جستجو
Close this search box.

روش های مختلف حذف موی زائد

موی زائد

آنچه در ادامه می‌خوانید

روش های مختلف حذف موی زائد

روش های متفاوتی برای از بین بردن موی زائد وجود دارد. از آسان و ارزان (اصلاح) گرفته تا فن آوری بالا و گران قیمت (لیزر موهای زائد).

این روش ها برای هر قسمت از بدن، هر نوع پوست، هر زمان و هر بودجه جواب می‌دهد.

مقدمه:

درک چگونگی رشد مو به شما کمک می‌کند تا به طور موثرتری آن را حذف کرده و از رشد آن جلوگیری کنید. هر تار مو  شامل ساقه مو، فولیکول مو، غده چربی و عضله ارکستور پیلی است.

رشد مو یک چرخه مداوم است که دارای سه مرحله است:

مرحله آناژن (مرحله رشد)
مرحله کاتاژن (مرحله انتقالی)
مرحله تلوژن (مرحله استراحت)
موها در هر یک از این مراحل زمان متفاوتی را سپری می‌کنند و این زمان توسط ژنتیک، هورمون ها و بخشی از بدن که مو در آن رشد می‌ند تعیین می‌شود. هنگام انتخاب روش حذف مو باید همه این عوامل را در نظر گرفت.

1- شیو کردن:

اصلاح با تیغ اولین معرفی همه در رفع موهای زائد است. همچنین موقت ترین روش از بین بردن مو است. تراشیدن موها را از سطح پوست کوتاه می‌کند. برخلاف تصور عمومی، اصلاح باعث ضخیم یا تیره شدن ساقه مو نمی‌شود. همچنین باعث رشد سریع و کند مو نمی‌شود. با این حال، این باعث می‌شود که موها با یک نوک صاف رشد کنند تا یک نوک مخروطی طبیعی، این چیزی است که باعث می‌شود موها قابل توجه باشند.

سعی کنید با مرطوب سازی پوست اصلاح موثرتری انجام دهید. کرم اصلاح، نرم کننده مو و کرم شستشوی بدن کمک می‌کند که تیغ به راحتی روی پوست بلغزد و از ایجاد لک، بریدگی و خراش جلوگیری می‌کند.

2- دکلره کردن:

دکلره کردن از نظر فنی یک روش حذف مو نیست، اما راهی است که باعث می‌شود موها بسیار کمتر مورد توجه قرار گیرند. این یک روش مخصوصاً مفید برای قسمتهایی از بدن است که دارای موهایی نازک، اما تیره و قابل توجه هستند مانند بازوها، صورت و گردن.

پودر دکلره به همراه اکسیدان به ناحیه مورد نظر زده می‌شود و رنگدانه را از روی مو پاک می‌کند.

3- روش های فیزیکی موهای زائد:

بیرون آوردن فیزیکی مو از فولیکول خود یک روش معمول و ارزان در رفع موهای زائد است. برداشتن توسط بند انداختن یا موچین هم می‌تواند به از بین بردن موهای زائد کمک کند اما فقط می‌توان برای از بین بردن قسمت کوچکی از موها استفاده کرد و برای کل بدن امکان استفاده از این روش ‌ها وجود ندارد.

4- اپیلاسیون یا وکس:

اپیلاسیون یک روش موثر برای از بین بردن همزمان مقدار زیادی مو است. موم در جهت رشد مو گرم شده و روی پوست پخش می‌شود. موها با خنک شدن موم داخل آن قرار می‌گیرند. یک نوار پارچه ای روی موم زده می‌شود ، سپس به سرعت در جهت مخالف رشد مو کشیده می‌شود و مو را با خود می‌برد.

هنگام استفاده از موم داغ باید احتیاط زیادی انجام شود، زیرا ممکن است سوختگی ایجاد شود. معمولاً مقداری موم روی پوست باقی می‌ماند که به راحتی پوست گرفته، پاک شده و یا خراشیده می‌شود. عوارض جانبی احتمالی شامل درد، برجستگی های قرمز، عفونت، تغییر رنگ، است. اگرچه روش هایی برای به حداقل رساندن هرگونه درد همراه با اپیلاسیون وجود دارد.

در استفاده از وکس دیگر نیازی به استفاده از نوار پارچه ای نیست و فقط بعد از سرد شدن موم می‌توان آن را از پوست جدا کرد.

5- استفاده از کرم‌های موبر:

در این کرم‌ها از ماده شیمیایی به نام تیوگلیکولات مخلوط با سدیم هیدروکسید یا کلسیم هیدروکسید استفاده می‌کنند که به معنای واقعی کلمه موها را ذوب می‌کند. تیوگلیکولات پیوندهای دی سولفید را که پیوندهای شیمیایی هستند و سلولهای پوست و مو را در کنار هم نگه می‌دارند، مختل می‌کند. این روش موثر است، اما همچنین می‌تواند برای پوست بسیار تحریک کننده باشد زیرا مواد شیمیایی می‌توانند به سلول های پوست آسیب برسانند.

این کرم در ناحیه ای که موهایزائد دارد زده می‌شود و به مدت سه تا 15 دقیقه باقی می‌ماند. در این مدت ماده شیمیایی موی زائد را حل کرده و ماده ای ژله مانند ایجاد می‌کند که پس از مدت زمان مناسب پاک یا شسته می‌شود.

از آنجا که کرم‌های موبر شیمیایی هستند‌، ابتدا باید 48 ساعت قبل از استفاده زیاد، روی یک تکه کوچک پوست آزمایش شوند. استفاده از کرم هیدروکورتیزون پس از برداشتن مو می‌تواند به رفع تحریک پوست کمک کند.

6- الکترولیز:

الکترولیز روشی است که شامل قرار دادن یک سوزن ظریف در فولیکول مو و اعمال جریان الکتریکی به ریشه فولیکول است. این روش در واقع ریشه مو را می‌سوزاند و از نظر تئوری از تولید مو بیشتر جلوگیری می‌کند. هر فولیکول مو باید به صورت جداگانه درمان شود و معمولاً چندین روش درمانی برای از بین بردن کامل فولیکول لازم است.

الکترولیز یک شکل دائمی از بین بردن مو است، الکترولیز می‌تواند دردناک باشد و عوارض جانبی آن شامل عفونت، تشکیل کلوئید است. همچنین بلافاصله  جوابدهی ندارد. الکترولیز به درمان مکرر از 12 تا 18 ماه نیاز دارد. خلاص شدن از شر فولیکول های مو که در مرحله آناژن هستند راحت تر است، بنابراین توصیه می‌شود تقریباً سه روز قبل از درمان اصلاح کنید، بنابراین موهای فاز آناژن قابل مشاهده هستند.

7- لیزر موهای زائد:

از بین بردن موهای زائد یکی از کاربردهای رایج فناوری لیزر است. لیزرها با تابش نور در طول موج های مختلف،با تنظیم خروج انرژی و عرض پالس روی موهای زائد اعمال می‌شوند.

بیشتر لیزرهایی که برای از بین بردن مو استفاده می‌شوند، ملانین یا رنگدانه را هدف قرار می‌دهند و بنابراین برای سوزاندن ساختارهای حاوی ملانین ساخته شده اند. هرچه ملانین بیشتر باشد، آسیب

بیشتری نیز وارد می‌کند. موهای زائد با لیزر برای افرادی با پوست روشن و موهای تیره بهترین نتیجه را دارد. همانند الکترولیز، لیزر موهای زائد نیز در از بین بردن موهایی که در مرحله آناژن هستند موثر

است. استفاده از لیزر در یک جلسه کافی نیست و باید چندین جلسه تکرار شود.

دستگاه‌های مختلفی برای لیزر در کلینیک ایرانیان وجود دارد که با کلیک روی اینجا می‌توانید از انواع آن آگاه شوید.

در کل استفاده از روش‌های از بین بردن موی زائد با توجه به شرایط فیزیکی هر شخص متفاوت است و در این بین اینکه آیا لیزر که روشی دائمی تر است، برای شما مناسب است یاخیر، بستگی به مشاوره با پزشک دارد.

 
روش های مختلف حذف موی زائد
 

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره دقیق‌تر با کارشناسان کلینیک ایرانیان با شماره تماس ۰۲۱.۷۵۹۰۰ تماس حاصل فرمایید.

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
اپراتور لیزر که بدن زن جوان را لیزر می کند - فاصله بین جلسات لیزر
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
iranianclinic
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
iranianclinic
عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .