinic
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
iranianclinic
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .