جستجو
Close this search box.

جوانسازی دست با کربوکسی تراپی

جوانسازی دست با کربوکسی تراپی

آنچه در ادامه می‌خوانید

امروزه درصد زیادی از مردم به فکر روش‌هایی هستند که با استفاده از آن به جوانسازی پوست خود بپردازند، یکی از این روش‌ها که می‌تواند بسیار موثر و مفید باشد را می‌توان کربوکسی تراپی دانست.

همانطور که از نام این روش مشخص است، در آن از گاز کربن دی اکسید استفاده می‌شود و در اصل یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوانسازی پوست و جوانسازی دست در دنیا است. شاید باورتان نشود ولی قدمت استفاده از این روش درمانی به سال 1930 باز می‌گردد و با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی‌های مورد استفاده در زمینه‌های پزشکی شاهد پیشرفت و ارتقای وضعیت این روش درمانی بوده‌ایم.

تمامی تحقیقات، پژوهش‌ها و نتایج نشان دهنده‌ی این هستند که استفاده از روش درمانی کربوکسی تراپی دارای فواید زیادی است و می‌توانید با خیال راحت انجام آن را متخصصین حرفه‌ای تیم ما بسپارید تا از داشتن پوست زیبا و جوان‌تر لذت ببرید.

قابل توجه است که معایب و عوارض این درمان به شدت کم است و به همین علت از آن در موارد زیادی استفاده شده است. حال اگر به دنبال دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با این روش درمانی هستید بهتر است در این مطلب همراه ما باشید. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با دستگاه کربوکسی تراپی می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید.

جوانسازی دست با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی به تزریق زیرجلدی گاز طبی دی اکسید کربن از طریق سوزن به بافت زیرپوستی گفته می‌شود. جوانسازی دست با کربوکسی تراپی یک هدف این روش درمانی به شمار می‌رود. با این حال، مهم‌ترین اهداف درمانی کربوکسی تراپی در تقویت جریان خون سراسر بافت‌های بدن، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش موضعی رسوبات چربی، درمان سلولیت، برطرف نمودن ترک پوستی، رفع سیاهی دور چشم و بهبود ظاهر بدن خلاصه می‌شود.

به طور معمول، افراد تحت درمان کربوکسی تراپی در مواردی اعم از گردش خون، قابلیت کشسانی پوست، چین و چروک سطحی تا عمیق پوستی، تیرگی دور چشم، تحریک کلاژن سازی و کاهش رسوبات چربی بهبود می‌یابند. علاوه بر این، برخی پزشکان معمولاً از کربوکسی تراپی در درمان برخی مشکلات ناشی از گردش خون ضعیف همانند آرتریت حاد، اختلال نعوذ، ریزش مو و سندرم رینود بهره می‌برند.

در راستای کاهش چربی موضعی، این روش غالباً با عمل جراحی لیپوساکشن مقایسه می‌شود. این در حالی است که کربوکسی تراپی به عنوان روش کم تهاجمی و کم خطر نسبت به عمل جراحی لیپوساکشن ارجحیت دارد.
کاندیدای مناسب کربوکسی تراپی باید از سلامت عمومی برخوردار باشد. همچنین، این روش درمانی برای بیماران مبتلا به برخی انواع بیماری پوستی و یا عفونت شدید توصیه نمی‌شود.

کاربردهای کربوکسی تراپی

برخلاف تصور عموم، جوانسازی دست با کربوکسی تراپی تنها کاربرد این روش درمانی محسوب نمی‌گردد. می‌توان از روش کربوکسی تراپی برای حفظ سلامت و زیبایی صورت، پلک، گردن، معده، بازو، پا، فرم دهی باسن و شایع‌ترین انواع مشکلات ناشی از گردش خون ضعیف استفاده نمود.

به طور کلی، مهم‌ترین انواع کاربردهای کربوکسی تراپی در موارد ذیل خلاصه می‌گردد.

1- برطرف کردن سیاهی و چین و چروک دور چشم

کربوکسی تراپی از طریق تزریق زیرجلدی گاز طبی دی اکسید کربن قادر به افزایش گردش خون در نواحی دور چشم می‌باشد. تقویت گردش خون در نواحی دور چشم به راحتی سیاهی و چین و چروک سطحی تا عمیق را برطرف نموده و ظاهر چشم‌ها را شاداب و جوان جلوه می‌دهد.

2-درمان سلولیت

تزریق زیرجلدی گاز دی اکسید کربن به بافت زیرپوستی باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و بعلاوه، تغییر عوامل ایجادکننده سلولیت یا سلول‌های چربی می‌شود. در قیاس با سایر انواع روش‌های درمانی، کربوکسی تراپی از راه‌های کم تهاجمی درمان سلولیت به شمار می‌رود.

3- رفع ترک پوستی

کربوکسی تراپی از طریق تزریق گاز دی اکسید کربن خون را در بافت پوستی به جریان می‌اندازد. از این رو، تحریک جریان خون باعث بهبود ظاهر و بعلاوه، افزایش قابلیت کشسانی پوست می‌شود.

درمان کربوکسی تراپی چگونه انجام می‌شود؟

چگونگی اجرای روش کربوکسی تراپی ممکن است بر اساس هدف درمانی و بخش تحت درمان متفاوت باشد. اهمیتی ندارد هدف از درمان چه باشد؛ مکانیسم کربوکسی تراپی به طور کلی یکسان است.

دستگاه کربوکسی تراپی از طریق لوله‌های پلاستیکی به یک تنظیم کننده جریان متصل می‌باشد. پزشک با دقت لازم میزان جریان گاز دی اکسید کربن خروجی از مخزن دستگاه را تنظیم می‌کند. سپس، گاز از طریق تنظیم کننده جریان در لوله‌های پلاستیکی استریل دارای فیلتر انتقال می‌یابد.

تعبیه فیلتر در انتهای لوله‌های پلاستیکی باعث شده تا هرگونه ناخالصی گاز دی اکسید کربن پیش از رسیدن به بدن دفع شود. سرانجام، گاز دی اکسید کربن از طریق سوزن بسیار باریک و کوچکی در جهت مخالف فیلتر لوله پلاستیکی خارج می‌شود. و پزشک گاز خروجی را توسط سوزن به بافت زیرپوستی تحت درمان تزریق می‌کند.

جوانسازی دست با کربوکسی تراپی تقریباً بدون درد برآورد شده است. با این حال، امکان سوزش و درد جزئی در محل تزریق سوزن وجود دارد. برخی از پزشکان تمایل دارند محل تزریق را با کرم بی حسی موضعی بی حس کنند. علیرغم آنکه روش کربوکسی تراپی عاری از هرگونه درد بوده، ولیکن، بر اساس شواهد، برخی افراد احساس ناخوشایندی پس از این روش درمانی تجربه می‌کنند.

هزینه‌ی کربوکسی تراپی

هزینه کربوکسی تراپی معمولاً بر اساس نیاز هر فرد و تعداد جلسات درمانی متغیر است. این موضوع درباره جوانسازی دست با کربوکسی تراپی نیز صدق می‌کند. با این حال، به طور معمول، افراد به 7 تا 10 جلسه کربوکسی تراپی نیاز دارند تا شاهد اثربخشی کامل این روش درمانی بر روی بخش تحت درمان باشند. جلسات کربوکسی تراپی غالباً با فاصله 1 تا 2 هفته انجام می‌پذیرد.

روش کربوکسی تراپی جزء انواع روش درمانی سرپایی، کم تهاجمی و کم خطر دسته بندی می‌شود. بنابراین، انتظار می‌رود هر جلسه بنا بر هدف درمان بین 15 تا 35 دقیقه به طول بیانجامد. این در حالی است که مشاهده اثربخشی کامل از روندی تدریجی برخوردار می‌باشد.

به طور عمومی، اثربخشی کامل کربوکسی تراپی در قالب افزایش قابلیت کشسانی پوست، بهبود رنگ و بافت و تغییر ظاهر کلی پوست دیده می‌شود. در حالی که نتایج این روش درمانی طی 4 تا 8 هفته قابل مشاهده است. در این راستا، هزینه کربوکسی تراپی ممکن است متوجه جلسات یادآور نیز باشد. ضروری است جلسات یادآور هر 4 تا 6 هفته یکبار تکرار شوند.

به طور کلی، هزینه هر جلسه کربوکسی تراپی بنا بر بخش تحت درمان و هدف درمانی مابین 75 تا 200 دلار برآورد می‌شود.

خطرات و عوارض کربوکسی تراپی چیست؟

برخی افراد سهواً بر این تصورند که تزریق گاز دی اکسید کربن ممکن است پرخطر باشد. این در حالی است که گاز دی اکسید کربن غیرسمی می‌باشد. به طور روزانه، سلول‌های بدن انسان گاز دی اکسید کربن تولید می‌کند. این گاز وارد جریان خون شده و در نهایت، از طریق ریه‌ها دفع می‌شود. بنابراین، تزریق گاز دی اکسید کربن به بافت زیرپوستی خطرآفرین نیست.

جوانسازی دست با کربوکسی تراپی عاری از هرگونه خطر است. می‌توان با اطمینان گفت که اجرای این روش درمانی بر روی سایر انواع بخش بدن بدون درد و عارضه جانبی می‌باشد. منتهی، احتمال می‌رود که تزریق گاز دی اکسید کربن همانند نیش حشره از سوزش و درد جزئی برخوردار باشد.

از این رو، ممکن است فرد شاهد سیاهی و کبودی در محل تزریق سوزن به خصوص در نواحی بازوها و پاها باشد. بدیهی است که سیاهی و کبودی حاصل از تزریق سوزن تا یک هفته برطرف شود.

پزشکان در راستای کربوکسی تراپی با هدف درمان سلولیت و کاهش چربی موضعی توصیه می‌کنند که فرد تحت درمان نباید به هیچ عنوان تا 24 ساعت آینده در آب بمانند. این بدان معناست که فرد نباید تا 1 روز پس از درمان شنا و یا در وان استحمام کند.

مکانیسم اثر کربوکسی تراپی برای جوانسازی دست

همانطور که می‌دانید گاز دی اکسید کربن هر روز توسط سلول‌های بدن افراد به صورت مکرر تولید می‌شود و بعد از آن وارد جریان خون شما می‌شود. دفع آن نیز از طریق ریه‌های شما می‌باشد چرا که این گاز یک گاز غیر سمی است که با تزریق در بدن هیچگونه مشکلی را برای فرد بوجود نمی‌آورد.

حتی شما با اینکار می‌توانید به افزایش گردش خون خود و رفع مشکلاتی نظیر چین و چروک و تیرگی پوست کمک کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با دستگاه کربوکسی تراپی بهتر است با تیم پشتیبانی ما ارتباط برقرار کنید. در اصل زمانی که شما به تزریق گاز دی اکسید کربن به بدن می‌پردازید، در این روند شاهد هستیم که هموگلوبین به دلیل تمایل بیشتر به دی اکسید کربن، اکسیژن را آزاد خواهد کرد و به دی اکسید کربن متصل می‌شود.

این امر نتیجه‌ی بسیار جذابی دارد و در اصل باعث افزایش گردش خون و افزایش تولید الاستین و کلاژن پوست خواهد شد. برای دریافت مشاوره در رابطه با جوانسازی دست یا رزرو وقت قبل از متخصصین تیم ما به بخش پشتیبانی وبسایت مراجعه کنید.

جوانسازی دست با کربوکسی تراپی

مزایای جوانسازی دست با کربوکسی تراپی

استفاده از روش جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی دارای مزایای زیادی است، مواردی که شاید بتوان علت محبوبیت روش مذکور را وجود آن‌ها دانست. حال در بخش زیر با ما همراه باشید تا به ذکر چند مورد از مزایای این روش درمانی بپردازیم.

  • ساده بودن روند درمانی
  • کم خطر بودن روش درمان
  • نیازمند تعداد جلسات کمی برای انجام درمان است
  • نداشتن دوره‌ی نقاهت را می‌توان یکی دیگر از مزایای این روش درمانی دانست که باعث می‌شود شما بتوانید بلافاصله بعد از جلسه درمان به انجام فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.

معایب جوانسازی دست با کربوکسی تراپی

استفاده از کربوکسی تراپی برای جوانسازی پوست نیز به مانند هر روش درمانی دیگر دارای معایب و عوارضی می‌باشد که ممکن است برای بعضی از افراد خطرناک یا حساس باشد.

  • احساس خارش در مکان تزریق یا بخش‌های نزدیک به آن
  • احساس کبودی یا درد خفیف

کاربردهای جوانسازی دست با کربوسکی تراپی

کربوسکی تراپی با داشتن مزایا و جذابیت‌های فراوان توانسته به محبوبیت زیادی دستیبابی پیدا کند و در موارد بسیاری مورد استفاده قرار گیرد. در بخش زیر با ما همراه باشید تا به تعدادی از کاربرد‌های کربوکسی تراپی بپردازید.

  • کمک در از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم
  • کمک در از بین بردن ترک‌های پوستی
  • ترمیم کردن سیاهی پوستی
  • کمک در از بین بردن چین و چروک پوست
  • استفاده برای جوانسازی پوست
  • کمک در از بین بردن سلولیت

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با جوانسازی دست با کربوکسی تراپی بدست بیاورید.

ما سعی داشتیم تا به صورت مختصر و مفید در این مطلب به ذکر مهمترین موارد در رابطه با جوانسازی دست بپردازیم و روش کربوکسی تراپی را به صورت کامل توضیح دهیم. همچنین اطلاع کاملی در رابطه با مزایا، معایب و روش انجام آن به شما دهیم تا بتوانید با داشتن دانش جزئی به انجام این روش اقدام کنید.

همچنین بهتر است قبل از نهایی کردن تصمیم خود، به متخصص مراجعه کنید و پس از معاینه شدن و تعیین وضعیت جسمی؛ اقدام به انجام روش درمانی کنید.

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

عکس سوختگی پوست گردن بعد از لیزر - عوارض لیزر موهای زائد
عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

عکس سوختگی پوست گردن بعد از لیزر - عوارض لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
iranianclinic
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .