جستجو
Close this search box.
لیفت نخ - مادلینگ صورت با لیفت نخ

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یکی از روش های درمانی بسیار محبوبی است که بسیاری از افراد برای تغییرات جزئی و درمان شل شدن پوست خود از آن استفاده می کنند. آیا شما هم با این گونه مشکلات دست و پنجه نرم می کنید و نگران پیر شدن یا شل شدن پوست خود هستید؟ اگر شما هم نگران زیبایی خود هستید و می خواهید هر چه سریع   ر برای درمان شل شدن و افتادن پوست خود اقدام کنید، مطالعه این مقاله می تواند کمک زیادی در این زمینه به شما کمک کند.

مشاوره توسط پزشک به صورت رایگان

هزینه
هدف

لیفت فوق العاده پوست

پزشک معالج
تعداد جلسات

1 جلسه

ماندگاری
ماندگاری

بسته به نوع نخ تا 2 سال

نوع بی‌هوشی
زمان نتیجه گیری

بلافاصله

دوره نقاهت
دوره نقاهت

ندارد

عوارض
عوارض

احتمال کبودی های نقطه ای

تلفن تماس
021-75900

برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با ما در ارتباط باشید

پکیج ها و لیست قیمت

جهت مشاهده پکیج های کلینیک ایرانیان کلیک کنید

فرم مشاوره و رزرو

جهت تکمیل فرم درخواست رزرو و مشاوره کلیک کنید

مزایا و معایب

مزایا لیفت با نخ

معایب لیفت با نخ

رفع کامل افتادکی های صورت، کردن و غبغب

جوان سازی و کلاژن سازی

بدون جراحی و دروه نقاهت

غیر تهاجمی

نتیجه آنی

نخ های دارای تاییدیه FDA امریکا

استفاده از معتبر ترین برند های جهانی

چرا لیفت صورت با نخ در کلینیک های ایرانیان؟

ماندگاری بالا

بدون درد با بی حسی موضعی

عوارض کم

عدم نیاز به بیهوشی

دوره نقاهت کوتاه

فاقد جای زخم

آنچه در این مطلب می خوانید

لیفت صورت با نخ چیست؟

در پاسخ به اینکه لیفت صورت با نخ چیست باید گفت این نوع لیفت که برای از بین بردن افتادگی و شل شدن پوست به کار می رود، با نام لیفت پر نیز شناخته می شود. افرادی که پوستی شل و افتاده دارند و به اصطلاح پوست آنها پیر شده است، می توانند از این روش استفاده کنند تا پوست آنها مجدداً کلاژن سازی را آغاز کند.

لیفت با نخ که یک روش کم تهاجمی شناخته می‌شود، کمک زیادی به جوانسازی پوست افراد می کند و آنها می توانند بدون هیچ گونه نگرانی و دشواری، این روش را جایگزین جراحی لیفت صورت کنند. برای استفاده از این روش، متخصصان پوست شما را با استفاده از نخ به بالا می کشند و سپس بعد از اینکه نخ را در جای مناسب و بالا کاملاً محکم کردند، پوست شما کاملاً سفت و جوان خواهد شد. ظاهر پوست نیز بعد از گذشت مدتی خوب می شود و جای هیچ درمانی روی آن نخواهد بود

این روش که از سال 1990 ایجاد شد، تاکنون محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد و به ویژه بانوان پیدا کرده است. برای اینکه بتوانند با استفاده از لیفت نخ افتادگی های صورت را از بین ببرند، متخصصان از بخیه های بسیار ظریفی به صورت دائمی یا موقت استفاده می‌کنند. به بیان دیگر، جراحی که می خواهد این روش را روی فرد ایجاد کند، بخش های آویزان و افتاده پوست را بعد از عقب کشیدن، بخیه می زند تا آثار پیری را در فرد از بین ببرد.

این روش یک گزینه غیر تهاجمی برای لیفت صورت است. در این روش پزشک تعدادی نخ در سطح صورت قرار می‌دهد و سپس با “کشیدن” پوست به سمت بالا و محکم کردن نخ، پوست شما را لیفت می‌کنند. در این روش از نخ‌های مخصوصی استفاده می‌شود که قابلیت جذب در پوست را دارند. این نخ‌ها قابلیت رویت ندارند و فرایند کلاژن‌سازی طبیعی پوست با اثر جذب شدن نخ در بدن، فعال‌تر می‌شود.

نحوه انجام لیفت نخ:

روش لیفت نخ ممکن است بسته به منطقه ای که هدف قرار داده اید و همچنین نحوه تشخیص پزشک شما متفاوت باشد اما تکنیک اساسی معمولاً یکسان است.

1- وقتی که کامل برای جراحی آماده شدید، الکل و همچنین بی‌حسی موضعی روی پوست شما قرار می‌گیرد.
2-از یک سوزن یا کانول نازک برای قرار دادن نخ ها زیر پوست شما استفاده می‌شود. قرار دادن نخ ها می‌تواند 30 تا 45 دقیقه طول بکشد.
3-پس از قرار دادن نخ ها، سوزن‌های مخصوص قراردادن نخ، حذف می شوند. ممکن است در زیر پوست احساس فشار یا سفتی کنید.
4-در طی چند دقیقه از بیرون آمدن سوزن ها، نخ‌ها کامل درون پوست قرار می‌گیرند و آماده بالا کشیدن پوست می‌شوند.

ویژگی ‌ها:

1-دارای تاییدیه FDA آمریکا

2- لیفت ابرو‌ها

3-لیفت گردن و افزایش کلاژن‌سازی

4-رفع افتادگی گونه‌ها

5-زاویه‌سازی صورت

6-جلوگیری از شل شدن پوست

پزشک در حال وارد کردن نخ برای لیفت صورت

عوارض این روش:

لیفت با نخ در دسته روش‌های کم خطر با کمترین زمان بهبودی در نظر گرفته می‌شود، اما عوارض جانبی که ممکن است رخ دهد:

  • کبودی
  • تورم
  • خون ریزی
  • درد جزئی در محل تزریق نخ
    15 تا 20 درصد احتمال بروز عوارضی، از جمله فرورفتگی وجود دارد. در کل عوارض احتمالی جزئی هستند و به راحتی قابل اصلاح هستند.

در صورت وجود موارد زیر حتما به پزشک خود مراجعه کنید:

  • ترشحات سبز، سیا ، قهوه ای یا قرمز در محل عمل خود
  • تورم بیش از 48 ساعت
  • سردردهای مداوم
  • تب

مدت زمان انجام لیفت نخ:

این روش را می توان در مدت زمان حدود 45 دقیقه انجام داد، در صورت تمایل می‌توانید پس از آن دوباره به کار خود برگردید.

مناطق مورد نظر جهت انجام کار:

بسیاری از افراد لیفت با نخ را برای نواحی صورت انتخاب می‌کنند که “آویزان” شده یا به مرور زمان افتاده به نظر می‌رسد این مناطق شامل موارد زیر است:

  • شقیقه
  • خط ابرو
  • ناحیه زیر چشم
  • پیشانی
  • گونه ها
    از لیفت با نخ همچنین برای بلند کردن و سفت شدن سینه ها، خصوصاً بعد از بارداری و کاهش وزن، استفاده می شود.

اقدامات بعد از لیفت نخ:

ممکن است تورم و کبودی قابل مشاهده باشد، اما در صورت تمایل می‌توانید بلافاصله به کار خود برگردید.

نتایج باید دقیقاً پس از قرار دادن نخ ها مشخص شود، اما ممکن است در روزها و هفته ها پس از عمل متوجه تغییرات شوید، زیرا تورم و کبودی فروکش می‌کند.

نتایج حاصل از لیفت با نخ به معنای دائمی نیست. اثرات موفقیت آمیز معمولاً از 1 تا 3 سال به طول می انجامد. مانند سایر پرکننده های پوستی محلول، مانند بوتاکس، نخ هایی که در این روش استفاده می‌شود در نهایت توسط بافت زیر پوست شما جذب می‌شوند.

پس از لیفت نخ، می‌توانید برنامه عادی خود را از سر بگیرید. اما پزشک معمولا به شما توصیه می‌کند که صورت خود را به شدت مالش ندهید و از خوابیدن به پهلو در هفته های اولیه پس از عمل خودداری کنید.

معمولا پزشکان به شما توصیه می‌كنند كه طی چند هفته اول پس از عمل، از زدن  کرم‌های روزانه خود صرف نظر كنید و سر خود را به سمت بالا بخوابانید تا از فشار آوردن روی بخیه های خود جلوگیری كنید.

همچنین به شما توصیه می‌شود از انجام سونا و تمرینات با شدت بالا در هفته اول یا بعد از انجام لیفت با نخ خودداری کنید.

باید‌ها و نباید ‌های قبل از لیفت نخ:

باید‌ها:
پزشک خود را در مورد هر دارویی که استفاده می‌کنید قبل از اقدام؛ باخبر کنید.
شب قبل از انجام کار خود سعی کنید آرام باشید و از عوامل استرس زا خودداری کنید.
از هرگونه مواد غذایی در رژیم غذایی خود که باعث التهاب می‌شود، جلوگیری کنید.

 نباید‌ها:
شب قبل از انجام کار خود، الکل ننوشید و دخانیات استعمال نکنید.

از داروهای رقیق کننده خون مانند(ایبوپروفن)1 هفته قبل از عمل استفاده نکنید.

تفاوت لیفت نخ با لیفت صورت در چیست؟

لیفت با نخ نتایج قابل توجه لیفت صورت را به شما نمی‌دهد. زیرا عملکرد آن موضعی تر از جراحی است.

لیفت نخ دائمی نیست. با این حال لیفت صورت با اینکه نمی‌تواند روند پیری را به طور کامل متوقف کند، اما نتایج سالها طول می‌کشد. نتایج لیفت با نخ معمولاً حدود 2 سال طول می‌کشد.

برای ماندگاری بیشتر نتایج، ممکن است به پرکننده های پوستی یا سایر روش های درمانی نیاز داشته باشید که بستگی به تشخیص پزشک دارد.

از طرف دیگر خطرات عوارض ناشی از جراحی لیفت صورت بسیار بیشتر است.

لیفت با نخ از لیفت صورت ارزانتر است. بعد از انجام کار می‌توانید دوباره به سر کار برگردید و دوران نقاهت در آن حداقل است.

اگر علائم پیری را در ناحیه فک یا زیر چشم خود مشاهده می‌کنید، لیفت با نخ راهی کم خطر برای رسیدن به روندی دائمی تر است.

عکس قبل و بعد لیفت صورت - لیفت نخ

روش های لیفت با نخ

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، جراحان برای بخیه زدن پوست افتاده بیمار از بخیه دائمی یا موقت استفاده می کنند که این موضوع بسته به نوع لیفت، متفاوت است. عمل لیفت نخ انواع مختلفی دارد که در اینجا هر یک را به تفصیل توضیح داده ایم.

روش های لیفت با نخ

لیفت صورت با نخ جذبی

یکی از مهمترین انواع لیفت با نخ که بسیاری از افراد آن را ترجیح می دهند، لیفت پوست با نخ جذبی است. نخ های مربوط به این لیفت منحصراً برای این طراحی شده اند که بدن فرد بتواند به صورت کاملاً ایمن آن را جذب کند. بعد از اینکه متخصصان نخ ها را روی پوست فرد بخیه می زنند، باید به مدت 4 تا 6 ماه بماند. بعد از این‌که این مدت از لیفت نخ گذشت، نخ به آرامی به پوست جذب می شوند.

شاید برخی از افراد گمان کنند که بعد از جذب نخ بعد از گذشت 4 تا 6 ماه، کلاژن سازی پوست متوقف می شود و پوست به حالت عادی خود باز می گردد. در حالی که اصلا این گونه نبوده و از آنجا که لیفت با نخ به کلاژن سازی بیشتر پوست کمک می کند، بعد از جذب همچنان باعث جوان سازی پوست شما می شود.

این روش علاوه بر سرعت زیاد، بسیار آسان است و هیچ گونه دردی با خود به همراه ندارد. قبل از اینکه این روش روی شما پیاده شود، پزشک متخصص از بی حسی استفاده می کند و به کمک یک سوزن بسیار نازک، ناحیه تحت درمان را از زیر بخیه می زند. کل این روش نهایتاً بین 30 تا 45 دقیقه به طول می انجامد.

لیفت صورت با نخ جذبی

لیفت پوست با نخ غیر جذب

همان طور که از اسم آن مشخص است، این نوع عمل لیفت نخ غیر قابل جذب است و برخلاف مورد قبلی، پوست آن را جذب نمی کند. این نوع نخ ها از جنس طلا یا بقیه فیبر های سنتتیک هستند که اصلاً جذب بدن فرد بیمار نمی شوند. بعد از اینکه پزشک این نخ را به زیر پوست فرد بخیه زد، همواره در آنجا باقی می ماند تا اینکه از بدن جدا شود.

بیشتر از اینکه این روش جنبه زیبایی داشته باشد، اغلب افراد از روش لیفت با نخ برای اهداف درمانی استفاده می کنند. همچنین کسانی که نیازمند لیفت خیلی قوی هستند، باید از این روش استفاده نمایند. نخ های غیر جذبی به جای اینکه کلاژن سازی پوست را تحریک کنند، بیشتر تمرکز خود را بر بالا کشیدن و لیفت پوست می گذارند.

لیفت صورت با نخ ترکیبی

در نهایت، ممکن است گاهی اوقات برخی از متخصصان و جراحان تشخیص دهند که استفاده از نخ ترکیبی، برای فردی مناسب است. همان طور که انتظار می رود، در روش لیفت نخ ترکیبی، نخ های جذبی بعد از مدتی جذب بدن فرد می‌شوند و نخ های غیر جذبی همچنان در بدن و زیر پوست باقی می مانند. بقایای نخ غیر جذبی بسیار ریز و غیر قابل مشاهده هستند؛ اما جذب پوست نشده و همچنان در زیر پوست قرار می گیرند.

البته باید بگوییم که در این روش لیفت با نخ از هر دو نخ های جذبی و غیر جذبی به صورت همزمان استفاده نمی شود. در این روش، غالباً نخ های سیلهوئت اینستالیفت را مورد استفاده قرار می‌دهند که علاوه بر جذب شدن، تکه های ریزی درون خود دارند که پوست توانایی جذب آنها را ندارد و همچنان باید زیر پوست باقی بمانند. اگر هم نگران احساس بد باقی ماندن مواد ریز در زیر پوست خود هستید، باید بگوییم که بعد از اینکه کمی زمان از عمل لیفت نخ شما گذشت، دیگر اصلاً آنها را احساس نمی کنید.

کاربردهای لیفت نخ

دلایل مختلفی وجود دارد که فردی بخواهد از لیفت صورت با نخ استفاده کنند. ممکن است برخی از افراد دچار پیری پوست شده باشند و برخی دیگر برای ایجاد تغییرات، به این روش روی بیاورند. در اینجا برخی از مهمترین دلایلی که افراد از این روش استفاده می کنند را مشاهده می کنید.

اغلب افرادی که از روش لیفت با نخ استفاده می کنند، دچار پیری شده اند و پوست آن ها افتاده شده است. به همین دلیل هم برای اینکه بتوانند پوست خود را دوباره سفت کنند، به پزشک مراجعه می کنند. در این روش، پزشکی هیچ گونه بریدگی روی پوست شما ایجاد نمی کند و همه کارها زیر پوست انجام می شود.

در این روش، جراح پوست فرد را نمی برد و تنها بعد از کشیدن آن، بخش‌های موردنیاز را بخیه می زند. اگر شما هم با مشکل افتادگی پوست مواجه هستید، استفاده از لیفت نخ برای صورت توسط متخصصان می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد تا با افتادگی پوست و پیری خداحافظی کنید.

همچنین بسیاری از افراد برای تحریک و افزایش کلاژن سازی پوست از این شیوه کمک می گیرند. هرچه کلاژن سازی پوست قوی تر باشد، باعث می شود که دیرتر دچار پیری شوید. علاوه بر این که کلاژن برای جوانسازی پوست اهمیت بسیار زیادی دارد، می تواند تا حد زیادی باعث استحکام بخش های مختلف پوست و لطیف نگه داشتن آن هم شود. همچنین اگر صورت شما دچار زخم شده است می توانید شرایط پوست خود را با استفاده از روش لیفت با نخ بهبود بخشید.

یکی دیگر از نتایجی که بالا رفتن سن با خود به همراه دارد، این است که پوست شما دیگر قدرت گذشته را ندارد و به همین دلیل هم نمی‌تواند بافت زیرین خود را همچنان سالم نگه دارد. این موضوع باعث می‌شود که به همراه نیروی جاذبه، پوست فرد به پایین کشیده شود. لیفت نخ به فرد کمک می‌کند که فرایند بهبود بافت های مختلف پوست را آغاز کند و در کمترین زمان ممکن، بهترین به نتیجه دست پیدا کند. این روش به شما کمک می کند که پوستی جوان و شاداب داشته باشید. اما رایج ترین کاربردهای لیفت نخ شامل موارد زیر می شوند.

کاربردهای لیفت نخ

لیفت نخ صورت

همزمان با افزایش سن و افتادگی پوست، چین و چروک هایی در بخش های مختلف پوست به وجود می‌آید که با استفاده از لیفت صورت با نخ می توان آنها را درمان کرد. مهمترین تأثیری که این روش برای پوست شما دارد، این است که با کشیدن آن و تحریک کلاژن سازی، باعث می شود که حالت ارتجاعی آن بازگردد.

همچنین بعد از اینکه متخصص از نخ برای کشیدن و محکم کردن پوست فرد استفاده کرد، چین و چروک ها از بین رفته و پوستی صاف و یکدست تحویل می دهند. به همین دلیل هم برای از بین بردن چروک های صورت از روش لیفت با نخ استفاده می کنند.

لیفت نخ صورت

تعداد نخ برای لیفت صورت

به طو کلی، اکثر مواقع از نخ های جذبی برای لیفت صورت استفاده می شود که این نخ ها بعد از گذشت مدتی به پوست جذب می شوند. درنتیجه، این موضوع باعث می شود که خاصیت خود را از دست دهند. به همین دللی هم هرچه تعداد نخ های بکار برده شده برای لیفت نخ صورت بیشتر باشد، ماندگاری بیشتری هم خواهد داشت. تعداد دقیق این نخ ها را پزشک تصمیم می گیرد.

تعداد نخ برای لیفت صورت

لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟

هر یک از این روش ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که باعث می شوند هر فرد یکی از آن ها را ترجیح دهد. برای مثال، ماندگاری تزریق چربی بیشتر، ولی لیفت نخ عمل خیلی راحت تری در نظر گرفته می شود. به همین دلیل هم افرادی که نمی توانند درد و یا التهاب را تحمل کنند، لیفت گزینه مناسب تری است.

لیفت نخ گونه

یکی دیگر از کاربردهای استفاده از لیفت نخ این است که به فرم دهی گونه های شما کمک زیادی می کند. نه تنها برای از بین بردن چین و چروک، بلکه این روش برای افراد جوان هم کاملاً مناسب است و می توانند چهره خود را به حالت دلخواه و جذابی تغییر دهند. مهم ترین مزیت این کاربرد لیفت نخ این است که هیچ گونه محدودیتی ندارد و تقریباً هرکسی می تواند برای زیبایی از آن استفاده کند.

لیفت نخ خط خنده

با افزایش سن، خطوط موجود در صورت هم بیشتر می شود. یکی از مم ترین دلایل دیگری که باعث بروز این خطوط می شود، خندیدن بیش از حد است. هنگامی که می خندید، خطوطی در دو طرف لب شما به وجود می آیند که با تداوم این شرایط و ناتونانی پوست در کلاژن سازی، بیشتر از قبل نمایان می شود. با استفاده از لیفت نخ می توانید این خطوط خنده را از بین ببرید.

لیفت نخ بینی

لیفت با نخ می تواند تأثیر معجزه آسایی بر جای جای پوست شما داشته باشد. حتی با استفاده از این روش می توانید فرم بینی خود را تا حدی تغییر دهید. علاوه بر تغییر فرم، لیفت نخ می تواند به کوچک کردن آن نیز کمک زیادی کند.

در این روش، متخصص نخ را روی استخوان بینی قرار داده و سپس آن را به سمت بالا می کشد. این کار باعث می شود که بینی فرد سربالا به نظر برسد. همچنین اگر بینی شما پره نسبتاً بزرگی دارد و می خواهید آن را کوچک تر کنید، احتمالاً متخصص از بخیه برای جمع کردن این پره ها استفاده کنند.

لیفت نخ ابرو و چشم

شاید برای شما جالب باشد که بدانید از لیفت با نخ علاوه بر بخش های مختلف پوست، برای زیبایی نیز استفاده می شود. برای مثال، اگر حالت چشم و ابروی خود را دوست ندارید، با استفاده از روش لیفت با نخ می توانید کمی آن را به بالا کشیده و چشم و ابروی خود را خوش حالت تر کنید. این کار می‌تواند تا حد زیادی به سرحال تر و شاداب تر نشان دادن شما کمک کند و همچنین افتادگی چشم و ابرو را کاهش دهد.

لیفت نخ شقیقه

در لیفت نخ شقیقه هم قسمت شقیقه و دم ابروی فرد به سمت بالاتر کشیده می شود که باعث زیباتر شدن چهره می شود. به همین دلیل هم بسیاری از کسانی که می خواهند صورت جذابی داشته باشند، از این روش استفاده می کنند تا زیبایی چشم و ابروی خود را دوچندان کنند.

لیفت نخ غبغب

داشتن غبغب یکی از مشکلاتی است که در بسیاری از افراد وجود دارد و باعث بد شدن چهره می شود. به همین دلیل هم شما می توانید از روش لیفت نخ برای از بین بردن غبغب استفاده کنید. هنگامی که پزشک تعداد نخ ها برای انجام این کار را تعیین کرد، آن ها را زیر چان و در نواحی مخصوص گردن جای می گذارد و به رفع غبغب کمک زیادی می کند.

لیفت نخ خط اخم

یکی از رایج ترین دلایلی که بسیاری از افراد برای لیفت نخ به پزشک مراجعه می کنند، از بین بردن خط اخم است که به دلیل اخم کردن بیش از اندازه به وجود آمده است. در این روش، پزشک متخصص تعدادی برش بسیار کوچک در جای جای خط اخم صورت شما ایجاد می کند و بعد نخ ها را از این راه وارد پوست می کند. این روش تأثیر زیادی برای از بین بردن خطوط نسبتاً کم دارد و بدون هیچ گونه درد و عوارضی، چهره ای زیبا به شما می دهد.

انواع نخ لیفت

انواع متفاوتی از نخ ها وجود دارند که می توان از همه آن ها برای لیفت نخ صورت استفاده کرد. در اینجا برخی از مهم ترین و محبوب ترین نخ ها را آورده ایم تا بدانید برای لیف بخش های مختلف صورت از چه نخ هایی استفاده می شود.

  • نخ کاگ: روی این نخ ها خارهایی تعبیه شد اند که باعث می شوند چسبندگی بهتری داشته باشند و درنتیجه، ماندگاری این نخ ها بیشتر است.
  • نخ PDO: این نوع نخ ها هیچ گونه عوارض جانبی ندارند و از مونو فیلامنت سنتیک ساخته شده اند. این نخ ها توسط پوست جذب می شوند.
  • نخ سیلوئت: نخ ای سیلوئت کاملاً بهداشتی و استریل شده هستند و برای رفع شل شدن پوست صورت و گردن از آن استفاده می شود.
  • نخ Tightening Thread: از این نخ برای تحریک کلاژن سازی پوست استفاده می شود و تأثیر فوق العاده ای برای جوان سازی پوست دارند.
  • نخ امبدینگ: این نوع نخ ها از امنیت بسیار خوبی برخوردار هستند و برای لیفت نخ می توانند گزینه مناسبی باشند.

کاندید مناسب برای لیفت نخ

لیفت صورت با استفاده از نخ برای کسانی مناسب است که می خواهند چین و چروک پوست خود را از بین ببرند. این در حالی است که برخی از افراد برای اهداف زیبایی و جذاب تر شدن پوست هم از این روش استفاده می کنند. اگر می خواهید از روش لیفت با نخ برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک و افتادگی آن استفاده کنید، باید بگوییم که بهترین سن برای انجام این کار بین 30 تا 50 سال است.

اگرچه افراد سالمند هم می توانند از این روش به جای روش‌های پرهزینه استفاده کنند، اما باید بدانید که لیفت نخ برای افرادی که افتادگی پوست آنها بیش از حد است و پیری شدید دارند، شاید نتواند چندان رضایت بخش باشد. این روش برای این افراد غالباً دوام بسیار کمتری نسبت به بقیه افراد دارد. در این گونه افراد، تقریباً 60 درصد اثر درمانی بعد از گذشت 4 ماه از بین می رود. مهم ترین و بهترین کاندید مناسب برای لیفت نخ شامل افرادی می شوند که شرایط زیر را داشته باشند:

  • سلامت کامل جسمانی و نداشتن بیماری پیش زمینه ای (درصورت بیماری، با پزشک مشورت کنید).
  • سن بین 30 تا 50 سال (نهایتاً تا 60 سال)
  • داشتن صورت استخوانی برای رسیدن به نتیحه بهتری
  • افتادگی پوست به دلیل کاهش وزن شدید و یا افزایش سن
  • چین و چرک در گوشه های دهان و کناره های بینی
  • وجود غبعب به دلیل تجمع چربی
  • عدم مصرف دخانیات

لیفت نخ چقدر ماندگاری دارد؟

هنگامی که عمل لیفت نخ را با روش های تهاجمی تری مانند جراحی های لیفت مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که این روش کم تهاجمی ماندگاری کمتری هم دارد. در حالی که جراحی لیفت یک عمل نسبتاً دشوار و پر هزینه است، به مدت 5 تا 10 سال هم ماندگاری دارد. این در حالی است که اثرات لیفت صورت با نخ نهایتاً تا یک و یا دو سال روی پوست می ماند و بعد از گذشت این زمان، باید مجدداً برای لیفت صورت اقدام کنید.

یکی از دلایلی که این روش ماندگاری دائمی ندارد، این است که کلاژن های موجود در پوست دائماً تخریب شده و مجدداً ساخته می شوند. لیفت با نخ باعث می شود که کلاژن سازی در پوست شما ادامه داشته باشد و بعد از ساخت این کلاژن‌ها، توانایی ماندگاری در پوست به مدت دو سال را خواهند داشت که بعد از تخریب آنها در این مدت زمان، باید مجددا برای لیفت نخ اقدام نمایید. البته باید بدانید که عوامل زیادی در میزان ماندگاری لیفت نخ اثرگذار هستند که سن یکی از مهم ترین آن هاست.

علاوه بر سن، عوامل دیگری نیز در روش لیفت با نخ تأثیرگذار هستند که بهتر است قبل از انجام این روش از هر یک از آنها مطلع شوید. برای مثال، عواملی مانند سبک زندگی، فعالیت های معمولی روزمره و شغل شما نیز تأثیر زیادی در این مسئله دارند. این بدان معنی است که اگر در طول روز کارهای سنگین انجام می دهید، احتمال دارد اثرات لیفت با نخ کمی برای شما زودتر از بقیه افراد از بین برود.

مزایای لیفت با نخ

تاکنون متوجه شدید که افراد برای موارد بسیار زیادی از روش لیفت با نخ استفاده می‌کنند و این شیوه می‌تواند تا حد زیادی پاسخگوی نیازهای درمانی و زیبایی شما باشد. علاوه بر این موارد، لیفت صورت مزایای دیگری نیز دارد که آن را به یکی از بهترین روش ها برای زیبایی تبدیل کرده است. در اینجا برخی از مهمترین مزایای این روش را مشاهده می کنید.

  • طبیعی بودن ظاهر بعد از لیفت

احتمالاً شما هم بسیاری از افراد را دیده اید که بعد از انجام عمل جراحی لیفت صورت یا حتی عمل بینی، تغییرات بسیار زیادی داشته اند و از حالت طبیعی خود خارج شده اند. این در حالی است ک روش لیفت با نخ به شما این امکان را می دهد که در عین زیباتر شدن، کاملاً طبیعی به نظر برسید.

دلیل این موضوع این است که نخ پوست شما را تنها چند میلی متر جابجا می کند که در عین تأثیرگذار بودن، اصلاً به چشم نمی‌آید. به همین دلیل هم اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید علاوه بر زیباتر شدن و جوانسازی پوست خود، همچنان طبیعی به نظر برسید، لیفت نخ می تواند بهترین گزینه باشد.

  • کوتاه بودن دوره نقاهت

یکی دیگر از دلایل بسیار مهمی که باعث شده خیلی از افراد لیفتینگ صورت با استفاده از نخ را نسبت به سایر عمل های جراحی ارجحیت بدارند، این است که روش مذکور دوره نقاهت بسیار کمی دارند و سریعاً بعد از انجام آن می‌توانید به کارهای روزمره و معمولی خود بپردازید.

هنگامی که شما برای روش لیفت با نخ به پزشک مراجعه می کنید، نیاز به بیهوشی هم نخواهید داشت و پزشک تنها از بی حسی برای کاهش درد استفاده می کند. به همین دلیل هم نیازی نیست زمان زیادی برای ریکاوری بعد از عمل بگذارید و به راحتی می توانید به سراغ کارهای دیگر بروید.

تنها چیزی که ممکن است بعد از انجام این روش مشاهده کنید، تورم و التهاب خفیف در ناحیه مورد نظر است که بعد از گذشت چند ساعت، به حالت اولیه باز می گردد. درصورت نیاز، برای رفع آن می توانید از مسکن استفاده کنید. با مشورت با پزشک، فقط می توانید بین 5 تا 7 روز بعد از عمل لیفت نخ استراحت کنید.

  • مشهود نبودن اثری از درمان

بعد از اینکه 5 تا 7 روز از لیفت صورت شما با نخ گذشت، تقریباً هر نشانه ای که مربوط به عمل یا کشیدن صورت باشد، از بین خواهد رفت. پیش از این نیز گفتیم که پوست بعد از کشیده شدن، از زیر بخیه زده می شود و هیچ بخیه ای روی سطح پوست قابل رویت نیست. اگر نخ جذبی باشد، بعد از مدتی کاملاً جذب پوست می شود و در صورت غیر جذبی بودن نخ هم تنها تکه های بسیار ریزی زیر پوست وجود دارند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند.

  • ایمنی بالا

به قطع می توان گفت که روش لیفت با نخ یکی از ایمن ترین و مطمئن ترین روش ها برای جوانسازی پوست است که با انجام آن، هیچ خطری شما را تهدید نمی کند. پیش از این نیز گفتیم که برای انجام این عمل، نیازی به بی هوشی و یا جراحی نخواهید داشت. همچنین هیچ گونه خونریزی در این عمل وجود ندارد و از تمام جوانب کاملاً امن خواهد بود.

ممکن است بسیاری از افرادی که به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت یا فشار خون بالا مبتلا هستند، پزشک به آنها اجازه جراحی لیفت صورت را ندهد. این در حالی است که همه می توانند به راحتی از روش لیفت نخ استفاده کنند و با هیچ گونه نگرانی، زیبایی را به پوست خود بازگردانند. البته توجه داشته باشید که این افراد بهتر است حتما قبل از استفاده از این عمل با پزشک متخصص مشورت کنند.

  • مقرون به صرفه بودن

در نهایت، یکی دیگر از دلایلی که خیلی از افراد ترجیح می دهند برای کلاژن سازی و جوانسازی پوست خود از روش لیفت نخ استفاده کنند، این است که هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر روش های جراحی لیفت صورت دارد. از این رو، تقریباً هر کسی با هر بودجه ای می تواند این شیوه را به کار بگیرد و از نتیجه آن حیرت زده شود.

عوارض لیفت با نخ

با وجود اینکه استفاده از نخ برای لیفت صورت مزایای بسیار زیادی داشت، باز هم نقص هایی دارد که بهتر است قبل از استفاده از این روش از آن مطلع شوید. اگرچه لیفت نخ عوارض شدیدی نداشته و عوارض آن به تورم و قرمزی چند ساعته محدود می‌شد، اما برخی از افراد یک عیب هم از این روش گرفته‌اند.

  • تغییرات بسیار کم در صورت

استفاده از نخ برای لیفت صورت، تنها چند میلی متر پوست فرد را می کشد. به همین دلیل هم این روش برای کسانی که افتادگی یا پیری بیش از حد در صورت خود دارند، شاید چندان رضایت‌بخش نباشد و یک عیب به حساب بیاید. این افراد برای از بین بردن افتادگی و چروک صورت خود، باید از روش دیگری به جای لیفت نخ استفاده کنند که برای انتخاب آن، متخصص می تواند کمک زیادی به آنها کند.

آمادگی قبل از لیفت با نخ

اولین کاری که شما برای جوان سازی و از بین بردن چین و چروک صورت خود انجام می دهید، مراجعه به یک پزشک متخصص و حرفه‌ای است. اولین جلسه بعد از اینکه پزشک درباره تمام موضوعات استفاده از روش لیفت با نخ برای شما توضیح داد، وقت آن می رسد که تعداد نخ هایی که باید کار گذاشته شود را انتخاب کند و سپس نقاط مورد نظر را نیز مشخص نمایند. اگر برای صبح برای لیفت صورت خود نوبت دارید، از شب قبل چیزی میل نکنید. البته برای نوشیدن آب هیچ منعی وجود ندارد و اگر پزشک دارویی برای قبل از لیفت برای شما تجویز کرده را هم مصرف کنید.

این عمل بعد از علامت زدن نقاط تحت درمان انجام می شود و بعد از اینکه این بخش ها کاملاً بی حس شدند، فرایند لیفت نخ آغاز می شود. در این روش، پوست را کشیده و سپس با تزریق نخ به لایه چربی زیر پوست، آن را بخیه می زنند تا پوست در همان حالت کشیده بماند.

در مرحله آخر هم پزشک روی نقاط تحت درمان فشار بسیار کمی وارد می کند که باعث می شود آن بخش از پوست فشرده شود. این کار باعث می شود که پوست حالت طبیعی داشته باشد و همان حالت خود را نیز برای مدت ها حفظ کند. انجام کل این کارها نهایتاً 30 تا 45 دقیقه طول می کشد که اصلاً آزاردهنده نیست.

قبل از این که لیفت نخ برای صورت خود را آغاز کنید، باید از چند روز قبل از مصرف دخانیات و سیگار بپرهیزید. مصرف مکمل های غذایی و داروهای ضدالتهابی نیز باید از چند روز قبل قطع شود. علاوه بر این موارد، ممکن است پزشک برای اطمینان یافتن از نداشتن مشکلات زمینه ای، بخواهد از شما آزمایشاتی بگیرد و بیشتر معاینه کند.

مراقبت های بعد از لیفت نخ

بعد از لیفت نخ هم باید به نکات ویژه ای دقت داشته باشید تا عوارضی برای شما به وجود نیاید. توجه به این نکات به شما کمک می کند که نتیحه رضایت بخض تری در مدت زمان کوتاه تری داشته باشید. از مهم ترین مراقبت هایی که بعد از لیفت نخ باید به آن ها توجه کنید، شامل موارد زیر می شوند:

  • استفاده از کمپرس یخ به مدت 48 ساعت بعد از لیفت برای کاهش تورم و کبودی
  • نداشتن حرکات شدید صورت (مانند گریه یا خنده شدید) تا 2 هفته بعد از لیفت
  • عدم مصرف دخانیات و الکل تا مدت تعیین شده توسط پزشک
  • نتراشیدن ریش و سبیل آقایان تا 2 هفته
  • ماساژ ندادن صورت تا دو ماه بعد از لیفت صورت با نخ

دوره نقاهت لیفت با نخ چه قدر است؟

یکی از مهم ترین نکاتی که به عنوان مزیت مهمی برای روش لیفت نخ در نظر گرفته می شود، این است که دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. زیرا در این روش، پزشک فقط از داروی بی حسی برای کاهش درد استفاده می کند و هیچ گونه درد و یا خونریزی وجود ندارد. به همین دلیل هم چندساعت بعد از لیفت صورت با نخ و حتی دقیقاً بعد از اتمام کار، می توانید به سراغ کارهای روزمره خود بروید.

البته این در حالی است که مشکلی نداشته باشید و کاملاً طبیعی است که برخی از افراد در محل لیفت نخ دچار تورم و قرمزی شوند. اگر پوست خیلی حساسی داشته باشید، کل دوره نقاهت لیفت صورت با نخ به یک هفته به طول می انجامد و بعد از آن می تواند به کارهای معمولی خود رسیدگی کنید.

بهترین دکتر لیفت نخ در تهران

همان طور که تاکنون متوجه شدید، لیفت نخ می تواند تأثیر زیادی در تغییر دادن چهره شما داشته باشد. به همین دلیل هم اصلاً نباید آن را دست کم بگیرید. اگرچه این روش هیچ گونه عوارض جدی ندارد، امام این تا زمانی است که شما از یک پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. اگر فرد غیرمتخصصی این کار را انجام دهد، ممکن است باعث بروز عوارض جبران ناپذیری در پوست شما شود. همچنین افرادی که مجوز ندارند، از نخ های قاچاقی استفاده می کنند که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.

از این رو، اهمیت زیادی دارد که یک پزشک قابل اعتماد برای انجام این کار مهم پیدا کنید. زیرا کارهای زیبایی اثر زیادی در چهره دارند و نباید آن ها را به هرکسی سپرد. کلینیک ایرانیان یکی از بهترین مراکز معتبر برای لیفت صورت با نخ است که از بهترین و باکیفیت ترین نخ ها برای لیفت نخ استفاده می کنند. این کلینیک به همراه داشتن پزشکان معتبر و باتجربه، نتیحه رضایت بخشی از عمل لیفت صورت برای شما به ارمغان می آورند.

انواع روش های لیفت با نخ چیست؟

انواع روش های لیفت با نخ به شما کمک می کنند که بتوانید در کمترین زمان ممکن، بخش زیادی از چین و چروک های پوست خود را از بین ببرید. از اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که افتادگی و یا شل شدن پوست شما را اذیت می کند، می توانید از روش استفاده از لیفت صورت با نخ برای از بین بردن چین و چروک و جوان سازی پوست خود استفاده کنید. امروزه افراد بسیار زیادی به دنبال این هستند که با روش های لیفت با نخ بتوانند زیبایی را به پوست خود بازگردانند. با استفاده از این روش ها، آنها می توانند کمک زیادی به از بین رفتن چین و چروک و افتادگی پوست خود داشته باشند.

هنگامی که از روش لیفت با نخ استفاده می کنید، باید بدانید که هیچ گونه نخ ها قابل مشاهده نیستند و تمام آنها در زیر پوست قرار دارند. این نخ ها تاثیر بسیار زیادی در کلاژن سازی پوست دارند که تا مدت ها باقی می مانند و همچنین پوست شما را جوان نگه می دارند.

بهترین روش های لیفت با نخ

روش های لیفت با نخ های تا حد بسیار زیادی به نوع نخ استفاده شده بستگی دارند. در فرایند لیفت صورت، نخ را به صورت داربست در زیر پوست قرار می دهند تا بعد از کشیده شدن پوست صورت، به فرایند کلاژن سازی کمک کند.

انواع نخ برای لیفت صورت با نخ

برای اینکه روش های لیفت با نخ را بشناسید، در ابتدا باید بدانید که برای هر روش از نخ های ویژه استفاده می شود. در اینجا برخی از مهم ترین و محبوب ترین نخ ها برای لیفت صورت را معرفی می کنیم که ممکن است بعضی از آنها گوش شما آشنا باشند.

لیفت با نخ pdo

یکی از رایج ترین نسخه هایی که به تازگی در کشور ایران نیز مورد استفاده قرار می گیرد، نخ pdo است که در کشور کره جنوبی تولید شده است. از نظر بهداشتی، این نخ تأیید شده سازمان دارویی اتحادیه اروپا و همچنین کشور تولید کننده آن، یعنی کره جنوبی است و می توانید از این نظر کاملاً مطمئن باشید.
موادی که در تولید این نخ استفاده می شوند، توسط پوست جذب خواهند شد که به همین دلیل هم یکی از بهترین روش های لیفت با نخ به شمار می آید. زیرا بعد از اینکه پزشک متخصص این نخ را در صورت شما قرار داد، بعد از مدت زمان معینی بین 6 تا 8 ماه به پوست جذب می شود. بعد از جذب نخ توسط پوست همچنان در آینده کلاژن‌سازی همچنان ادامه خواهد داشت. این روش تأثیر بسیار زیادی در افزایش قابلیت ارتجاعی پوست دارد.

یکی دیگر از روش های لیفت با نخ که از نظر کیفیت و جنس شباهت زیادی به نسخه قبلی دارد، نخ های کاگ هستند. با این حال، یکی از تفاوت های این نخ با مورد قبلی این است که به دلیل داشتن خارهایی درون تشکیل مواد تشکیل دهنده خود، قابلیت چسبندگی بهتری درون پوست دارد.
زیرا این ویژگی باعث می شود که نخ کاملاً در پوست فرو رود. هرچه نخ بهتر به پوست بچسبد، می تواند برای مدت زمان طولانی تر و بهتری آن را در بالا نگه دارد و در نتیجه، لیفت صورت با موفقیت بیشتری انجام می شود. البته باید بدانید که این نوع نخ نسبت به سایر روش های لیفت با نخ کمی گران تر است و اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید می توانید آن را انتخاب کنید.

لیفت با نخ سیلوئت

استفاده از نخ سیلوئت، به شما این امکان را می دهد که به صورت غیر جراحی صورتی لیفت شده و جوانی داشته باشید. به این روش، استفاده از نخ یک بخیه ای یا عروسکی می گویند. مهمترین مزیت استفاده از این نخ این است که علاوه بر بازسازی پوست، تأثیر زیادی در زیبایی چهره شما نیز دارد. به همین دلیل هم آن را یکی از بهترین روش های لیفت با نخ می شناسند که طرفداران بسیار زیادی دارد.

این نسخه های تکی بخشی از رشته نسخه‌های pdo هستند که بسیار نرم بوده و هیچگونه خاری در آن ها وجود ندارد. به همین دلیل هم اگر به دنبال یک روش کم تهاجمی برای لیفت صورت خود هستید، استفاده از نخ سیلوئت می تواند بهترین گزینه باشد. برای اینکه استفاده از این نرخ نرم بهترین تأثیر را برای پوست شما به ارمغان بیاورد، سوزن را چندین بار وارد پوست می کنند. این می توانند تأثیر خیلی خوبی برای از بین بردن خطوط پیشانی و لیفت صورت داشته باشند. به همین دلیل هم آن را یکی از بهترین روش های لیفت با نخ به شمار می آورند.

لیفت با نخ پیچ دار

اگر علاوه بر از بین بردن چین و چروک و رفع افتادگی پوست، می خواهید حجم بیشتری به صورت خود بدهید، استفاده از نخ های پیچ دار می تواند گزینه مناسبی باشد. این نخ ها وارد نواحی فرورفته می شوند و باعث می شوند که تمام بخش های صورت ظاهر خیلی خوبی داشته باشند. سپس برای استفاده از این مورد که یکی از روش های لیفت با نخ به شمار می رود، دو نخ را به یکدیگر می بافند.

نخ خاردار یا محکم

در این روش، پزشک در ابتدا علامت هایی روی صورت شما قرار می دهد و سپس با استفاده از یک سوزن کوچک، نقاط ریزی روی بخش های علامت گذاری شده ایجاد می کند. سپس نخ های خاردار را وارد همان بخش ها در قسمت چربی زیر پوست قرار می دهد. استفاده از این نخ ها را نیز می توان یکی از روش های لیفت با نخ برشمرد که بسیاری از افراد آن را ترجیح می دهند.

این نخ به چربی پوست متصل می شود و سپس بعد از گذشت کمی زمان، باعث لیفت شدن صورت می شود. هنگامی که در ابتدا نخ را زیر پوست صورت قرار می دهند، این نخ تقریباً بین 5 تا 8 سانتی متر است که سپس بسته به خطوط صورت، اضافی نخ را می برند.

لیفت با نخ نرم یا معلق

یکی دیگر از روش های لیفت با نخ این است که از نخ های نرمی استفاده می کنند و این نخ را با استفاده از سوزن وارد پوست می کنند. مهمترین دلیلی که این نوع نخ ها را نخ معلق می دانند، این است که برای نگه داشتن لیفت نیازی نیست آن را به پوست متصل کنند.

بهترین مرکز لیفت با نخ صورت با ایرانیان کلینیک

لیفت با نخ یکی از بهترین روش هایی است که شما می توانید برای از بین بردن چین و چروک و افتادگی پوست صورت خود از آن استفاده کنید. شناختن روش های لیفت با نخ به شما این امکان را می دهد که بهترین گزینه را برای درمان خود انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که درباره این مسئله بهتر است با پزشک نیز مشورت نمایید. ایرانیان کلینیک یکی از بهترین مراکزی است که با بهترین و باکیفیت ترین نخ ها، صورت شما را به بهترین شکل لیفت می کنند و هیچ گونه عوارضی ندارد.

لیفت نخ چقدر ماندگاری دارد؟

افتادگی پوست صورت اجتناب‌ناپذیر است. راه‌های زیادی هستند تا روند این افتادگی را به تعویق بیندازند یا کنترل کنند. بااین‌وجود هیچ راهی نیست که بتوان به‌ کمک آن به طور دائمی آن‌ را متوقف کرد. بهترین روش، پیشگیری و انجام مراقبت‌های پوستی‌ است. بااین‌حال با بالارفتن سن، به دلیل کندشدن روندهای رشدی – ترمیمی درهرصورت آسیب‌های پوستی رخ می‌دهند.

آسیب‌هایی مانند چروک، افتادگی و شل شدن پوست ازاین‌دست هستند. وقتی پوست به مرحله‌ی افتادگی برسد، تنها راه برطرف‌کردن کامل آن انجام عمل جراحی لیفت صورت و برداشتن قسمتی از پوست است. البته این روش تهاجمی است. برای همین عده‌ی بسیاری عمل لیفت با نخ را ترجیح می‌دهند. رایج ترین سوالی که در مورد لیفت نخ وجود دارد، میزان ماندگاری آن است. در این مقاله به بررسی عوامل تاثیرگذار در ماندگاری لیفت با نخ می پردازیم.

ماندگاری لیفت صورت با نخ چقدر است؟

جراحی لیفت راهی مطمئن برای رفع افتادگی است؛ اما باتوجه‌به دوران نقاهت و بی‌هوش کامل، توجه عموم مردم به روش‌های غیر جراحی جلب شده است. یکی از این روش‌های غیر جراحی لیفت با نخ است. اخیراً از این روش برای درمان افتادگی پوست و جوان‌سازی صورت استفاده می‌شود. تأثیر این روش در مقایسه با جراحی لیفتِ صورت چشمگیر نیست. بااین‌وجود، دوره‌ی نقاهت کوتاه‌تر، ریسک کمتر و هزینه‌ی پایین‌تر آن باعث شده طرف‌داران زیادی پیدا کند. 

در لیفت صورت متخصص با انجام جراحی و برداشتن و کشیدن پوست اضافه، به جوان‌سازی پوست کمک می‌کرد. در روش لیفت با نخ، جراح با سوزن مخصوص در قسمت‌هایی از پوست که افتادگی بیشتری دارند نخ‌هایی وارد می‌کند. با کشیدن و بلندکردن این نخ‌ها، کار لیفت صورت می‌گیرد.

در روش لیفت با نخ، متخصص تنها چند میلی‌متر از پوست را می‌کشد. به همین خاطر است که تغییر ایجادشده به‌اندازه جراحی لیفت صورت قابل‌مشاهده نیست. این روش بیشتر مناسب کسانی است که روند کلاژن‌سازی در آن‌ها هنوز به طور کامل کند نشده و افتادگی پوست صورتشان خیلی شدید نیست.

ماندگاری لیفت با نخ صورت

ماندگاری لیفت با نخ صورت

لیفت با نخ روش مناسبی برای درمان شما خواهد بود اگر:

  1. افتادگی پوست صورتتان شدید نیست. به دنبال روشی هستید که تغییر فاحشی در اجزای صورتتان ایجاد نکند.
  2. اگر برای مقابله با افتادگی تمایل به انجام‌دادن عمل جراحی ندارید و بیهوشی عمومی شما را می‌ترساند.

به‌خاطر داشته باشید مشاهده‌ی اثر کامل در این روش تا سه ماه می‌تواند طول بکشد. ماندگاری کلی آن حداقل یک سال و حداکثر سه سال است. در نهایت بخشی از اثر لیفت بر اثر پروسه کلاژن‌سازی، دائمی خواهد بود.

ماندگاری لیفت نخ بینی

لیفت بینی روشی است که در آن با استفاده از نخ‌های مخصوص، پوست و بخش نرم بینی را لیفت می‌کنند. در این روش بدون عمل جراحی و در طی مدتی کوتاه، به بینی زاویه، فرم و شکل داده می‌شود. این روش معمولاً یک یا دو سال ماندگاری دارد. اگر هر نه ماه بکار پروسه تمدید و یادآوری تکرار شود، ماندگاری‌اش طولانی‌تر نیز می‌شود. در نهایت نیز به علت کلاژن‌سازی، اثر لیفت واحدی تثبیت خواهد شد.

ماندگاری لیفت نخ ابرو

روش لیفت با نخ به هدف ماندگاری همیشگی انجام نمی‌شود. در لیفت با نخ ابرو، می‌توان انتظار ماندگاری یک تا سه سال را از فرایند جراحی داشت. بااین‌حال باید دانست که نخ‌های لیفت هم بعد از مدتی جذب بدن می‌شوند، درست مثل ژل‌های طبیعی یا بوتاکس. اگر فرایند ترمیم ادامه پیدا کند، می‌توان این ماندگاری اثر را طولانی‌تر کرد.

تأثیر سن بر ماندگاری لیفت نخ

بهترین سن برای انجام لیفت با نخ از سی تا پنجاه ‌و پنج‌سالگی است. برای سنین بالاتر و یا پوست‌هایی که افتادگی‌ شدید دارند جراحی لیفت صورت و یا ترکیبی از جراحی و لیفت با نخ توصیه می‌شود. هرچند لیفت با نخ برای افرادی که سنشان بالاتر از پنجاه و پنج سال است و توان انجام جراحی به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای یا کهولت سن ندارند نیز مناسب است.

لیفت با نخ هم‌زمان به دو روش با افتادگی صورت مبارزه می‌کند. اول اینکه با واردکردن و کشیدن نخ زیرپوست، بیفتی چند میلی‌متری در خلاف جهت افتادگی صورت اعمال می‌شود. دوم آنکه با واردکردن نخ که برای بدن جسمی خارجی محسوب می‌شود، روند بازسازی و درمان و رشد تحریک می‌شود. تحریک روند بازسازی باعث تحریک ساخت بیشتر کلاژن می‌شود تا پوست بتواند زخم را ترمیم کند.

به بیانی دیگر تا وقتی نخ در صورت وجود دارد بدن مدام پوست را تحریک به ساخت کلاژن بیشتر می‌کند. نخ‌هایی که در این روش استفاده می‌شوند معمولاً بعد از مدتی جذب پوست می‌شوند؛ یعنی لیفت چند میلی‌متری به حالت طبیعی برمی‌گردد؛ اما ممکن است تأثیر کلاژن‌سازی تاکمی بعدازاین اتفاق هم ادامه پیدا کند. 

پس از انجام لیفت با نخ احتمال ایجاد زخم، کبودی شدید و بروز خونریزی بسیار کم است. در مواردی احتمال بروز التهاب، خارش و عفونت خفیف وجود دارد که با خارج‌کردن نخ از صورت برطرف می‌شود. مراقبت پس از انجام این روش هم بسیار رمزهاست. باید تا یک هفته از محکم شستن یا ماساژ دادن صورت خودداری کرد، با ملایمت آب‌رسان و نرم‌کننده را روی پوست پخش کرد و شب‌ها طاق‌باز خوابید. 

کدام روش لیفت نخ ماندگاری بیشتری دارد؟

کدام روش لیفت نخ ماندگاری بیشتری دارد؟

در میان روش های لیفت با نخ، بسته به این‌ که از چه نوع نخی در لیفت استفاده می‌شود، نوع لیفت با نخ متفاوت خواهد بود. جنس نخ می‌تواند از نوع جذب‌شونده، فلزی یا ترکیبی باشد. نخ جذب‌شونده‌ای که در لیفت استفاده می‌شود همان نخی است که در جراحی به کار می‌رود. این نخ، POD نام دارد. نخ POD تجزیه‌پذیر است و بعد از مدتی جذب بدن می‌شود. نخ فلزی می‌تواند از جنس نقره، تیتانیوم و غیره باشد. نخ‌های فلزی و ترکیبی ماندگاری بیشتری دارند.

نخی که در لیفت با نخ به کار می‌رود می‌تواند از نوع صاف یا خاردار باشد.  نخ خاردار داری خارها یا مخروط‌های ریزی در امتداد آن است. وجود این خارها باعث می‌شود نخ راحت‌تر به بافت پوست ‌گیر کند. به‌این‌ترتیب وقتی نخ‌ها را می‌کشند، پوست بهتر لیفت می‌شود. نخ صاف برخلاف نوع خاردار، ریزتر و بدون زائده‌های مخروطی است. نخ‌های خاردار تأثیر ماناتری دارند.

مبنای دیگر تقسیم‌بندی لیفت، روش قراردادن نخ در پوست است. نخ لیفت را به‌صورت یک‌طرفه یا دوطرفه در پوست قرار می‌دهند.  شبکه‌ای که با نخ‌ها ساخته می‌شود، در میزان لیفت صورت تأثیر دارد.

گفتنی است که تأثیر کامل لیفت با نخ به‌صورت تدریجی قابل‌مشاهده است. لیفت آنی چند میلی‌متری بلافاصله بعد از دوره‌ی نقاهت یک‌هفته‌ای مشاهده می‌شود. تأثیر ثانویه که به کلاژن‌سازی مربوط است ممکن است بعد از سه ماه قابل‌رؤیت باشد. ماندگاری اثر لیفت با نخ، در افراد مختلف متفاوت است و بسته به نوع نخ، سن فرد، نحوه‌ی کار متخصص و نگهداری و مراقبت‌های پس از کار می‌تواند طولانی‌تر یا کوتاه‌تر باشد. 

به طور میانگین، ماندگاری لیفت با نخ بعد از طی شدن دوره‌ی نقاهت حدود یکتا سه سال است؛ اما دوره‌ی طلایی و قابل‌مشاهده‌ی تأثیر همان دوازده تا هجده ماه اولیه است. در مقایسه با جراحی لیفت صورت که تأثیر آن حتی تا ده سال هم ممکن است باقی بماند، این روش ماندگاری بسیار کمتری دارد، اما تکرار کردن آن بسیار راحت است و بعد از جذب شدن نخ‌ها و کم‌رنگ‌شدن تأثیر آن می‌توان مجدداً برای لیفتِ دوباره اقدام کرد. 

درخواست رزرو نوبت در کلینیک ایرانیان​

لطفا شماره تماس و مشخصات خود را در فرم زیر وارد نمایید، تا برای رزرو وقت قطعی و ثبت تاریخ و ساعت، همکاران ما با شما تماس بگیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
اگر جواب سوال خود را پیدا نکردین با مشاوران کلینیک ایرانیان تماس بگیرید

سوالات متداول درباره لیفت با نخ

اگر اهل سیگار کشیدن هستید، باید چند از چند روز قبل از لیفت صورت با نخ، سیگار کشیدن را متوقف کنید. همچنین پرهیز از مکمل های گیاهی و داروهای ضد التهابی قبل از لیفتینگ صورت هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ممکن است پزشک از شما بخواهد که آزمایش هایی انجام دهید تا مطمئن شوند آسیبی به شما وارد نمی شود.

قبل از اینکه پزشک لیفت صورت با نخ را آغاز کند، نقاط تحت درمان را با استفاده از بی حسی موضعی کاملاً سر می‌کند. به همین دلیل هم هنگام استفاده از این روش، شما کمترین درد را احساس می کنید. البته وقتی پزشک نخ را به پوست شما بخیه می زند، ممکن است کمی احساس سوزش کنید که کاملاً طبیعی است.

اگر بین لیفت صورت با نخ و جراحی لیفت گیر کرده اید، باید در ابتدا در نظر بگیرید که هدف شما از لیف صورت چیست؟ همچنین میزان ماندگاری آن ها را در نظر بگیرید و بدانید که در حالی که لیفت نخ بین یک تا دو سال ماندگاری دارد، ماندگاری جراحی لیفت به بین ۵ تا ۱۰ سال می رسد. در عین حال، لیفت صورت با جراحی درد خیلی بیشتر و در نتیجه، دوره نقاهت طولانی تری دارد. از سوی دیگر، لیفت با نخ علاوه بر داشتن دوره نقاهت و درد کمتر، هزینه کمتری هم دارد. البته این مسئله به میزان افتادگی پوست شما نیز بستگی دارد که پزشم می تواند به شما کمک کند که لسفت با نخ بهتر است یا جراحی لیفت.

برای این که بدانید کدام نوع نخ برای لیفت صورت شما بهتر است، باید به میزان افتادگی پوست خود توجه داشته باشید. برای مثال، نخ های خاردار به دلیل داشتن چسبندگی بهتر، گزینه مناسب تری برای پوست های افتاده تر است. از سوی دیگر، هزینه این نخ ها هم با یکدیگر فرق دارد و اگر توانایی مالی دارید، می توانید از نخ های گران تری مانند PDO استفاده کنید. بعد از همه این موارد، نظر پزشک بعد از معاینه می تواند کمک زیادی در انتخاب بهترین نخ برای پوست شما کند.

بسیاری از افراد گمان می کنند که وقتی نخ جذبی بعد از گذشت ۶ ماه توسط پوست جذب می شود، ماندگاری و خاصیت آن نیز از بین می رود. در حالی که اصلاً این گونه نبوده و حتی بعد از جذب نخ نیز پوست همچنان به خاصیت کلاژن سازی خود ادامه می دهد. در نتیجه، پوست بعد از گذشت این زمان به حالت ابتدایی خود باز نمی گردد و تا حدود یک تا دو سال همچنان اثرات آن مشهود است.

لیفت نخ تقریباً برای همه افرد مناسب است. با این حال، بهترین سن برای استفاده از این روش بین ۳ تا نهایتاً ۶۰ سال است. اگرچه افراد مسن تر هم می توانند از این شیوه کمک بگیرند، اما اثردهی آن نسبت به افراد جوان تر کاهش پیدا می کند. این افراد اگر دچار افتادگی پوست شدید هستند، می توانند از روش های سنگین تری برای جوان سازی پوست استفاده کنند. البته برای انتخاب بهترین روش، پزشک متخصص می تواند کمک بیشتری به شما کند.شدن پوست آن ها شده است.

کل عملیات لیفت نخ صورت بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به طول می انجامد. به همین دلیل هم خیلی راحت می توانید ادامه روز را به کارهای دیگر رسیدگی کنید و این عمل، کل وقت شما را نمی گیرد.

برای تعیین قیمت لیفت صورت با نخ، هزینه دقیقی وجود ندارد و قیمت هر پزشک زیبایی با پزشک دیگر تفاوت دارد. با این حال، نکته بسیار مهمی که در این مورد وجود دارد، این است که مهم ترین فاکتور تعیین کننده دستمزد پزشکان، تجربه و تخصص آن هاست. به همین دلیل هم هرگز نباید به هزینه های خیلی پایین برای لیفت صورت اعتماد کنید.

لیفت با نخن سبت به بقیه روش های تهاجمی تری مانند جراحی های پلاستیک، ماندگاری کمتری دارد. البته در عین ماندگاری کم، عوارض و هزینه آن هم بسیار کمتر است و بسیاری افراد ترجیح می دهند از همین روش موقت و راحت تر استفاده کنند. ماندگاری لیفت با نخ، به عوامل زیادی بستگی دارد که به طور کلی، بین 6 تا 12 ماه است.

برای این که بهترین روش برای لیفت صورت خود را انتخاب کنید، باید در ابتدا با پزشک مشورت نمایید و سپس بسته به هزینه هر نخ، بهترین آن را انتخاب کنید. همان طور که گفتیم، نخ های کاگ نسبت به بقیه روش ها گران تر است.

اگر از نخ جراحی یا POD استفاده شود، روش لیفت با نخ خاردار ماندگاری بیشتری دارد.

رضایت مشتریان کلینیک ایرانیان

مطالب خواندنی درباره لیفت با نخ

عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
iranianclinic
لیزر
سندروم تخمدان پلی کیستیک و لیزر موهای زائد
سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS یک اختلال شایع در سیستم هورمونی بانوان است که ممکن است با رشد موهای زائد نامتعارف در مناطق مختلف بدن همراه باشد. این موضوع...
اپراتور لیزر که بدن زن جوان را لیزر می کند - فاصله بین جلسات لیزر
iranianclinic
لیزر
اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود چه می شود؟
به نظر شما، فاصله بین جلسات لیزر باید چقدر باشد؟ خیلی از ما از مو های زائد به شدت شاکی هستیم؛ این مو ها بسیار آزار دهنده‌ هستند و باید به‌ طور منظم شیو...
4 عکس مربوط به لیزر روی کتف مرد و لیزر روی پاهای زن و لیزر زیر بغل زن و لیزر روی دست زن
iranianclinic
لیزر
فواید و مزایای لیزر موهای زائد
تقریبا درصد زیادی از خانم ها و آقایان از مو های بدن خود احساس شرم می کنند. به احتمال زیاد، تعداد مساوی (یا بیشتر) از زنان همین احساس را دارند. در طول سالیان...
عکس چهره زن که درد دارد - درد لیزر موهای زائد
iranianclinic
لیزر
آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟
لیزر یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است اما خیلی از افراد و مراجعه کنندگان از درد لیزر موهای زائد می ترسند. به طور کلی، این روش بسیار ایمن...
عکس پاهای بدون مو
iranianclinic
لیزر
آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟
لیزر موهای زائد به عنوان یک روش محبوب برای از بین بردن موهای ناخواسته در نظر گرفته می‌شود. این فرآیند با استفاده از پرتوهای نور لیزر کار می‌کند که به طور...
عکس نور لیزر اندولیفت روی گونه زن جوان
iranianclinic
پوست
تعداد جلسات اندولیفت
تعداد جلسات اندولیفت چقدر می باشد و برای رسیدن به نتیجه ایده آل باید چند مرتبه در این جلسه های درمانی شرکت کنم؟ این سوالی است که اکثر بیماران از کارشناسان...

خدمات مرتبط

هایفوتراپی دور چشم
عوارض هایفوتراپی دست - هایفوتراپی دست
هایفوتراپی بینی
میکرودرم
پزشک در حال لیفت بینی مراجعه کننده با نخ
عکس نخ لیفت روی صورت زن جوان
کانتورینگ یا مادلینگ صورت شامل انواع روش های جوانسازی است
تصویر زن جوان که روی گونه خود کرم می مالد - فیس آپ
عکس صورت زن جوان که دچار جای آکنه و جوش است - سابسیژن
جوانسازی
درمااکسی
تکنسین زیبایی در حال قرار دادن ماسک برای پاکسازی صورت

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .