جستجو
Close this search box.

جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان

جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان

آنچه در ادامه می‌خوانید

امروزه عمل های زیبایی زیادی در مراکز درمانی انجام می شود و هر کس با توجه به سلیقه خود آن ها را به انجام می رساند. جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان یکی از انواع این عمل ها می باشد که در سال های اخیر طرفداران بسیاری را در بین خانم ها پیدا کرده است. در طول این عمل، لب‌های اضافی و گوشتی برداشته می شوند تا واژن به زیبایی و تناسب خوبی برسد.

پزشک زیبایی در طول این عمل گوشت اضافی را بر می دارد و مشکلاتی نظیر نبود تقارن در لب های مینور را رفع می کند. برای اینکه بهتر با جراحی زیبایی واژن آشنا شوید، ادامه این مقاله به صورت ویژه دنبال کنید.

جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان

جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان، مفید یا مضر مسئله این است!! ناحیه تناسلی بانوان مانند سایر اعضای بدن در معرض اختلالات مادرزادی، ناهنجاری های ظاهری و تغییرات ساختاری می باشد. تغییرات ظاهری دستگاه تناسلی معمولا پس از زایمان طبیعی، در پی بالا رفتن سن، تعدد روابط جنسی و عوامل ژنتیکی ایجاد می‌شوند.

جراحی زیبایی قسمت های مختلف واژن توسط انواع جراحی های لابیاپلاستی با لیزر و آر اف، جراحی هودکتومی، جراحی پرینورافی و جراحی واژینوپلاستی صورت می‌پذیرد.

در صورتیکه مذکور پس از مشاوره و بررسی دقیق توسط دکتر متخصص زنان و زایمان و متخصصین جراحی زیبایی انجام شود، نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت. جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان به طور کلی با هدف زیبایی ظاهری، افزایش میل جنسی، اصلاح ناهنجاری ها و افزایش اعتماد بنفس زنان انجام می‌شوند.

تشریح آناتومی واژن در جراحی زیبایی واژن بانوان

  1. لابیا ماژور
  2. لابیا مینور
  3. کلیتوریس
  4. مدخل واژن

آگاهی و دانش در مورد آناتومی واژن بانوان، امری مهم در تشخیص ناهنجاری های دستگاه تناسلی بانوان محسوب می‌شود. بخش های دستگاه تناسلی زنان که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده اند شامل موارد زیر می باشند.

1- لابیا ماژور

لبه های خارجی دستگاه تناسلی که بقیه ی قسمت ها را می پوشاند، لابیا ماژور است. روی این قسمت از واژن موهای زائد رشد می‌کنند و به همین دلیل اغلب رنگی تیره تر از رنگ بدن دارد.

2- لابیا مینور

لبهای کوچک و نازکی که درون لابیا ماژور قرار گرفته و قسمت های داخلی واژن را دربرگرفته اند، لابیا مینور هستند. لابیاهای مینور در حالت طبیعی کوچک هستند.

3- کلیتوریس

این قسمت بالاترین و تحریک پذیر ترین قسمت دستگاه تناسلی است که به وسیله ی هود کلیتوریس محافظت می شود. این بخش در حالت عادی درون لابیا ماژور قرار می‌گیرد اما در حالت غیرطبیعی از لبه های لابیا بیرون می زند.

4- مدخل واژن

این قسمت به عنوان ورودی دهانه رحم و محل برقراری ارتباط جنسی شناخته می‌شود. بانوان روی اندازه و قطر واژن حساسیت خاصی دارند، از این رو به اعمال جراحی تنگ کردن واژن روی می آورند.

علل گشاد شدن واژن و نیاز انجام جراحی زیبایی دستگاه تناسلی!

  • ژنتیک
  • زایمان طبیعی
  • افزایش سن
  • تغییرات هورمونی
  • روابط جنسی

با توجه به اینکه جراحی زیبایی واژن یکی از اعمال جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان است، دلایل گشاد شدن واژن به شرح ذیل می باشند.

ژنتیک

گشادی واژن به طور ذاتی، اختلالی است که برخی از بانوان از آن شکایت می‌کنند. گشادی واژن به صورت مادرزادی با اعمال جراحی زیبایی و لیفت واژن به راحتی انجام می‌شود و زمینه ی برقراری ارتباط جنسی مطلوب را فراهم می نماید. برخی از بانوان پس از رسیدن به سن بلوغ و رشد اندام‌های جنسی دچار تغییراتی ناهنجار در فرم و حالت واژن و دستگاه تناسلی میشوند که بعدا در برقراری روابط جنسی مشکلاتی را برای آنان به وجود می آورد.

یکی دیگر از دلایل گشادی واژن به طور ژنتیکی عضلات ضعیف می باشد. در واقع عضلات ضعیف دهانه واژن سبب تغییر فرم واژن در گذر زمان می گردد. رفع گشادی واژن به صورت ژنتیکی با انجام حرکات اصلاحی و قدرتی، جراحی زیبایی، لیزر و آر اف امکان پذیر است. بنابراین بانوان عزیز با استفاده از روش های مذکور به آسانی ناهنجاری دستگاه تناسلی خویش را رفع می‌نمایند.

زایمان طبیعی

اصلی ترین دلیل گشادی واژن، زایمان های طبیعی می باشد. تحمل فشار و کشیدگی بیش از حد واژن در زمان زایمان طبیعی سبب از دست دادن حالت اصلی واژن می‌گردد. ساختاری عضلانی واژن اغلب اوقات پس از زایمان به حالت طبیعی پیش از زایمان باز نمیگردد. بسیارند افرادی که پیش از زایمان از واژن خویش اظهار رضایت داشته اند اما پس از زایمان از کمبود اعتماد بنفس در رابطه جنسی اظهار نارضایتی کرده اند.

از این رو مادران پس از به دنیا آوردن نوزاد با دنبال راه چاره برای رفع گشادی واژن هستند. هورمون های دوران بارداری نیز روی اندازه و فرم واژن و دستگاه تناسلی بدون تأثیر نیست. روش های درمان و رفع گشادی واژن پس از زایمان،در وهله اول لیزر و آر اف است. لیزر و آر اف با تحریک کلاژن سازی و افزایش فعالیت عضلات واژن سبب تنگی و کوچک شدن واژن می‌گردد.

افزایش سن

دستگاه تناسلی همچون سایر اعضای بدن با افزایش سن دچار افتادگی و شلی پوست می‌گردد. افزایش سن در بانوان به دلیل فرسایش بافت واژن سبب تغییر حالت اصلی دستگاه تناسلی میشود. بالا رفتن سن سبب از بین رفتن بافت های چربی، از بین رفتن خاصیت کشسانی بافت واژن، کوچک شدن بخش هایی از دستگاه تناسلی و به طور کلی افتادگی و گشاد شدن واژن می‌شود. تزریق چربی، جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان، لیزر و روش آر اف در کاهش علائم پیری در واژن مؤثر می باشند.

تغییرات هورمونی

اختلال در ترشح هورمون‌های جنسی روی قسمت های مختلف اندام های جنسی بخصوص اندازه واژن تأثیر می گذارد. دستگاه تناسلی از دوران بلوغ تا دوران یائسگی تحت تأثیر هورمون های جنسی و سایر هورمون های بدن دچار تغییر و تحول می‌گردد. تغییر سطح ترشح هورمون های جنسی در دوران یائسگی نقش بسزایی در حالت و فرم واژن ایفا می‌کند.

به گونه ای که اغلب بانوان پس از یائسگی در صدد بهره گیری از روش های رفع گشادی واژن می باشند. اختلال در هورمون ها در تمام طول عمر بانوان امکان پذیر است، از این رو توجه به حالت واژن و سطح هورمون ها برای جلوگیری از تغییر شکل واژن امری ضروری است.

روابط جنسی

علیرغم باور عموم، روابط جنسی استاندارد هیچ تغییری در اندازه ی واژن ایجاد نمی‌کنند. روابط جنسی بیش از اندازه و به صورت مکرر سبب تضعیف عضلات واژن و در نتیجه افتادگی آن می گردد. تحریک و تقویت عضلات واژن با ورزش های مخصوص، انجام لیزر، انجام آر اف و تحرک امکان پذیر می باشد.

انواع جراحی زیبایی واژن در اعمال جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان

علاوه بر جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان، بهره گیری از روش آر اف و لیزر واژن در بهبود وضعیت واژن بانوان کاربرد گسترده ای دارند. اعمال زیبایی دستگاه تناسلی بانوان به شرح زیر می باشند.

انواع روش های زیبایی واژن

  • زیبایی واژن با لیزر
  • زیبایی واژن با آر اف
  • تنگ کردن واژن با قرص ماریانا
  • تنگ کردن واژن با جراحی و لیزر

زیبایی واژن با لیزر

دستگاه لیزر به عنوان دستاورد نوین عرصه ی پزشکی علیرغم سایر روش های جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان در کوتاه ترین مدت، بهترین نتیجه را برای زیبا جویان به ارمغان می آورد. لیزر CO2 با افزایش گردش خون در واژن، سبب تحریک کلاژن سازی، تقویت عضلات واژن و در نتیجه تنگ شدن آن می گردد. افزایش گردش خون در واژن علاوه بر موارد فوق سبب لغزندگی واژن و بهبود عملکرد لایه ی سطحی پوست می گردد.

لیزر واژن بدون برش، خونریزی و بقیه انجام می‌شود و عوارض بسیار کمی برای متقاضیان به همراه دارد. فرآیند لیزر با ورود پروب به درون واژن و تابش پرتو های مخصوص در کمتر از 30 دقیقه انجام می‌شود. با توجه به تاثیر لیزر بر بافت های عمقی، اثر آن بین 12 الی 18 ماه است.

زیبایی واژن با آر اف

یکی از اعمال غیر جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان، استفاده از دستگاه RF با امواج رادیو فرکانسی است. افرادی که از گشادی واژن، خارش و عفونت واژن، درد در هنگام رابطه جنسی و افتادگی واژن رنج می کشند کاندید مناسبی برای انجام این متد می باشند. امواج دستگاه آر اف بدون نیاز به بی حسی و برش ناحیه، سبب تحریک گردش خون و افزایش فعالیت سلول‌های واژن می‌گردد.

تحریک بافت‌های واژن سبب تقویت عضلات ضعیف و انقباض دهانه واژن می‌شود. گرمای امواج آر اف با افزایش کلاژن سازی و بهبود عملکرد سلول‌های واژن علاوه بر رفع افتادگی واژن قارچها، میکروب‌های واژن را از بین می برد.

این فرآیند همچنین خشکی و عدم انعطاف واژن را رفع می‌کند. پروسه آر اف به مراقبت های بعد از جلسه نیاز ندارد و فرد بلافاصله می تواند به اعمال روزمره رسیدگی نماید. دوره درمان با روش آر اف 4 الی 6 جلسه طول می‌کشد و برای حفظ ماندگاری، به تمدید سالانه نیاز دارد.

تنگ کردن واژن با قرص ماریانا

بسیاری از زنان از انجام اعمال جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بانوان خودداری می‌کنند. یکی از راه های خانگی تنگ کردن واژن، استفاده از قرص ماریانا است. شیاف ماریانا حاوی گیاه ماریانا و تعدادی دیگر گیاه مؤثر در ساختار واژن است که دارای خاصیت ضدعفونی و تنگ کنندگی واژن است.

گشادی واژن یکی از عوامل کاهش میل جنسی بانوان و آقایان است که با مصرف یک دوره قرص ماریانا رفع می‌گردد. گیاه ماریانا از دیرباز به عنوان تنگ کننده ی واژن مورد استفاده ی بانوان قرار ‌گرفته است.

عملکرد شیاف مذکور به گونه ای است 30 الی 60 دقیقه بعد از قرار گیری در واژن، سبب تنگی و جمع شدگی چشمگیر عضلات واژن می‌گردد. استفاده ی مرتب و مداوم از این قرص علاوه بر اثر موقت،گشادی و خارش واژن را به طور دائمی رفع می نماید. قرص مذکور در داروخانه ها و فروشگاه های طب سنتی قابل تهیه میباشد.

تنگ کردن واژن با جراحی و لیزر

تنگ کردن واژن با لیزر و جراحی زیبایی دستگاه تناسلی زنان در عین حال که تفاوت هایی با یکدیگر دارند، اما هدف نهایی آنها تنگ کردن واژن است. جراحی واژن فرآیندی است که توسط متخصص زنان و زایمان یا متخصص جراحی زیبایی در اتاق عمل انجام می‌شود.

طی جراحی، گشادی و بزرگی واژن به طور کامل رفع می‌گردد و تغییرات به صورت غیرقابل بازگشت انجام می‌شوند. جراحی واژن علاوه بر افزایش اعتماد بنفس بانوان، سبب افزایش کیفیت روابط جنسی نیز می‌گردد.

لیزر واژن در کلینیک ایرانیان به وسیله دستگاه مخصوص با اشعه ی لیزر انجام می‌شود و علاوه بر تنگ کردن واژن، سبب افزایش رطوبت واژن و رفع خارش و عفونت می گردد. باید توجه داشت اثر لیزر به صورت کوتاه مدت است و باید سالانه تکرار شود اما نتایج حاصل از جراحی به صورت دائم و بدون بازگشت است.

چرا باید از جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی استفاده کرد؟

دلایل زیادی برای انجام این عمل زیبایی وجود دارد ولی بدون شک مهم‌ترین آن زیبایی ظاهری واژن است. همچنین کسانی که در حین رابطه جنسی احساس درد می کنند باید جرحی ناحیه تناسلی را جدی بگیرند.

در واقع بزرگ بودن بیش از حد لابیا باعث سخت‌تر شدن فرایند دخول می شود که همین امر درد ناشی از این موضوع را تشدید خواهد کرد. با حذف کردن قسمت های اضافی لابیا این مشکل حل می شود و درد ناشی از رابطه نیز از بین خواهد رفت.

به غیر از این مورد جراحی لابیاپلاستی می تواند مشکل عدم تقارن در لابیا های چپ و راست را حل کند. زمانی که لابیاها دارای اندازه بزرگی هستند، بخش زیادی از سطح کلیتوریس را می پوشانند و همین امر موجب کاهش شدید لذت جنسی در خانم ها می شود.

زمانی که فرد جراحی زیبایی اندام تناسلی را پشت سر می گذارد، میزان تماس با کلیتوریس نیز افزایش یافته و در نتیجه کیفیت رابطه جنسی به بالاترین حد خود می رسد.

معمولا خانم‌هایی که دارای لابیا بزرگ هستند، در انجام ورزش های مختلف همچون دوچرخه سواری دچار مشکل می شوند و اذیت خواهند شد.

همچنین پوشیدن شلوار و لباس های تنگ برای این افراد اذیت کننده است و زندگی عادی آنان را با اختلال روبرو خواهد کرد. در صورتی که شخص ورزش‌های مختلفی را دنبال می کند حتما باید برای لابیاپلاستی اقدام کند تا درد و سوزش در ناحیه تناسلی به صورت کامل رفع شود.

در حال حاضر تعداد زیادی از کسانی که جراحی لابیاپلاستی انجام داده اند از نتایج ایجاد شده راضی هستند و شرایط بسیار خوبی دارند. با توجه به اهمیت بالای این موارد، سعی کنید که هر چه سریع‌تر برای حل این مسائل اقدامات لازم را انجام دهید.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی دستگاه تناسلی 

بعد از اینکه عمل لابیاپلاستی به اتمام رسید، باید بعضی از مراقبت ها را انجام دهید تا هر چه سریع تر سلامت خود را به دست بیاورید. معمولا در روزهای اول بعد از عمل، احساس درد و تورم در ناحیه تناسلی وجود دارد که برای بهبود آن می توانید از مسکن هایی نظیر ایبوپروفن استفاده کنید.

در فاصله روز اول بعد از عمل، می توان از کمپرس یخ برای کاهش تورم استفاده کرد پس این روش می تواند برای شما بسیار مفید و موثر باشد. برای اینکه محل عمل شده دچار عفونت نشود در روزهای اول آن را تمیز نگهدارید و از آلوده شدن آن جلوگیری کنید. مسلما رعایت بهداشت نقش بسیار مهمی در سلامت دستگاه تناسلی زنانه دارد پس بعد از انجام عمل به این نکته دقت ویژه ای بکنید.

در روزهای اول بعد از عمل از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان خودداری کنید تا محل عمل به خوبی ترمیم شود. تا زمانی که بهبودی کامل برایتان حاصل نشده است، از رفتن به حمام طولانی خودداری کنید. در صورتی که رفتن به حمام لازم شد حتما بعد از چند دقیقه از آن خارج شوید.

همچنین رفتن به استخر نیز در روزهای پس از انجام عمل جراحی ممنوع است و شخص باید مراقبت های لازم را تا بهبودی کامل خود انجام دهد. در روزهای ابتدایی بعد از عمل تا جایی که امکان دارد از خوردن غذای چرب و شور بپرهیزید. مصرف این گونه از غذاها باعث افزایش میزان تورم می شود و بهبود اندام تناسلی را به تاخیر خواهد انداخت.

سخن آخر

عمل زیبایی دستگاه تناسلی زنان در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و هر ساله تعداد زیادی از خانم ها آن را انجام می دهند. البته برای انجام این عمل باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید و بعد از عمل نیز مراقبت های لازم را انجام دهید. با توجه به حساسیت های فراوان این ناحیه ی بدن، بعد از عمل از انجام فعالیت‌های بیش از حد خودداری کنید و رابطه جنسی را تا چند هفته به تاخیر بیندازید.

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
اپراتور لیزر که بدن زن جوان را لیزر می کند - فاصله بین جلسات لیزر
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
iranianclinic
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
iranianclinic
عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .