جستجو
Close this search box.
جراحی زیبایی شکم

ابدومینوپلاستی | جراحی زیبایی شکم

امروزه اضافه وزن و چاقی باعث کاهش اعتماد به نفس بسیاری از افراد شده است و رویای اکثر این افراد از بین رفتن پوست اضافی و چربی اطراف شکم است. عمل جراحی ابدومینوپلاستی باعث شده که رویای این افراد به واقعیت بپیوندد. این عمل جراحی که با نام تامی تاک نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع جراحی‌های زیبایی است که در آن جراح ‌برش‌هایی را بر روی شکم ایجاد می‌کند و پوست اضافی و چربی آن را برمی‌دارد. این جراحی زیبایی، شکمی صاف و سفت را به شما هدیه می‌دهد و نتایج شگفت‌انگیز آن وسوسه کننده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به سوالات شما در رابطه با عمل جراحی ابدومینوپلاستی پاسخ دهیم.

مشاوره توسط پزشک به صورت رایگان

هزینه
هدف

بالا

پزشک معالج
تعداد جلسات

خالی

ماندگاری
ماندگاری

دائمی

نوع بی‌هوشی
زمان نتیجه گیری

منطقه ای

دوره نقاهت
دوره نقاهت

کوتاه

عوارض
عوارض

متوسط

تلفن تماس
021-75900

برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با ما در ارتباط باشید

پکیج ها و لیست قیمت

جهت مشاهده پکیج های کلینیک ایرانیان کلیک کنید

فرم مشاوره و رزرو

جهت تکمیل فرم درخواست رزرو و مشاوره کلیک کنید

مزایا و معایب

مزایای ابدومینوپلاستی

معایب ابدومینوپلاستی

شکم صاف

ایجاد جای زخم

سفت شدن عضلات شکم

دوره نقاهت کوتاه

کاهش استرچ مارک

کاهش وزن محدود

چرا ابدومینوپلاستی | جراحی زیبایی شکم در کلینیک های ایرانیان؟

رفع چربی های اضافی شکم

رفع پوست شل و افتاده شکم

لیفت عضلات شکم

رفع ترکهای پوستی شکم

آنچه در این مطلب می خوانید

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم یکی از انواع عمل‌های جراحی برای تقویت عضلات شکم، بهبود ظاهر شکم و کاهش چربی و لاغری است. در این روش، جراح با برداشتن چربی و پوست‌های اضافه شکم، ظاهری عضله‌ای، سفت و زیبا به آن می‌دهد. گاهی اوقات ممکن است پزشک همراه با این جراحی از لیپوساکشن نیز استفاده کند تا چاقی شکم را کاهش دهد. نکته‌ای که در رابطه با آن وجود دارد این است که تامی تاک و لیپوساکشن با هم تفاوت دارند. از لیپوساکشن تنها برای از بین بردن چربی استفاده می‌شود و تاثیری بر روی عضلات یا پوست شل شده شکم نخواهد داشت. در لیپوساکشن ممکن است پوست به درستی جمع نشود و ظاهری نامناسب ایجاد نماید؛ در حالی که در ابدو پلاستی ظاهر شکم نیز تغییر می‌کند و زیباتر می‌شود.

پیچیدگی عمل تامی تاک به میزان چربی و پوست اضافی بستگی دارد و هر چه این میزان بیشتر باشد، عمل از سختی و پیچیدگی بیشتری برخوردار خواهد بود. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از انجام این عمل در رابطه با آن تحقیق کنید و شرایط جسمی و انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید و بر اساس نظر او برای انجام جراحی تصمیم گیری کنید‌. با استفاده از این عمل، شکم که به دلایلی مانند بارداری، کاهش یا افزایش وزن و از دست دادن خاصیت ارتجاعی، تغییر شکل داده است مجددا به فرم سابق خود برمی‌گردد و سفت و صاف خواهد شد. در عمل تامی تاک چربی‌های سرسخت و چین‌های اضافی را از بدن حذف می‌کنند و ظاهری جوان و زیبا به بیمار خواهند داد.

آیا تامی تاک و ابدومینوپلاستی تفاوت دارد؟

خیر، در واقع تامی تاک یا ابدومینوپلاستی نام‌های متفاوتی برای جراحی زیبایی یکسان برای برداشتن پوست اضافی، رسوبات چربی و بافت ماهیچه‌ای در ناحیه شکم هستند. اصطلاح علمی و پزشکی مورد استفاده برای این نوع جراحی زیبایی شکم Abdominoplasty است. در حالیکه افراد عادی از نام غیررسمی تامی تاک برای این جراحی استفاده می‌کنند.

فواید جراحی ابدوپلاستی شکم

هر چند بسیاری از افراد تامی تاک یا ابدومینوپلاستی را یک عمل جراحی زیبایی می‌شناسند که با برداشتن پوست و چربی اضافی شکم را صاف و کانتور کرده و عضلات شکم را سفت می‌کند ولی شرایط پزشکی متعددی نیز وجود دارند که می‌توان آنها را با این جراحی بهبود بخشید. از جمله فواید استفاده از جراحی ابدومینوپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش کمر درد

پس از بارداری یا کاهش وزن قابل توجه، ماهیچه‌های شکم کشیده شده و از هم جدا می‌شوند، وضعیتی که به نام دیاستاز رکتی شناخته می‌شود. ابدومینوپلاستی می‌تواند به تنظیم مجدد و سفت شدن این ماهیچه‌های شکم کمک کند و بسیاری از علائم دردناک مانند کمردرد و وضعیت نامناسب بدن را کاهش دهد.

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف

داشتن شکم بزرگ تنها از جنبه زیبایی و ظاهری مشکل ساز نیست و می‌تواند به انواع مشکلات سلامتی منجر شود. بافت اضافی شکم می‌تواند به اندام‌های داخلی فشار آورده و منجر به مشکلاتی مانند دیابت، عفونت‌های قارچی، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کبدی و حتی افزایش خطر حملات قلبی شود. با از بین بردن این وزن اضافی و بهبود عملکرد کلی بدن، تامی تاک یا ابدومینوپلاستی می‌تواند این خطرات سلامتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وضعیت بدنی و حمایت بهتر از ستون فقرات

تقویت عضلات مرکزی از طریق تامی تاک پیامدهای مفیدی برای وضعیت بدن شما نیز دارد. یک هسته و یا قسمت مرکزی بدن قوی‌تر، پشتیبانی ضروری برای ستون فقرات شما را فراهم می‌کند، و حالت ایستادن شما را بهبود بخشیده و شما را خوش فرم‌تر نشان می‌دهد.

بهبود عزت نفس و افزایش اعتماد به نفس

تغییرات فیزیکی که عمل جراحی شکم در فرم بدنی فرد ایجاد می‌کند اغلب منجر به بهبود اعتمادبه‌نفس و افزایش عزت نفس می‌شود. و با فرم بدنی خوبی که فرد به دست می‌آورد می‌تواند به راحتی لباس‌های مناسب برای مراسم و یا باشگاه‌های ورزشی انتخاب کند.

ابدومینوپلاستی شکم

افزایش انگیزه برای حفظ وزن

کسانی جراحی ابدومینو را انجام می‌دهند انگیزه بیشتری برای کاهش وزن دارند که علاوه بر تغییرات فیزیکی می‌تواند بر سطوح هورمونی بدن نیز تأثیر گذاشته و میزان اشتهای فرد را تنظیم کند. در نتیجه، پس از جراحی، ممکن است احساس سیری سریع‌تری داشته و انگیزه بیشتری برای حفظ یک سبک زندگی سالم داشته باشید. و طبیعتاً کسانی که به زندگی سالم خود ادامه می‌دهند می‌توانند انتظار داشتن فرم بدنی ایده‌آلی را داشته باشند.

قیمت ابدومینوپلاستی

مانند همه عمل‌های جراحی، هزینه ابدومینوپلاستی نیز همه ساله در حال تغییر و افزایش است. علاوه بر این، هر پزشک هزینه متفاوتی برای جراحی در نظر می‌گیرد؛ ولی این قیمت‌ها تفاوت زیادی ندارند و همگی در یک بازه مشخص هستند. برای اینکه بتوانید از قیمت تامی تاک مطلع شوید بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بررسی‌ها و معاینات لازم را انجام دهد و هزینه جراحی را به شما اعلام کند‌.

عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی هزینه نهایی تامی تاک تاثیرگذارند‌. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم:

  • مهارت و سابقه جراح زیبایی شکم
  • هزینه بیمارستان یا کلینیک جراحی
  • زمان انجام عمل جراحی
  • میزان چربی‌ها و پوست اضافی شکم
  • منطقه جغرافیایی و شهری که عمل تامی تاک در آن انجام می‌شود.
  • دستمزد و هزینه دستیاران پزشک
  • هزینه دارو
  • هزینه لباس مخصوص عمل

علاوه بر موارد ذکر شده، باید هزینه‌های دیگری مانند رفت و آمد، هزینه مراجعه به مطب برای چکاپ و … را نیز در نظر بگیرید.

درمان ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که عمل جراحی زیبایی شکم یا تامی تاک را انجام داده‌اید یا قصد انجام دادن آن را دارید، باید بدانید که پس از عمل به احتمال زیاد درگیر ورم شکم خواهید شد. ایجاد تورم در ناحیه شکم یکی از عوارض قطعی و در عین حال موقتی این روش است. علت ایجاد آن هم زخمی است که در قسمت شکم به وجود آمده است. اگر پس از عمل تامی تاک دچار ورم شکم شدید نشان دهنده این است که سیستم ایمنی بدن شما برای بهبود و ترمیم بخش‌های آسیب دیده وارد عمل شده است. به عبارت دیگر در صورتی که با این عارضه مواجه شدید نباید نگران شوید؛ چرا که سیستم ایمنی شما کارش را به خوبی انجام داده است. ورم ناشی از ابدومینوپلاستی بر اساس وسعت محل جراحی و سرعت پاسخ‌دهی بدن بیمار بین یک تا سه ماه طول می‌کشد. برای درمان ورم پس از عمل تامی تاک می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید:

  • کاهش مصرف محصولات غذایی فرآوری شده
  • کاهش مصرف نمک
  • پیشگیری از مصرف سیگار و دخانیات در دوره نقاهت
  • نوشیدن زیاد آب
  • استفاده از گن
  • تمیز کردن محل جراحی شده
  • پیاده‌روی و قدم زدن ۴۸ ساعت پس از عمل جراحی
  • مصرف به موقع داروهای تجویز شده

ممکن است پزشکتان نکات دیگری را نیز برای کاهش ورم به شما پیشنهاد نماید و شما باید آن‌ها را رعایت کنید تا سریعا بهبود یابید. در صورتی که ورم شکم شما طولانی مدت و دردناک شد، در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید.

ورم بعد از ابدومینوپلاستی

دوره نقاهت جراحی ابدومینوپلاستی

از آنجایی که جراحی تامی تاک همراه با بیهوشی است، برای اطمینان از سلامت فرد احتمالا نیاز باشد به مدت یک روز در بیمارستان بماند‌. پس از انجام این عمل زیباجو باید به مدت ۱۰ الی ۱۴ روز استراحت كند و حتی انجام فعالیت‌های روزانه‌اش را هم باید به تاخیر اندازد. پس از گذشت این زمان بیمار می‌تواند به آرامی فعالیت‌های روزانه‌اش را انجام دهید؛ البته باید برخی نکات و محدودیت‌ها را رعایت نماید.

اقدامات قبل از ابدومینوپلاستی

برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از عمل تامی تاک به دست آورید، باید نکات و اقدامات قبل و بعد از جراحی را به درستی انجام دهید. اقدامات قبل از این عمل جراحی عبارتند از:

  • پیش از انجام جراحی باید سوابق پزشکی خود را در اختیار جراح قرار دهید.
  • اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید باید پزشک را مطلع کنید.
  • با توجه به نظر پزشک باید چند روز پیش از جراحی، از مصرف داروهای شیمیایی و گیاهی مانند بروفن و آسپرین که می‌توانند روند انعقاد خون را با مشکل روبرو کنند خودداری نمایید.
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی و استعمال دخانیات پیش از انجام جراحی می‌توانند باعث بروز مشکل در حین عمل شوند. بهتر است تا چند روز قبل از عمل در معرض دود سیگار و دخانیات نیز قرار نگیرید.
  • توجه داشته باشید که پیش از عمل تامی تاک نباید آدامس نیکوتین دار مصرف کرده باشید.
  • در روز جراحی باید ناشتا باشید و از ۸ ساعت قبل از عمل نباید چیزی خورده یا نوشیده باشید. علاوه بر این شب قبل از جراحی ابدومینوپلاستی باید غذای سبک میل کرده باشید.
  • حتما یک همراه با خود به بیمارستان ببرید تا پس از عمل به شما کمک کند.
  • برای مراجعه به بیمارستان و انجام عمل جراحی یک لباس راحت و مناسب بپوشید تا در زمان برگشت از بیمارستان اذیت نشوید.
  • در زمان مراجعه به بیمارستان برای انجام عمل جراحی تامی تاک حتما باید همه سوابق و مدارک پزشکی خود را ارائه دهید.
  • روز قبل از عمل جراحی حمام کنید؛ زیرا ممکن است تا چند روز پس از جراحی اجازه حمام کردن نداشته باشید.
  • تمامی داروهای تجویز شده را تهیه نمایید و در مصرف آن‌ها سهل انگاری نکنید.
  • سعی کنید که شب قبل از عمل زودتر بخوابید و خوب استراحت کنید.

برای رفع ترس از عمل ابدو چکار کنیم؟

اینکه یک فردی قبل از انجام هرگونه جراحی و حتی آبدومینوپلاستی اندکی ترس داشته و مضطرب باشد یک پدیده کاملاً طبیعی و معمول است. اما اگر شما قبل از انجام این عمل به درستی تحقیق کرده و یک مرکز جراحی مجهز و یک پزشک متخصص باتجربه‌ای که میزان رضایتمندی بیماران بیشتر است را انتخاب کرده‌اید پس جای نگرانی وجود ندارد.

با این حال بهتر است قبل از انتخاب پزشک خود برای انجام تامی تاک، با کسانی که این جراحی را قبل از شما انجام داده و از نتیجه آن راضی بوده‌اند صحبت کنید تا بتوانید تا حدودی از نگرانی‌های خود بکاهید. با پزشکی قرار ملاقات بگذارید که شنونده خوبی باشد، و به درستی بتواند در رابطه با مزایا و معایب این تکنیک با شما صحبت کرده و با احساس آرامش و اعتمادی که به شما می‌‌دهد از میزان ترس شما بکاهد. سعی کنید قبل از هر اقدامی در این راستا به طور کامل درباره جراحی آبدومینوپلاستی و منافع و ریسک‌هایی که ممکن است داشته باشد تحقیق کنید و با آگاهی کامل در این مسیر قدم بردارید.

حتما قبل از عمل درباره اقداماتی که در دوره نقاهت و بهبودی بایستی انجام دهید اطلاعات کامل به دست آورید، بدین طریق می‌توانید هم دوره بهبودی آرامش بخشی داشته و هم ریسک‌های جانبی بعد از عمل که ممکن است به اشتباه و در صورت عدم آگاهی و در پی انجام اعمالی چون سیگار کشیدن، پوشیدن لباس نامناسب بعد از عمل پیش بیاید، کاهش دهید. در نهایت اینکه تحت هیچ شرایطی گول تخفیف‌هایی که برخی از مراکز زیبایی می گذارند یا مکانهای نامعتبری که هزینه کمتری می‌گیرند را نخورید.

مراقبت بعد از عمل ابدومینوپلاستی

مراقبت‌های بعد از عمل ابدو بسیار مهم هستند؛ چرا که می‌توانند نتیجه جراحی را تعیین کنند. پس از عمل جراحی حتما باید یک گن مناسب تهیه نمایید و بر اساس نظر پزشک چند ساعت در روز بپوشید. پوشیدن گن باعث می‌شود که فشار بر روی شکم کاهش یابد. در چند روز اول پس از جراحی باید به طور مداوم از گن استفاده کنید؛ اما پس از برداشتن بخیه‌ها، پزشک در رابطه با استفاده یا عدم استفاده از آن تصمیم گیری می‌کند.

تا دو روز پس از جراحی بیمار باید به پشت بخوابد و پاهای خود را خم کند تا به بخیه‌ها فشار وارد نشود. برای اینکه بتوانید مجددا حس را در ناحیه شکمی خود بازیابید، باید به خوبی استراحت کنید و به بدن اجازه دهید که ریکاوری شود. تا یک ماه پس از عمل هیچگونه کار فیزیکی نباید انجام دهید. به علاوه باید از ورزش کردن یا بلند کردن اجسام سنگین پرهیز نمایید.

برای جلوگیری از عفونت ناف بعد از عمل ابدو چکار باید کرد؟

هرچند ابدومینوپلاستی یک روش جراحی کم‌خطر و یا حتی بی‌خطر است ولی گاهاً برخی افراد دچار عوارض ناخواسته‌ای چون عفونت ناف می‌شوند. معمولاً در این جراحی پزشک برای لیفت پوست شکم و متناسب کردن ناف با قفسه سینه و سایر اجزای بدن یک برشی در اطراف ناف نیز ایجاد کرده و موقعیت آن را درست می‌کند که می‌تواند منجر به عفونت این ناحیه شود که در اغلب موارد به دلیل مراقبت‌های ضعیف پس از عمل و یا بهداشت نامناسب حاصل می‌شود.

 وقتی دستورالعمل‌های بعد از عمل رعایت نشود، خاک، گرد و غبار، قارچ، باکتری و سایر میکروارگانیسم‌ها داخل ناف جمع شده و محل مناسبی برای تکثیر باکتری‌ها فراهم می‌شود . البته علاوه بر موارد ذکر شده دخیل در عفونت ناف، برخی محققان بیان می‌دارند که فلور باکتریایی پوست شامل استافیلوکوکوس اورئوس، استرپتوکوک پیوژنز و استافیلوکوک اپیدرمیدیس  عامل عفونت در محل ناف هستند. 

از علائم عفونت ناف می‌توان به حساسیت محل، باز و یا منقبض شدن محل، ورم ناف، دمای بالای بدن، ترشحات مکرر قهوه‌ای، زرد و یا خونی، و بوی نامطبوع اشاره کرد. که در صورت استفاده از کرم‌های تجویز شده پزشک می‌توان این عوارض را به شدت کاهش داد، و یا شاید پزشک تان دستورالعمل‌های دیگری چون استفاده از محلول آب نمک و یا آب گرم را برای تمیز کردن محل به شما توصیه کند. به هر حال مراجعه به پزشک در صورت مشاهده هرگونه علائم ناشی از عفونت ناف الزامیست و از انجام هر نوع خود درمانی بایستی اجتناب شود.

علت درد شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

این که بعد از جراحی آبدومینوپلاستی درد در ناحیه شکم خود احساس کنید کاملاً طبیعی است چرا که به منظور خارج کردن پوست و چربی اضافی از شکم برش‌هایی درمحل ایجاد شده‌اند که حتی ممکن است به اعصاب ناحیه تحت جراحی آسیب وارد شده باشد و معمولاً تا چند روز و یا حتی چند هفته پس از جراحی درد دارند. از سوی دیگر سفت شدن عضلات شکم بعد از ترمیم نیز با احساس درد و کشش در محل جراحی همراه است. این احساس درد در صورت انجام درست مراقبت‌های بهداشتی پس از جراحی و عمل به توصیه‌های پزشک تا حدود زیادی بهبود می‌یابد.

بهترین جراح ابدومینوپلاستی تهران

از آنجایی که در سال‌های اخیر عمل جراحی زیبایی شکم به محبوبیت زیادی رسیده است، افراد غیرمتخصص نیز در این زمینه شروع به فعالیت کرده‌اند. بسیاری از افراد گول تبلیغات و عکس‌ها‌ یا هزینه پایین این افراد غیرمتخصص را می‌خورند و پا به مطب آن‌ها می‌گذارند و بدون تحقیق و بررسی برای عمل جراحی اقدام می‌کنند. در صورتی که عمل جراحی تامی تاک شما توسط این افراد غیرمتخصص انجام شود، می‌تواند مشکلات و عوارض زیادی برای شما به همراه داشته باشد. با انتخاب نادرست پزشک ممکن است درگیر زیان مالی، جانی یا حتی مرگ شوید‌.

عمل جراحی لیفت شکم به اندازه‌ای اهمیت دارد که می‌تواند زندگی فرد را دگرگون کند. بسیاری از افراد برای سال‌های طولانی با یک شکم سنگین و بزرگ که باعث دفرمگی در بدن و کاهش اعتماد به نفس شده است، دست و پنجه نرم می‌کنند؛ به همین دلیل به دنبال یک پزشک متخصص برای عمل ابدو می‌گردند. در عمل زیبایی شکم در وهله اول باید به حفظ سلامتی بیمار و سپس به زیبایی او اهمیت داده شود؛ به همین دلیل انتخاب بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران بسیار مهم خواهد بود. با انتخاب درست زیباجو می‌تواند مطمئن شود که همه چیز بر اساس نظر او پیش خواهد رفت. دستیابی به نتیجه مد نظر، از بین رفتن ترک‌های پوستی، جمع شدن پوست افتاده و ایجاد قوس متناسب با اندام در پهلوها، تنها توسط جراحان باتجربه به دست می‌آید.

عمل آبدومینوپلاستی شکم چقدر طول می کشد؟

عمل جراحی شکم بسته به وسعت محلی که بایستی مورد جراحی قرار گیرد مدت زمان متغیری طول می‌کشد. در صورتی که این عمل تنها محدود به انجام مینی تامی تاک و یا تخلیه ناحیه زیر ناف باشد این پروسه ممکن است تقریبا 1.5 ساعت، حال کمی بیشتر و یا کمتر، طول بکشد. ولی در صورت آبدومینوپلاستی کامل بسته به شرایط بیمار ممکن است از 2 ساعت تا 4 ساعت این جراحی طول بکشد. تنها نکته مهم در این خصوص این است که حتما در انتخاب پزشک خود دقت کافی را به خرج داده و محلی را برای جراحی انتخاب کنید که از نظر میزان تجهیزات موجود در آن کمبودی وجود نداشته باشد.

مزایای عمل ابدو پلاستی شکم

همانطور که گفته شد، عمل جراحی ابدومینوپلاستی شکم، چربی و پوست اضافی را حذف می‌کند و تناسب اندام را برای فرد به دنبال خواهد داشت. همچنین این عمل منجر به کاهش وزن شما خواهد شد؛ در این صورت شما بیشتر احساس سبکی دارید و می‌توانید لباس‌هایی که دوست دارید بپوشید. به عبارت دیگر جراحی ابدو نه تنها جسم شما را تغییر می‌دهد؛ بلکه روح شما را هم تازه خواهد کرد. برخی از دیگر مزایای این روش عبارتند از:

  • عوارض این روش در مقایسه با سایر عمل‌های جراحی شکم کمتر است.
  • در عمل ابدو پلاستی عضلات شکم سفت می‌شوند؛ چون پزشک شکم را به گونه‌ای بخیه می‌زند که عضلات به هم نزدیک‌تر شوند.
  • میزان خونریزی در عمل ابدو نسبت به دیگر عمل‌های جراحی کمتر است.
  • محل برش و بخیه در این عمل به طور کامل از بین خواهند رفت.
  • پس از عمل هیچگونه پوست شل و اضافی بر روی شکم دیده نخواهد شد.
  • روند بهبودی و دوره نقاهت عمل ابدو تقریبا کوتاه است.

هر چند بسیاری از افراد  تامی تاک یا ابدومینوپلاستی را یک عمل جراحی زیبایی می‌شناسند که با برداشتن پوست و چربی اضافی شکم را صاف و کانتور کرده و عضلات شکم را سفت می‌کند ولی شرایط پزشکی متعددی نیز وجود دارند که می‌توان آنها را با این جراحی بهبود بخشید. از جمله فواید استفاده از جراحی ابدومینوپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تا چه مدت بعد از عمل ابدو باید گن پوشید؟

پس از جراحی، یکی از مهمترین نکات اینست که فرد بایستی از یک گن و یا لباس مخصوصی که برای بعد از جراحی ابدومینوپلاستی طراحی شده است استفاده کند. این لباس به نوعی طراحی می‌شود که در کنار نرم و راحت بودن، از استحکام زیادی برخوردار بوده و با قرارگیری روی شکم یک فشار متعادلی را به آن وارد می‌کند تا از میزان تورم بعد از عمل کاسته و کبودی، درد و جای زخم را به میزان زیادی بهبود بخشد.

و اما اینکه این گن تا چه مدت بعد از جراحی باید استفاده شود به تجویز پزشک تان بستگی دارد ولی به طور متوسط بعد از تقریبا 4 الی 6 هفته این مشکلات از جمله تورم بعد از جراحی برطرف شده و دیگر نیازی به استفاده از آن نیست هر چند که در برخی افراد به توصیه پزشک و بسته به شدت جراحی ممکن است نیاز به پوشیدن طولانی مدت این گن مخصوص باشد چرا که گاهاً در برخی افراد 8 الی 12 هفته طول می‌کشد تا تورم در محل جراحی کاهش یابد.

 این لباس مخصوص باید کل شبانه روز به جز در مواقع استحمام در تن بیمار باشد، بعد از حدود 4 هفته فرد می‌تواند روزی 12 ساعت این گن مخصوص را بپوشد.

بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی یکی از نکات و مراقبت‌هایی که باید رعایت کنید، استفاده از گن مناسب است. گن، عوارض ناشی از جراحی را کاهش می‌دهد و به بالا رفتن سرعت بهبودی کمک می‌کند. در صورتی که از گن مناسب جراحی و با روش درست استفاده کنید، دوره نقاهت را کاهش خواهید داد. برخی از مزایای پوشیدن گن بعد از عمل ابدو عبارتند از:

  • کاهش ورم ناشی از جراحی
  • رفع کبودی‌های شکم
  • بهبود زخم
  • جلوگیری از عفونت
  • کاهش درد
  • کمک به بهبود ظاهر بدن

مدت زمانی که نیاز است تا زیباجو از گن جراحی استفاده کند بر اساس نظر پزشک تعیین می‌شود و به عواملی مانند میزان افتادگی و شل شدگی پوست، مقدار پوست و چربی برداشته شده و روش جراحی بستگی خواهد داشت. این زمان معمولا ۴ الی ۶ هفته است، اما در صورتی که عمل جراحی بخش کمتری را تحت تاثیر قرار داده باشد و زخم‌ها و تورم شکم کم باشند، می‌توان تنها به مدت ۲ هفته از گن استفاده کرد.

پوشیدن گن بعد از ابدومینوپلاستی

علت برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

برخی از بیماران گمان می‌کنند با انجام ابدومینوپلاستی به صورت مادام‌العمر و بدون انجام هیچ کاری بایستی با یک شکم صاف و تخت زندگی کنند، در حالیکه این، خیال خامی بیش نیست و در صورت عدم توجه به نکات زیر امکان برگشت شکم بعد از تامی تاک وجود دارد. از جمله علل بازگشت شکم پس از جراحی می‌توان به موارد زیر  اشاره کرد:

افزایش وزن به دلیل عدم رعایت رژیم غذایی

اگر فکر می‌کنید بعد از انجام تامی تاک شما همچنان می‌توانید به خوردن غذای چرب و چیلی و فست فودها ادامه دهید سخت در اشتباهید. معمولاً پزشک توصیه می‌کند پس از عمل از سبزیجات، میوه‌ها و غذا در حجم کم و سالم استفاده کنید تا از چاقی و برگشت شکم پیشگیری کنید.

 بارداری پس از عمل جراحی شکم

در جلسات مشاوره‌ای که قبل از جراحی با پزشک تان دارید، در صورتی که پزشک انتخابی شما حاذق و باتجربه و منصف باشد به شما خواهد گفت که در صورت تمایل به بارداری مجدد از انجام این کار خودداری کنید، چرا که تغییرات هورمونی و جسمی در بارداری احتمال برگشت شکم بعد از جراحی را بالا می‌برد. 

ورزش نکردن و کم تحرکی

طبیعی است که در صورت عدم تحرک امکان چاقی شما وجود دارد. پس ورزش کنید، تا هم از بازگشت شکم خود پس از جراحی پیشگیری کرده و هم سالم بمانید.

بی تجربه بودن پزشک

روش انجام تکنیک و تجربه پزشک در انجام این عمل زیبایی بسیار حایز اهمیت است، پس در انتخاب پزشک به شدت حساس بوده و دقت کافی را به خرج دهید تا از گزند برگشت شکم بعد از ابدومینو در امان باشید.

عدم رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از عمل

در نهایت اینکه، در صورت بی‌توجهی به توصیه‌های پزشک خود ممکن است بعد از گذشت اندکی مجدداً مجبور به استفاده از این تکنیک زیبایی باشید، پس مراقبت‌های بعد از عمل را جدی بگیرید.

آیا جای بخیه ابدومینوپلاستی باقی می ماند؟

برای انجام جراحی ابدومینوپلاستی لازم به ایجاد یک برش طولانی در ناحیه پایین شکم و در صورت نیاز در نواحی دیگری چون اطراف ناف است و اینکه یک اسکار از این برش‌ها باقی بماند یک امر کاملا طبیعی است که برای حداقل دو ماه اول پس از جراحی قرمز و حساس است و پس از آن در صورت انجام مراقبت‌های لازم پس از عمل به احتمال قوی بعد از حدود 12 ما از جای زخم محو شده و نرم می‌شود. 

و اما برای از بین بردن جای زخم حاصل از ابدومینوپلاستی چه اقداماتی می‌توان انجام داد، برای کاهش این اثر لازم است یکسری اقدامات از جمله انتخاب یک پزشک با تجربه را قبل از عمل انجام دهید و بعد از جراحی نیز استفاده از کرم‌های تجویز شده توسط پزشک برای بهبود زخم، عدم قرارگیری در معرض تابش آفتاب و نیز استفاده از ویتامین E خالص در محل اسکار می‌توانند در کمرنگ شدن و بهبودی زخم و اسکار موثر باشند. در نهایت بعد از بهبودی کامل فرد برای خلاصی از شر جای اسکار می‌تواند از لیزر درمانی استفاده کند.

آیا عمل ابدومینوپلاستی خطرناک است؟

اینکه آیا جراحی آبدومینوپلاستی خطرناک است یا نه سوالی است که ممکن است برای هر شخصی که تصمیم به انجام این نوع جراحی زیبایی دارد پیش بیاید. بله، این عمل زیبایی نیز همانند هر عمل غیر سرپایی دیگری دارای عوارضی است که بهتر است پزشک تان قبل از انجام آن به طور کامل شما را از این موضوع آگاه کند تا با  دیدی باز اقدام کنید. از جمله عوارض محتمل این جراحی می‌توان موارد زیر را نام برد:

بهبود ضعیف زخم: معمولا زخم‌های ناشی از آبدومینوپلاستی هم بزرگ بوده و هم اینکه اکثراً جای زخم دائمی است مگر اینکه با تکنیک‌های دیگر سعی در از بین بردن آنها داشته باشید.

خونریزی: بعد از ابدومینوپلاستی فرد ممکن است دچار خونریزی در قسمت داخلی زخم و یا بیرون زدن خون از لبه زخم شود.

تشکیل لخته خون و عفونت: در صورت عدم توجه به توصیه‌های پزشک و یا عدم مصرف به موقع آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است فرد دچار عفونت شود.

آمبولی: آمبولی ریوی، حمله قلبی و سکته مغزی از عوارض نادری است که ممکن است بعد از جراحی به دلیل کم‌تحرکی و یا بی‌تحرکی و معمولاً سه هفته بعد از عمل برای افراد پیش آید. به همین دلیل پزشک از داروهای رقیق کننده‌ خون برای پیشگیری از بروز چنین عوارضی استفاده می‌کند.

بی حسی موقت یا دائمی در اطراف محل برش: گاهاً ممکن است حین برش به اعصاب ناحیه شکمی آسیب وارد شده و منجر به بی حسی دائمی و یا سوزن سوزن شدن ناحیه شکمی شود.

نکروز پوست: این عارضه نیز به ندرت اتفاق می‌افتد ولی متاسفانه بسیار دردسرساز است و ممکن است فرد مجبور به انجام یک جراحی دیگر برای خارج کردن پوست مرده از محل و جایگزین کردن آن با پوست جدید باشد. این عارضه در افراد سیگاری بیشتر اتفاق می‌افتد.

 از دیگر عوارض و خطرات ناشی از ابدومینوپلاستی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • درد و تورم در قیمت جراحی شده
  • سروما
  • اسکار هیپرتروفیک (تشکیل اسکار برجسته)
  • تغییر شکل باقیمانده در ناف به دلیل کشیدگی بیش از حد پوست
  • اسکارهای پهن ناف
  • فشار خون داخل شکمی
  • رفلاکس اسید

نحوه عفونت ناف بعد از عمل ابدو

همه عمل‌های جراحی که ناحیه شکم، زیر شکم، پهلو و اطراف آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند، ممکن است پس از مدتی باعث عفونت ناف شوند. اگر چه عفونت ناف یکی از عوارض نادر عمل جراحی ابدو است، اما در صورتی که نکات بعد از عمل جراحی را رعایت نکنید به آن گرفتار خواهید شد. این نوع عفونت می‌تواند مشکلات و خطرات زیادی به دنبال داشته باشد و حتی ممکن است برای رفع آن مجبور به جراحی مجدد شوید. علت ایجاد عفونت ناف، کاهش یا قطع خون‌رسانی به این محل است که در اثر جابجایی ناف در حین عمل ابدو ایجاد خواهد شد. در صورتی که پس از جراحی ترشحاتی به رنگ زرد از ناف شما بیرون آمد و بعد از گذشت زمان رنگ آن سیاه شد، می‌توانید به این نتیجه برسید که درگیر عفونت ناف شده‌اید. این عارضه نادر بیشتر در افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند یا دیابت کنترل نشده دارند ظاهر می‌شود.

درخواست رزرو نوبت در کلینیک ایرانیان​

لطفا شماره تماس و مشخصات خود را در فرم زیر وارد نمایید، تا برای رزرو وقت قطعی و ثبت تاریخ و ساعت، همکاران ما با شما تماس بگیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
اگر جواب سوال خود را پیدا نکردین با مشاوران کلینیک ایرانیان تماس بگیرید

سوالات متداول ابدومینوپلاستی

اگرچه این روش برای هر فرد جهت پاسخگویی به نیازها و اهداف منحصر به فرد انجام می شود، اما معمولا آبدومینوپلاستی شامل سفت کردن عضلات شکم، برداشتن پوست اضافی و حذف چربی از طریق لیپوساکشن می شود. در طی آبدومینوپلاستی کامل، معمولا یک برش بر روی شکم ایجاد می شود، که از یک سمت به سمت دیگر گسترش می یابد. به طور مشابه، برش برای ابدومینوپلاستی جزئی در قسمت پایین شکم انجام می شود، گرچه که اغلب طول آن کمی کوتاه تر است. بسته به تکنیک و میزان بافت درگیر، عمل به طور کلی حدود دو تا چهار ساعت طول می کشد تا تکمیل شود.

هر دو ابدومینوپلاستی کامل و جزئی شامل سفت کردن عضلات شکمی و حذف پوست اضافه هستند. تفاوت اصلی بین این دو روش این است که ابدومینوپلاستی کامل معمولا شامل هر دو ناحیه های بالا و پایین ناف است، در حالیکه ابدومینوپلاستی جزئی تنها شامل پایین ناف می شود.

پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی، لوله های تخلیه باید حدود یک هفته باقی بماند. اغلب بیماران مقداری کبودی و یا تورم را تجربه می کنند، هرچند این علائم باید در طی چند هفته کاهش یابد. اکثر افراد بعد از حدود یک تا دو هفته قادر به بازگشت به کارها یا فعالیت های غیرشدید هستند. هر چند باید از بلند کردن اجسام سنگین و یا کارهای فیزیکی شدید، حداقل ۶ تا ۸ هفته اجتناب نمود. برای کمک به تسهیل بهبود، به بیماران توصیه می شود در زمانی که توانایی راه رفتن داشته باشند، سعی کنند مقداری قدم بزنند.

در روزهای بعد از ابدومینوپلاستی ممکن است ناراحتی خفیف تا شدیدی را احساس کنید. اما هر دردی را می توان با دارو کنترل کرد و یا از بین برد.

برش جراحی شکم معمولا در زیر شکم ایجاد می شود، بنابراین اسکار باقی مانده در هنگام پوشیدن اغلب لباس ها، حتی اکثر مایوها پوشیده می شود.

در حالی که به طور معمول هیچ خطر جدی برای بارداری پس از عمل جراحی زیبایی شکم وجود ندارد، اما معمولا توصیه می شود که بیماران تا زمان بچه دار شدن برای انجام این عمل صبر کنند. با این کار می توان اطمینان حاصل کرد که نتایج بدست آمده تحت تاثیر تغییرات بدنی قرار نمی گیرند که اغلب در دوران بارداری رخ می دهد.

ابدومینوپلاستی بیشتر برای بیمارانی مناسب است که دچار افتادگی و شل شدن عضلات شکم شده و به حذف پوست و بافت اضافه نیاز دارند. لیپوساکشن در صورتی توصیه می شود که فقط نیاز به از بین بردن چربی باشد. اما سفت کردن عضلات زیرین شکم و کاهش پوست اضافی برای ایجاد شکمی تخت تنها با ابدومینوپلاستی ممکن است.

ابدومینوپلاستی روشی برای کاهش وزن نیست. در واقع نامزدهای مناسب برای این روش جراحی پلاستیک، افرادی با وزن متوسط و پایدار هستند. بیماران که قبلا عمل جراحی کاهش وزن انجام داده اند نیز ممکن است با ابدومینوپلاستی پوست اضافی را از بین ببرند و شکمی تخت تر و صاف تر داشته باشند.

یک جراح پلاستیک با تجربه ممکن است عمل جراحی زیبایی شکم را همراه با عمل سینه، لیپوساکشن یا سایر جراحی ها انجام دهد.

اگر پوست شکم شل شده باشد یا عضلات شکمی جدا شده یا به طور قابل توجهی ضعیف شده باشند، این وضعیت با رژیم غذایی و ورزش بهبود نمی یابد. در چنین مواردی ابدومینوپلاستی موثر ترین روش درمانی است.

در صورتی که بیمار یک شیوه زندگی فعال با رژیم متعادل و ورزش منظم و تناسب اندام را حفظ کند، نتایج عمل جراحی زیبایی شکم نسبتا طولانی یا حتی دائمی تلقی می شود. شیوه زندگی غیرفعال یا رژیم ناسالم می تواند دستاوردهای حاصل از عمل جراحی زیبایی شکم را در طول زمان تغییر دهد. در هر صورت با ابدومینوپلاستی نمی توان از اثرات افزایش سن اجتناب کرد.

بلافاصله بعد از عمل جراحی شکم، می توان بهبود قابل توجهی را در ظاهر شکمی مشاهده نمود. تورم و کبودی ادامه خواهد یافت و به تدریج طی چند هفته از بین می رود و آنگاه اثرات کامل جراحی قابل مشاهده خواهد بود.

با توجه به اثرات منفی که بارداری و زایمان روی فیزیک خانم‌ها می‌گذارد بنابراین طبیعی است که بسیاری از بانوان از بابت فرم اندام خود پس از بارداری و حتی زایمان نگران باشند، و همین امر برخی از آنها را ترغیب به انجام دو عمل سزارین و ابدومینوپلاستی به صورت همزمان می‌کند. از نظر علمی شاید امکان انجام این دو جراحی به صورت همزمان وجود داشته باشد، حتی اصطلاحی بنام سی تاک C-tuck نیز برای آن وجود دارد ولی اکثر پزشکان از انجام آن خودداری کرده و به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنند. یک مطالعه منتشر شده در مجله جراحی زیبایی نشان داده است که انجام عمل سزارین همراه با ابدومینوپلاستی خطر بروز عوارض جانبی ناشی از هر دو جراحی را افزایش می‌دهد، از طرفی نتیجه زیبایی مطلوب را برای بیمار فراهم نمی‌کند. پزشکان توصیه می‌کنند برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن از ابدومینوپلاستی، باید زمان ریکاوری کافی بین سزارین و جراحی شکم در نظر گرفته شود. این دوره نقاهت بین 6 تا 12 ماه است و در این مدت این اطمینان حاصل می‌شود که جای زخم حاصل از سزارین به درستی بهبود یافته، و هرگونه کبودی یا تورم برطرف شده است و همچنین زمان کافی برای بازگشت بدن فرد به شکل قبل از بارداری وجود داشته است. البته توانایی برقراری ارتباط و توان مراقبت از نوزاد بعد از سزارین را نیز باید در نظر گرفت که در صورت ادغام این دو جراحی احتمال آن بسیار ضعیف است. اگر قصد انجام عمل جراحی شکم را پس از سزارین دارید، حتما بایستی از یک متخصص در این حوزه مشورت بگیرید تا در مورد عوارض جانبی احتمالی، نتیجه ممکن و شرایط شخصی خود صحبت کنید.

رضایت مشتریان کلینیک ایرانیان

مطالب خواندنی مربوط به ابدومینوپلاستی

عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
iranianclinic
لیزر
سندروم تخمدان پلی کیستیک و لیزر موهای زائد
سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS یک اختلال شایع در سیستم هورمونی بانوان است که ممکن است با رشد موهای زائد نامتعارف در مناطق مختلف بدن همراه باشد. این موضوع...
اپراتور لیزر که بدن زن جوان را لیزر می کند - فاصله بین جلسات لیزر
iranianclinic
لیزر
اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود چه می شود؟
به نظر شما، فاصله بین جلسات لیزر باید چقدر باشد؟ خیلی از ما از مو های زائد به شدت شاکی هستیم؛ این مو ها بسیار آزار دهنده‌ هستند و باید به‌ طور منظم شیو...
4 عکس مربوط به لیزر روی کتف مرد و لیزر روی پاهای زن و لیزر زیر بغل زن و لیزر روی دست زن
iranianclinic
لیزر
فواید و مزایای لیزر موهای زائد
تقریبا درصد زیادی از خانم ها و آقایان از مو های بدن خود احساس شرم می کنند. به احتمال زیاد، تعداد مساوی (یا بیشتر) از زنان همین احساس را دارند. در طول سالیان...
عکس چهره زن که درد دارد - درد لیزر موهای زائد
iranianclinic
لیزر
آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟
لیزر یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است اما خیلی از افراد و مراجعه کنندگان از درد لیزر موهای زائد می ترسند. به طور کلی، این روش بسیار ایمن...
عکس پاهای بدون مو
iranianclinic
لیزر
آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟
لیزر موهای زائد به عنوان یک روش محبوب برای از بین بردن موهای ناخواسته در نظر گرفته می‌شود. این فرآیند با استفاده از پرتوهای نور لیزر کار می‌کند که به طور...
عکس نور لیزر اندولیفت روی گونه زن جوان
iranianclinic
پوست
تعداد جلسات اندولیفت
تعداد جلسات اندولیفت چقدر می باشد و برای رسیدن به نتیجه ایده آل باید چند مرتبه در این جلسه های درمانی شرکت کنم؟ این سوالی است که اکثر بیماران از کارشناسان...

خدمات مرتبط

لیپوساکشن ویزر روشی نوین برای تناسب اندام و لاغری
واترجت روشی است که در لیپوساکشن کاربرد دارد
لیپوماتیک نوعی روش لاغری است که شامل تخلیه چربی بدن می شود.
چانه و غبغب خوش فرم و زیبا - لیپوفیس
عمل فیس لیفت یا لیفت صورت
عمل بینی
لیفت سانترال لب برای بالا کشیدن لب مناسب است
جراحی لیفت سینه
جراحی کوچک کردن سینه
جراحی پروتز سینه
جراحی زیبایی بازو - رفع افتادگی بازو با جراحی
جراحی زیبایی بینی
جراحی لیفت گونه و لب
تصویر مراجعه کننده زن قبل از لیپوساکشن
جراحی پروتز چانه یا جینوپلاستی
عمل جراحی بوکال فت برای رفع چربی گونه

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .