جستجو
Close this search box.
مزوتراپی مو - کلینیک ایرانیان

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو تکنیـکی است بـرای تقویت و رشد مجدد موها، جوانسازی ، سفت کـردن و بازسـازی پـوست، که توسط تزریق ویتامیـن ها، آمینـو اسیدها، مواد معدنی و… انجام می گـردد. این تکنیک علاوه بر تاثیرگذاری بر تقویت و رشد مو، بهبود پوست، در لاغری و تقویت موها نیز کاربرد دارد.

مزوتراپی باعث تغذیه و جوان سازی پوست توسط تولید کلاژن و الاستین می شود و متابولیسم پوست شما را تحریک می کند.

مشاوره توسط پزشک به صورت رایگان

هزینه
هدف

درمان ریزش و افزایش حجم مو

پزشک معالج
تعداد جلسات

4 تا 6 جلسه

ماندگاری
ماندگاری

1 سال

نوع بی‌هوشی
زمان نتیجه گیری

معمولا بعد از پایان جلسات

دوره نقاهت
دوره نقاهت

ندارد

عوارض
عوارض

ندارد

تلفن تماس
021-75900

برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با ما در ارتباط باشید

پکیج ها و لیست قیمت

جهت مشاهده پکیج های کلینیک ایرانیان کلیک کنید

فرم مشاوره و رزرو

جهت تکمیل فرم درخواست رزرو و مشاوره کلیک کنید

مزایا و معایب

مزایا مزوتراپی مو

معایب مزوتراپی مو

بدون نیاز به نقاهت

نیاز به جلسات متعدد

کاهش ریزش مو

هزینه نسبتا بالا

بدون نیاز به بیهوشی

احتمال بروز واکنش آلرژیک

بهبود ساختار مو

چرا مزوتراپی مو در کلینیک های ایرانیان؟

هزینه کم و مقرون به صرفه بودن

کاهش چین‌وچروک و جوانسازی

کاهش ریزش مو (حتی ارثی)

کاهش اسکار، کلوئید و جای سوختگی

لاغری و تناسب اندام

رفع غبغب

آنچه در این مطلب می خوانید

مزوتراپی چیست ؟

برای درمان ریزش مو استفاده از مزوتراپی مو بسیار عالی است و پزشکان برای انجام آن از برنامه‌های مختلفی بهره می برند. در این روش داروهای ضدریزش مانند مایندوکسیدیل از طریق روش مزوتراپی به لایه میانی پوست تزریق می‌شود که در نتیجه ریشه موها را تقویت خواهد کرد. بخش زیادی از دلایل ریزش مو در افراد مربوط به استرس می شود.

معمولا کسانی که در موقعیت های سخت و تنش زا قرار می گیرند دچار این عارضه می شوند. انجام مزوتراپی برای کسانی که درگیر ریزش موی استرسی هستند گزینه مناسبی است. چنانچه به دلیل استفاده بیش از حد رنگ مو یا سشوار ساقه موها دچار آسیب شده است، می توانید با کمک مزوتراپی درمان خود را به صورت حرفه ای انجام دهید.

همچنین این روش برای درمان افرادی که دارای ریزش موی سکه ای هستند مناسب است و مشکل آن ها را سریع تر برطرف می کند.

به طور کلی روش مزوتراپی هم برای پوست و هم برای مو کاربرد زیادی دارد و در هر دو حالت توسط متخصصین استفاده می شود. امروزه بخش زیادی از مردم با مشکل ریزش مو روبرو هستند و این مورد در بین آقایان شایع‌تر است و در صورت شدت پیدا کردن ریزش مو و عدم رسیدگی فرد نیاز به کاشت مو خواهد داشت.

کاربردهای مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یک روش غیر جراحی ترمیم مو است که شامل تزریق یک کوکتل سفارشی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی به طور مستقیم به پوست سر است. این درمان برای تحریک رشد مو و بهبود سلامت کلی پوست سر طراحی شده است.

هدف مزوتراپی رساندن مواد مغذی ضروری به طور مستقیم به فولیکول‌های مو است، جایی که می‌توانند مو را تغذیه کرده و رشد سالم را تشویق کنند. کوکتل مورد استفاده در مزوتراپی را می توان با نیازهای فردی هر بیمار تنظیم کرد و ممکن است شامل موادی مانند بیوتین، ویتامین B12، اسید فولیک و اسیدهای آمینه باشد.

تعریف کامل مزوتراپی

پوست بدن انسان از لایه های مختلفی تشکیل شده است که بیرونی ترین لایه آن اپیدرم نام دارد. لایه میانی به نام درم شناخته می شود و در نهایت لایه داخلی هیپودرم است. به صورت کلی لایه اپیدرم شامل سلول های مرده و شاخی است که به عنوان لایه محافظ برای پوست عمل می کند.

اپیدرم مانع از ورود میکروب‌ها و عوامل بیماری زا به بدن می شود که در نتیجه شرایط فوق‌العاده‌ای را از لحاظ سلامتی ایجاد می کند. لایه میانی یا درم مواد موثره پوستی مانند کلاژن را در خود جای می دهد و در صورت آسیب دیدن آن، مشکلاتی نظیر چروک صورت ایجاد خواهد شد.

از آنجایی که میزان جذب لایه اپیدرم پایین است، بسیاری از کرم ها نمی توانند به لایه درم برسند و در نتیجه اثرگذاری کمتری خواهد داشت. در مزوتراپی مواد درمانی و تقویتی به صورت مستقیم به لایه میانی یا درم تزریق می شوند که در نتیجه اثرگذاری آن ها بیشتر خواهد شد.

در طول مزودرمانی مواد مختلفی به پوست تزریق می شود. انتخاب نوع ماده مصرفی در این روش برعهده پزشک معالج شما خواهد بود. مواردی همچون کلاژن یا مواد درمانی طی این عمل به پوست تزریق می شوند و طی کمترین زمان ممکن نتیجه آن بروز خواهد کرد.

اگر دوست دارید که پوست سالم و شادابی داشته باشید، مسلما استفاده از این روش فواید بسیاری را برای شما به دنبال دارد. در حال حاضر تعداد زیادی از کسانی که به دنبال زیباسازی پوست خود هستند از همین روش عالی بهره می برند. مواردی همچون ویتامین ها و هورمون ها نیز طی این مرحله به پوست شما تزریق می شوند و تقویت آن به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد.

درست از زمانی که تزریق مواد موثره انجام می شود، بهبود سلول های پوستی آغاز می شود و فرایند جوانسازی با سرعت بالایی آغاز خواهد شد.

مزوتراپی مو

چه داروهایی در مزو تراپی تزریق می شوند؟

داروهایی که در طول دوره مزوتراپی استفاده می شوند بسیار متنوع هستند ولی بعضی از آن ها اثرات ویژه ای دارند. به طور مثال داروی بوفلومدیل از طریق مزوتراپی به پوست تزریق می شود و باعث افزایش خونرسانی به بافت های پوستی می گردد.

به طور کلی وجود این ماده باعث بیشتر شدن فعالیت سلول ها می شود و در نتیجه سلول های آسیب دیده نیز ترمیم خواهند شد. موادی همچون لیدوکائین نیز که دارای اثر بی حسی هستند در طول مزوتراپی تزریق خواهند شد. البته فراموش نکنید که لیدوکائین اثرات ضد التهابی نیز دارد و این مورد می تواند کمک زیادی به درمان مشکلات شما بکند.

هورمون هایی مانند کلسی تونین نیز در طول مزوتراپی تزریق می شوند و فواید بسیار زیادی را برای آن خواهند داشت. این ماده نقش تغذیه ای برای سلول ها دارد و باعث رشد و تقسیم سلول های پوستی می شود.

در نتیجه بخش های آسیب دیده پوست صورت سریع تر درمان می شوند و مشکلات در این بخش به کمترین حد خود خواهد رسید. کلاژن مهم‌ترین ماده ای است که در لایه درم وجود دارد و خاصیت ارتجاعی پوست به دلیل وجود این ماده است.

با توجه به تاثیر فوق العاده کلاژن، باید در هنگام انجام مزوتراپی آن را هم در بین مواد درمانی قرار داد. خوشبختانه پزشک متخصص تمامی موارد لازم در این زمینه را می داند و به شما کمک می کند تا هر چه سریع‌تر از پوستی سالم و زیبا برخوردار شوید.

در حال حاضر افراد زیادی وجود دارند که به صورت مستقیم از این روش استفاده کرده اند و نتایج مثبت آن را با چشم خود دیده اند.

مزوتراپی مو یک درمان است که برای بهبود کیفیت پوست صورت، قفسه سینه و دست ها طراحی شده است تا با لیفت و حجیم کردن پوست و تقویت کلاژن، پوست شما را به چهره ای زیبا، درخشان، شبنم دار و خالص تبدیل کند.

مزوتراپی مو برای چه مواردی استفاده می شود؟

مزوتراپی مو که معمولاً به عنوان “جوانسازی زیستی” یا “بیورویتالیزاسیون” شناخته می شود، تکنیکی است که برای جوانسازی پوست با استفاده از تزریق پوستی محلول مولتی ویتامین و عصاره های طبیعی گیاهی استفاده می شود که تصور می شود علائم پیری پوست را بهبود می بخشد.

مزوتراپی مو

روش انجام مزوتراپی مو

مزوتراپی ترکیبی از یک کوکتل سفارشی از ویتامین‌های قدرتمند است که با استفاده از یک دستگاه مزو با یک سوزن به لایه‌های زیرین پوست تزریق می‌شود، در حالی که میکرونیدلینگ به آرامی چندین سوزن میکروسکوپی را روی صورت حرکت می‌دهد تا باعث ایجاد علائم سوراخ کوچک شود و تولید کلاژن و کلاژن را فعال کند. الاستین، …

مزوتراپی مو را کجا تزریق می کنید؟

به عنوان مثال، هنگامی که برای درمان سلولیت استفاده می شود، تزریق های مزوتراپی به لایه چربی زیر پوست تزریق می شود، جایی که سلول های چربی شکسته و منقبض می شوند.

آیا مزوتراپی همان میکرونیدلینگ است؟

مزوتراپی ترکیبی از یک کوکتل سفارشی از ویتامین‌های قدرتمند است که با استفاده از یک دستگاه مزو با یک سوزن به لایه‌های زیرین پوست تزریق می‌شود، در حالی که میکرونیدلینگ به آرامی چندین سوزن میکروسکوپی را روی صورت حرکت می‌دهد تا باعث ایجاد علائم سوراخ کوچک شود و تولید کلاژن و کلاژن را فعال کند. الاستین، …

معرفی انواع  روش مزوتراپی مو

بسته به روش تزریق، سه نوع مزوتراپی متفاوت وجود دارد. سه نوع مختلف عبارتند از:

  1. مزوتراپی نقطه به نقطه
  2. مزوتراپی پوست فوقانی
  3. مزوتراپی جامع

مزوتراپی پوست سر چیست؟

مزوتراپی پوست سر مزوتراپی یک درمان جایگزین غیر تهاجمی و غیر جراحی برای ریزش مو و همچنین سایر شرایط زیبایی است. این درمان برای آموزش مجدد پوست سر برای تولید مقدار مناسب و سالم فولیکول های مو با قرار دادن یک میکرو سوزن در زیر اپیدرم استفاده شده است.

مزو پلاسما چیست؟

Plasma Meso Facial یک درمان ابتکاری جدید است که با استفاده از انرژی پلاسما، محلول‌های مزوتراپی را مستقیماً بدون استفاده از سوزن به پوست منتقل می‌کند. این درمان برای احیای صورت، گردن، دست ها و بدن مناسب است. پلاسما مزو صورت خود را رزرو کنید.

آیا مزوتراپی می تواند ریزش مو را متوقف کند؟

اگر ریزش مو به دلیل بیماری های داخلی مختلف باشد، مزوتراپی برای توقف روند ریزش مو انجام می شود. لازم به ذکر است که مزوتراپی برای درمان ریزش مو استفاده می شود و در افرادی که مستعد ریزش هستند ریزش مو را متوقف کرده و باعث رشد مجدد مو می شود.

یافته‌های بالینی، درموسکوپی و هیستوپاتولوژیک حاکی از ایجاد یک روند التهابی در محل‌های تزریق مزوتراپی بود. نتیجه‌گیری: مزوتراپی برای آلوپسی آندروژنتیک ممکن است به طور متناقضی باعث ریزش مو و ایجاد اسکار شود.

آیا مزوتراپی موها را پرپشت می کند؟

به بیان ساده، مزوتراپی برای مو یک روش درمانی است که در آن ویتامین ها، مواد معدنی و کوکتل های اسید آمینه لازم برای رشد مو را به پوست سر تزریق می کنید. کاری که این کار انجام می دهد این است که فولیکول های مو را تغذیه می کند تا به راحتی در مو بنشیند، بنابراین موهای نازک را ضخیم می کند، ریزش مو را متوقف می کند و مو را تقویت می کند.

آیا مزوتراپی مو دردناک است؟

بیمارانی که برای رشد مجدد مو تحت مزوتراپی مو قرار می‌گیرند، معمولاً کمترین درد از مزوتراپی مو و کمترین ناراحتی را تجربه می‌کنند، به‌ویژه در مقایسه با روش‌های جراحی، بنابراین راه‌حلی آسان برای خلاص شدن از ریزش مو است.

مزایای مزوتراپی مو

مزوتراپی یک درمان ترمیم مو است که شامل تزریق یک کوکتل سفارشی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی به طور مستقیم به پوست سر است. این درمان می تواند مزایای متعددی را برای افرادی که دچار ریزش یا نازک شدن مو هستند، ارائه دهد.

  • افزایش رشد مو: مزوتراپی می تواند رشد مو را با رساندن مواد مغذی مستقیم به فولیکول های مو تحریک کند. این می تواند سلامت و استحکام مو را بهبود بخشد و به مرور زمان موهایی پرپشت تر و ضخیم تر داشته باشد.
  • سلامت پوست سر را بهبود می بخشد: کوکتل غنی از مواد مغذی مورد استفاده در مزوتراپی می تواند به بهبود سلامت کلی پوست سر، کاهش التهاب و بهبود گردش خون سالم کمک کند. این می تواند محیط سالم تری برای رشد مو ایجاد کند و از ریزش بیشتر مو جلوگیری کند.
  • غیر جراحی: مزوتراپی یک روش درمانی کم تهاجمی است که نیازی به جراحی یا بیهوشی عمومی ندارد. این به این معنی است که مدت زمان کوتاهی یا بدون توقف در ارتباط با این روش وجود دارد و به بیماران این امکان را می دهد که بلافاصله پس از آن به فعالیت های عادی خود بازگردند رفتار.
  • قابل تنظیم: کوکتل مورد استفاده در مزوتراپی را می توان برای رفع نیازهای فردی هر بیمار سفارشی کرد. این بدان معنی است که درمان می تواند برای هدف قرار دادن نگرانی های خاص یا مناطق ریزش مو طراحی شود.
  • ایمن و موثر: نشان داده شده است که مزوتراپی یک درمان ایمن و موثر برای ریزش مو است و عوارض جانبی کمی گزارش شده است.
  • هزینه کمتری نسبت به سایر روش های ترمیم مو مانند جراحی کاشت مو دارد. در حالی که مزوتراپی می تواند مزایای متعددی را برای افرادی که ریزش مو یا نازک شدن مو را تجربه می کنند، داشته باشد، مهم است که توجه داشته باشید که درمان ممکن است برای همه مناسب نباشد.

برای تعیین اینکه آیا مزوتراپی برای نیازهای فردی شما انتخاب مناسبی است یا خیر، مهم است که با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید.

مزوتراپی می تواند فوراً پوست کدر و خسته و چین و چروک های سطحی را بهبود بخشد، اما همچنین می تواند به بهبود گردش خون کند کمک کند و به بدن برای دفع سموم پیری کمک کند. این درمان همچنین می تواند برای رفع هایپرپیگمانتاسیون، درمان آکنه و درخشش پوست از درون استفاده شود.

ماندگاری و طول عمر مزوتراپی مو چقدر است؟

نتایج مزوتراپی چقدر ماندگار است؟ مدت زمان نتیجه بیشتر به وضعیت مو و وضعیت سلامت فرد بستگی دارد. برای به دست آوردن یک نتیجه برجسته که مدتی طول می کشد، باید هفته ای یک بار به مدت حداقل چهار ماه درمان را انجام دهید.

مزوتراپی تقریباً در ۵ درصد از بیماران جواب نمی‌دهد، اما در ۹۵ درصد دیگر «نتایج فوق‌العاده است». بیماران به شاپیرو می آیند و به دنبال راه حلی سریع برای سلولیت، کاهش وزن نقطه ای یا کاهش وزن کلی هستند. مزوتراپی یا میکرونیدلینگ می تواند در درمان ریزش مو یا مشکلات نازک شدن مو برای مردان و زنان در هر سنی موثر باشد.

آیا نتایج مزوتراپی مو دائمی است؟

خیر، نتایج دائمی نیستند. تزریق‌های میکرو مزودرم را تحریک می‌کنند، اما زمانی که بدن آن را تجزیه کرد، نتایج متوقف می‌شوند.

مقایسه مزوتراپی مو با سایر روش ها

چندین روش برای ترمیم مو وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در اینجا مزوتراپی مو با برخی از روش های محبوب ترمیم مو مقایسه شده است:

  • جراحی کاشت مو: جراحی کاشت مو شامل برداشتن مو از ناحیه اهداکننده و کاشت آن به قسمت های طاسی یا نازک شده است. این یک روش جراحی است که نیاز به بی حسی موضعی دارد و ممکن است چندین ساعت طول بکشد. در حالی که جراحی کاشت مو به طور کلی موثرتر از مزوتراپی در نظر گرفته می‌شود، اما تهاجمی‌تر و گران‌تر است.
  • محصولات موضعی ریزش مو: محصولات موضعی ریزش مو، مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید، مستقیماً روی پوست سر اعمال می شوند تا رشد مو را تقویت کنند. این محصولات به طور گسترده بدون نسخه در دسترس هستند و نسبتاً مقرون به صرفه هستند. با این حال، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا نتایج قابل مشاهده را ایجاد کنند و ممکن است عوارض جانبی مانند تحریک پوست سر ایجاد کنند.
  • لیزر درمانی سطح پایین (LLLT): LLLT از لیزر یا ساطع نور استفاده می کند دیودهایی برای تحریک رشد مو با افزایش جریان خون در پوست سر. این درمان غیر تهاجمی است و به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما ممکن است چندین جلسه برای ایجاد نتایج قابل مشاهده نیاز داشته باشد. در حالی که LLLT می تواند برای برخی افراد موثر باشد، ممکن است برای همه مناسب نباشد.

در مقایسه با این روش‌ها، مزوتراپی یک روش درمانی غیرجراحی و کم تهاجمی است که می‌تواند برای رفع نیازهای فردی هر بیمار سفارشی شود. اگرچه ممکن است به اندازه جراحی کاشت مو موثر نباشد، اما می تواند در طول زمان نتایج قابل مشاهده ای را بدون خطرات مرتبط با جراحی ارائه دهد. علاوه بر این، مزوتراپی را می توان با سایر روش های ترمیم مو، مانند محصولات موضعی ریزش مو یا LLLT، برای نتایج بهتر ترکیب کرد.

انتخاب روش ترمیم مو به عوامل فردی مانند میزان ریزش مو، علت اصلی ریزش مو و بودجه و ترجیحات بیمار بستگی دارد. برای تعیین اینکه کدام درمان برای شما مناسب است، مهم است که با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید.

مزوتراپی مو بهتر از ماینوکسیدیل است؟

نتایج چهار مطالعه نشان داد که در مقایسه با دارونما، اسپری ماینوکسیدیل و فیناستراید، بهبود قابل توجهی در شاخص خودارزیابی برای همه خرده مقیاس‌ها پس از مزوتراپی وجود دارد. اما در مطالعه دیگری (۲۳) تفاوت معنی داری بین گروه ها مشاهده نشد.

اینکه مزوتراپی مو بهتر از ماینوکسیدیل است به عوامل فردی مانند علت و میزان ریزش مو، ترجیحات بیمار و پاسخ آنها به هر درمان بستگی دارد. در اینجا چند فاکتور برای در نظر گرفتن وجود دارد:

  • مکانیسم اثر: ماینوکسیدیل یک داروی موضعی است که مستقیماً روی پوست سر برای تقویت رشد مو استفاده می شود. با افزایش جریان خون به فولیکول های مو و طولانی شدن مرحله آناژن (رشد) چرخه مو عمل می کند. مزوتراپی شامل تزریق یک کوکتل سفارشی از مواد مغذی به طور مستقیم به پوست سر برای تغذیه و تحریک فولیکول های مو است.
  • مدت درمان: ماینوکسیدیل نیاز به استفاده منظم و مداوم روی پوست سر دارد، معمولاً دو بار در روز، حداقل به مدت شش ماه تا یک سال قبل از اینکه نتایج قابل توجه باشد. مزوتراپی به طور معمول شامل مجموعه ای از درمان ها با فاصله چند هفته است که نتایج قابل مشاهده پس از چند جلسه ظاهر می شود.
  • عوارض جانبی: ماینوکسیدیل می تواند عوارض جانبی مانند تحریک پوست سر، خشکی و خارش ایجاد کند. مزوتراپی به طور کلی بی خطر است و عوارض جانبی کمی دارد.
  • هزینه: ماینوکسیدیل به طور گسترده بدون نسخه در دسترس است و نسبتاً مقرون به صرفه است. مزوتراپی یک درمان تخصصی تر است که معمولاً در یک محیط بالینی ارائه می شود و ممکن است گران تر باشد.
  • سفارشی سازی: مزوتراپی را می توان برای پاسخگویی به نیازهای فردی هر بیمار سفارشی کرد و امکان یک رویکرد درمانی شخصی را فراهم می کند. ماینوکسیدیل یک درمان برای همه است که ممکن است برای همه موثر نباشد.

بهتر بودن مزوتراپی مو نسبت به ماینوکسیدیل به عوامل فردی مانند ترجیحات بیمار، علت اصلی ریزش مو و پاسخ آنها به هر درمان بستگی دارد. برای تعیین اینکه کدام درمان برای شما مناسب است، مهم است که با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید.

پی آر پی یا مزوتراپی مو کدام بهتر است؟

متخصصان پوست پیشرو PRP را درمانی بسیار موثرتر از مزوتراپی برای مقابله با ریزش مو می دانند. PRP نسبت به مزوتراپی، درمان رشد مجدد مو زمان‌بر و نسبتاً مقرون به صرفه‌تر است.

پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) و مزوتراپی مو هر دو روش های محبوبی برای ترمیم مو هستند و هر کدام مزایای منحصر به فرد خود را دارند. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام مقایسه این دو مورد توجه قرار گیرد:

  • مکانیسم اثر: درمان PRP شامل کشیدن مقدار کمی از خون بیمار، پردازش آن برای تمرکز پلاکت ها و سپس تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به پوست سر است. این کار با افزایش جریان خون و رساندن فاکتورهای رشد به فولیکول های مو باعث تحریک رشد مو می شود. مزوتراپی مو شامل تزریق یک کوکتل سفارشی از مواد مغذی و ویتامین ها به طور مستقیم به پوست سر برای تغذیه و تحریک فولیکول های مو است.
  • مدت درمان: درمان PRP معمولا شامل سه تا چهار جلسه درمانی با فاصله چند هفته است که نتایج قابل مشاهده پس از چند جلسه ظاهر می شود. مزوتراپی مو شامل مجموعه ای از درمان ها به فاصله چند هفته است که نتایج قابل مشاهده پس از چند جلسه ظاهر می شود.
  • عوارض جانبی: درمان PRP به طور کلی در نظر گرفته می شود بی خطر است و عوارض جانبی گزارش شده کمی دارد. مزوتراپی مو نیز به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود و عوارض جانبی گزارش شده کمی دارد.
  •  هزینه: درمان PRP معمولاً گرانتر از مزوتراپی مو است، زیرا شامل پردازش خون بیمار و استفاده از تجهیزات تخصصی برای تزریق است. مزوتراپی مو یک گزینه درمانی مقرون به صرفه تر است.
  •  سفارشی سازی: مزوتراپی مو را می توان برای پاسخگویی به نیازهای فردی هر بیمار سفارشی کرد و امکان یک رویکرد درمانی شخصی را فراهم می کند. درمان PRP شامل استفاده از خون خود بیمار است، بنابراین به اندازه مزوتراپی مو قابل تنظیم نیست.

مزوتراپی یا میکرونیدلینگ کدام بهتر است؟

در حالی که مزوتراپی می تواند به سلامت سلول های پوست شما کمک کند و به چین و چروک های سطحی بسیار ظریف کمک کند، میکرونیدلینگ برای کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک ها موثرتر است.

مزوتراپی مو

عوارض مزوتراپی مو سر چیست؟

عوارض مزوتراپی مو معمولا بسیار نادر است چون مزوتراپی مو سر یک خدمت زیبایی کم تهاجمی است که شامل تزریق مخلوطی از ویتامین ها، مواد معدنی، داروها و سایر مواد به لایه میانی پوست می شود. در حالی که مزوتراپی به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، برخی از عوارض مزوتراپی مو سر ممکن است رخ دهد. این عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حالت تهوع
  • درد
  • حساسیت
  • ورم.
  • خارش.
  • سرخی.
  • کبودی
  • برجستگی در محل تزریق

عوارض جانبی مزوتراپی موی سر ممکن است شامل قرمزی، گزگز، سوزش و احساس سوزش هم باشد که تا دو تا سه ساعت در محل‌های تزریق باقی می‌ماند. گاهی اوقات ممکن است کبودی در بیماران با پوست حساس و در نواحی ظریف اطراف چشم ها، گونه ها و خط فک ایجاد شود.

آیا مزوتراپی ممکن است اشتباه کند؟

خطرات مزوتراپی بسیار کم است و تاکنون هیچ مورد مرگ و میر ناشی از درمان گزارش نشده است. به نظر می رسد خطرات در مناطقی که دستورالعمل های پزشکی آرام تر هستند و زمانی که یک متخصص آموزش دیده درمان را انجام نمی دهد، شایع تر است.

آیا مزوتراپی مورد تایید سازمان غذا و دارو FDA است؟

اگرچه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اکثر مواد مورد استفاده در تزریق مزوتراپی را تایید کرده است، اما این اجزا برای نشانه هایی استفاده می شوند که در حال حاضر تایید نشده اند.

چند جلسه مزوتراپی مو برای مو لازم است؟

بعد از حدود ۳ تا ۴ جلسه این درمان، موهای شما شروع به قوی‌تر شدن می‌کند. همچنین گردش خون را در کل پوست سر بهبود می بخشد. این فرآیند رشد موهای شما را افزایش می دهد، بافت مو را بهبود می بخشد و آنها را براق می کند.

انجام طول دوره مزوتراپی مو چقدر است؟

 با یک دوره ۴-۶ درمان مزوتراپی، بیماران می توانند انتظار داشته باشند که نتایج ۱۲ تا ۱۸ ماه پس از تکمیل دوره توصیه شده درمان باقی بماند. برای نتایج مطلوب، ما به بیماران توصیه می کنیم که درمان را ادامه دهند تا ظاهر دلخواه خود را حفظ کنند.

مزوتراپی برای جوانسازی پوست معمولاً در یک دوره درمانی با نتایجی بین ۳ تا ۵ ماه انجام می شود. برای حفظ نتایج به درمان های تکمیلی نیاز خواهد بود. پروتکل های درمانی بسته به اندیکاسیون و سرم مورد استفاده متفاوت است.

چه مدت طول می کشد تا نتایج مزوتراپی را ببینید؟

با حداقل زمان از کار افتادگی – ممکن است کمی کبودی و تورم ایجاد شود، اما مدت کوتاهی خواهد بود و باید در عرض ۲۴ ساعت برطرف شود – پوست با بافتی بهبود یافته درخشان تر، هیدراته تر، تغذیه شده و سفت تر می شود. یک دوره ۶-۸ جلسه ای هر دو هفته یکبار با درمان های نگهدارنده ۱-۲ بار در سال توصیه می شود.

فواید هر تزریق باید ظرف سه هفته پس از درمان مشخص شود. برای ایجاد یک نتیجه کاملا رضایت بخش، معمولاً چندین درمان با فاصله چهار تا شش هفته مورد نیاز است.

هر چند وقت یکبار باید مزوتراپی مو انجام داد؟

با این حال، بسته به میزان چربی اولیه، برخی از آنها نیاز به چندین قرار ملاقات دارند. به طور متوسط، ارائه دهندگان بین ۳ تا ۱۰ درمان را هر ۷ تا ۱۴ روز توصیه می کنند. نتایج متفاوت خواهد بود.

مراقبت های بعد مزوتراپی مو

تمام اسیدهای موضعی (مانند اسیدهای گلیکولیک، آلفا یا بتا هیدروکسیل)، رتینول ها، رتین-A یا سایر محصولات مشابه را ۷ روز قبل از درمان قطع کنید. ۴ روز قبل از درمان از تخت‌های برنزه، خود برنزه‌کننده‌ها یا قرار گرفتن طولانی در معرض نور خورشید خودداری کنید. همیشه از ضد آفتاب مبتنی بر اکسید روی با SPF 30+ استفاده کنید.

همچنین هیچ آمادگی خاصی برای درمان مزوتراپی لازم نیست. قبل از هر جلسه، متخصص ناحیه مورد نظر را شناسایی می کند و سپس محل را با الکل ضد عفونی کننده تمیز می کند.

آیا می توانم موهایم را بعد از مزوتراپی بشویم؟

مزوتراپی مو به دلیل حساس بودن نوع عمل زیبایی بهتر است بعد از ۲۴ ساعت، موهای خود را با شامپوی معمولی خود بشویید.

افرادی که نباید مزوتراپی مو انجام دهند

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید یا شرایط پزشکی جدی دارید، باید از مزوتراپی مو اجتناب کنید: دیابتی ها (به دلیل نگرانی در مورد بهبودی در محل تزریق)، افرادی که بیماری های مزمن مانند بیماری کبد یا کلیوی، سرطان، افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی مانند لوپوس یا لوپوس دارند. اسکلرودرمی و افرادی که …

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

وان آب گرم، سونا، جکوزی و ماساژ تا ۴۸ ساعت پس از درمان توصیه نمی شود. پس از ۴۸ ساعت، حمام یا دوش آب گرم برای کمک به بهبود توصیه می شود. تا حدود دو هفته پس از انجام این روش از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید، تخت‌های برنزه، سونا یا گرما خودداری کنید.

تزریق مزوتراپی مو برای یک خانم

آیا می توانم بعد از مزوتراپی دوش بگیرم؟

مراقبت های بعد از مزوتراپی: حداقل تا ۸ ساعت پس از درمان مزوتراپی از شستشو یا دوش گرفتن خودداری کنید. تا ۴۸ ساعت پس از درمان از حمام آب گرم استفاده نکنید. پس از دوره ۴۸ ساعته، برای هفته اول حمام مجاز است اما به ۱۵ دقیقه محدود می شود (که به هر گونه کبودی که ممکن است رخ داده باشد کمک می کند).

بعد از مزوتراپی چه می توانید بخورید؟

یک رژیم کم کربوهیدرات و پروتئین بالا به مدت ۷۲ ساعت پس از درمان بهترین است. بهترین نتایج شما از نوشیدن پنج بار در روز شیک با پروتئین بالا، همراه با یک وعده غذایی کم کربوهیدرات از سبزیجات حاصل می شود. یک سالاد آماده، سبزیجات بخارپز و ماهی یا مرغی که پخته یا آب پز شده است. از مصرف سیب زمینی و نان خودداری کنید.

آیا می توانم بعد از مزوتراپی لیزر انجام دهم؟

قبل از دریافت هر گونه مراقبت از پوست یا لیزر درمانی حداقل شش هفته (یا طبق دستور پزشک) صبر کنید.

آیا می توانم پی آر پی را با مزوتراپی ترکیب کنم؟

PRP را می توان با ترکیب آن با سایر روش های درمانی مانند مزوتراپی قوی تر کرد. مزوتراپی (یا مزوتراپی مو) یک درمان غیرجراحی قوی ضد پیری است که شامل تزریق یک کوکتل اسید هیالورونیک از ویتامین ها در زیر پوست است.

درخواست رزرو نوبت در کلینیک ایرانیان​

لطفا شماره تماس و مشخصات خود را در فرم زیر وارد نمایید، تا برای رزرو وقت قطعی و ثبت تاریخ و ساعت، همکاران ما با شما تماس بگیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
اگر جواب سوال خود را پیدا نکردین با مشاوران کلینیک ایرانیان تماس بگیرید

پرسش و پاسخ درباره مزوتراپی مو

بعضی افراد به دلایل مختلف ممکن است دچار ریزش مو شوند. با تزریق مزوتراپی به سر می‌توان جلوی ریزش مو را گرفت. در این روش علاوه بر قطع ریزش مو، رشد مو دوباره آغاز می‌شود و فرد پرپشت شدن موی خود را نسبت به قبل به طور محسوسی مشاهده خواهد کرد. مزوتراپی در ناحیه سر گردش خون را به جریان می‌اندازد و باعث درخشندگی و مقاومت موها نیز می‌شود.

خیر، با توجه به استفاده از بی حسی موضعی، مزوتراپی همراه با درد نیست.

بله، مزوتراپی می‌تواند فرآیند کاشت مو را بهبود بخشد.

مزوتراپی سفیدی موی ارثی را درمان نمی کند ولی برای درمان سفیدی مو ناشی از کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مناسب است.

کم کاری تیروئید بر مزوتراپی اثر بدی ندارد و اثر آن را از بین نمی برد.استفاده از این روش در افرادی که تحت درمان داروهای تیروئید هستند به روند رشد کمک می کند.

خوب است که بدانید بعد از انجام مزوتراپی مو لازم است تا ۲۴ ساعت حمام نکنید و موهای خود را شانه نزنید و همچنین از ضربه زدن به سر خودداری کنید.

رضایت مشتریان کلینیک ایرانیان

مطالب خواندنی مربوط به مزوتراپی مو

عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
iranianclinic
لیزر
سندروم تخمدان پلی کیستیک و لیزر موهای زائد
سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS یک اختلال شایع در سیستم هورمونی بانوان است که ممکن است با رشد موهای زائد نامتعارف در مناطق مختلف بدن همراه باشد. این موضوع...
اپراتور لیزر که بدن زن جوان را لیزر می کند - فاصله بین جلسات لیزر
iranianclinic
لیزر
اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود چه می شود؟
به نظر شما، فاصله بین جلسات لیزر باید چقدر باشد؟ خیلی از ما از مو های زائد به شدت شاکی هستیم؛ این مو ها بسیار آزار دهنده‌ هستند و باید به‌ طور منظم شیو...
4 عکس مربوط به لیزر روی کتف مرد و لیزر روی پاهای زن و لیزر زیر بغل زن و لیزر روی دست زن
iranianclinic
لیزر
فواید و مزایای لیزر موهای زائد
تقریبا درصد زیادی از خانم ها و آقایان از مو های بدن خود احساس شرم می کنند. به احتمال زیاد، تعداد مساوی (یا بیشتر) از زنان همین احساس را دارند. در طول سالیان...
عکس چهره زن که درد دارد - درد لیزر موهای زائد
iranianclinic
لیزر
آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟
لیزر یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است اما خیلی از افراد و مراجعه کنندگان از درد لیزر موهای زائد می ترسند. به طور کلی، این روش بسیار ایمن...
عکس پاهای بدون مو
iranianclinic
لیزر
آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟
لیزر موهای زائد به عنوان یک روش محبوب برای از بین بردن موهای ناخواسته در نظر گرفته می‌شود. این فرآیند با استفاده از پرتوهای نور لیزر کار می‌کند که به طور...
عکس نور لیزر اندولیفت روی گونه زن جوان
iranianclinic
پوست
تعداد جلسات اندولیفت
تعداد جلسات اندولیفت چقدر می باشد و برای رسیدن به نتیجه ایده آل باید چند مرتبه در این جلسه های درمانی شرکت کنم؟ این سوالی است که اکثر بیماران از کارشناسان...

خدمات مرتبط

خدمات تزریق نانوفت در کلینیک ایرانیان
جوانسازی صورت
پزشک در حال تزریق آمپول مزو زیر چشم زن - مزوتراپی زیر چشم
تزریق فیلر بینی
تزریق ژل به فک برای اصلاح زاویه فک
جالوبوتاکس ترکیبی از ژل جالپرو و بوتاکس است
تصویر یک زن جوان که نصف تصویر صاف و نصف دیگر تصویر چروک شده است - جالپرو
تزریقات زیبایی در کلینیک ایرانیان
تزریق مزوژل - جوانسازی صورت خانم ها در کلینیک با تزریق مزوژل
پزشک در حال تزریق فیلر به لب مراجعه کننده زن
تزریق چربی زیر چشم
لحظه تزریق چربی به لب
تزریق چربی به صورت
تزریق چربی به سینه
تزریق چربی به ران
تزریق چربی به باسن
تزریق چربی

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .