جستجو
Close this search box.

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

آنچه در ادامه می‌خوانید

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟ سوالی است که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که خواهان مزوتراپی مو هستند، قبل از اقدام به این کار می پرسند. ما نیز در این مقاله تصمیم گرفتیم پاسخ این سوال را به صورت تخصصی به شما عزیزان ارائه نماییم. همان طور که می دانید، یکی از جدیدترین درمان های موجود برای جوانسازی شما می باشد. مزیت بزرگ این روش درمانی این است که نتایج مزوتراپی مو رضایت بخشی را در کمترین زمان ممکن برای افراد به ارمغان می آورد. به همین دلیل بسیاری از افراد در مدت زمانی کوتاه از معرفی این روش، جز طرفداران مزوتراپی شدند.

چگونه درد مزوتراپی مو را کاهش دهیم؟

به طور معمول پزشکان برای کاهش دردی که فرد در هنگام انجام مزوتراپی مو تجربه خواهد کرد، از روش های متفاوتی بهره می برند. به عنوان مثال ممکن است پزشک به شما توصیه بکند از چند ساعت قبل از مراجعه به مطب برای مزوتراپی مو، محل مزوتراپی را با استفاده از کمپرس آب یخ خنک نگه دارید. خنک کردن موضع برای مزوتراپی مو می تواند تا حد زیادی از میزان درد مزوتراپی مو بکاهد.

کاهش درد مزوتراپی مو به کمک کرم های بی حسی

همچنین در روشی دیگر ممکن است پزشک انجام دهنده ی مزوتراپی مو از شما بخواهد که سی دقیقه قبل از زمان تعیین شده به مطب او مراجعه کنید. تا در این مدت زمان با استفاده از کرم ها بی حسی کننده محل مورد نظر را برای مزوتراپی مو بی حس نماید تا شما در فرایند مزوتراپی مو دردی را احساس نکنید. پس از گذشت این زمان موضع مورد نظر به خوبی بی حس می شود و انجام مزوتراپی مو بدون درد ممکن می شود. علاوه بر کرم های بی حس کننده، در هنگام مزوتراپی مو پزشک فرد متقاضی را زیر نور قرمز قرار می دهد. این نور از بروز التهاب های شدید، پس از انجام مزوتراپی مو به شدت می کاهد. از این گذشته روند بهبودی را نیز تسریع می کند. به این ترتیب شما می توانید از میزان درد خود بکاهید.

آيا مزوتراپی مو درد دارد؟

جلسه ی مشاوره ی قبل از مزوتراپی مو

به علاوه ی تمامی موارد ذکر شده، شما می توانید ترس ها و نگرانی های خود را با پزشک مورد نظر در میان بگذارید. به این ترتیب از طریق صحبت کردن با پزشک متخصصتان می توانید پاسخ سوالات خود را پیدا کنید. و به آرامشی نسبی دست یابید. چرا که پزشک متخصص مزوتراپی مو راهنمایی های لازم را برای استفاده از این روش جوانسازی در اختیار شما خواهد گذاشت. به این ترتیب می توانید با انجام تمهیدات لازم قبل از انجام مزوتراپی مو از میزان درد های خود بکاهید. زمانی که برای مزوتراپی مو داوطلب می شوید، پزشک اقداماتی را به شما گوشزد خواهد کرد. با پیروی کامل از راهنمایی های ارائه شده، روند بهبودی را با سرعت بیشتری طی کرده و از میزان دردهای خود در حین انجام مزوتراپی مو و در دوران بهبودی و نقاهت خود خواهید کاست. و به این ترتیب نتیجه ی بهتری نیز از مزوتراپی مو دریافت خواهید کرد.

اقدامات لازم برای کاهش درد مزوتراپی مو

  • برای کاهش درد مزوتراپی مو، پزشک از شما می خواهد که مصرف دارو های ضد التهاب را تا یک هفته قبل از انجام مزوتراپی مو به کلی متوقف کنید. به این ترتیب می توانید از میزان تورم، کبودی و در نتیجه درد های پس از مزوتراپی به شدت بکاهید.

  • مصرف برخی داروها می تواند مزوتراپی مو را به درمانی دردناک تبدیل کند. برای مثال استفاده از داروهایی مانند ادویل و آسپرین به هیچ عنوان قبل از انجام مزوتراپی مو توصیه نمی شود. مصرف این داروها را از چند روز قبل از مزوتراپی مو تا زمان بهبودی متوقف کنید. شاید تصور می کنید که با استفاده از داروهای مسکن می توانید درد کمتری را تجربه کنید؛ اما این تصور کاملاً اشتباه است. مصرف این داروها سبب وخیم تر شدن کبودی و تورم در موضع مورد نظر می شود. پس به طور کلی مصرف کلیه ی دارو ها را قبل و بعد از مزوتراپی مو تحت نظر و کنترل پزشک متخصص انجام دهید.

  • در صورتی که تمام اقدامات لازم را به خوبی به انجام برسانید، کمترین درد را در حین انجام مزوتراپی مو تجربه خواهید کرد. از این گذشته روند بهبودی را به سرعت طی کرده و به جریان عادی زندگی خود باز خواهید گشت.

آیا برای انجام مزوتراپی مو از دارو های بیهوشی استفاده می شود؟

درمان مزوتراپی مو، نوعی درمان سرپایی است. شما در روش مزوتراپی مو می توانید با صرف کوتاه ترین زمان ممکن درمان های خود را انجام دهید و از نتایج این روش جوانسازی لذت ببرید. این روش درمانی بدون استفاده از دارو های بیهوشی به انجام می رسد. فرد متقاضی مزوتراپی مو در تمام مدت درمان هوشیار است و در جریان انجام درمان قرار دارد. به این ترتیب فرد به بیهوشی نیاز ندارد. همچنین تا به امروز برای هیچکدام از متقاضیان انجام مزوتراپی مو از داروهای بیهوشی استفاده نشده است. این روش درمانی به دلیل اینکه بدن را مورد تهاجم قرار نمی دهد. به عنوان روش درمانی محبوبی مورد استقبال قرار گرفته است. همین مورد تهاجم قرار ندادن بدن نیز از بزرگ ترین مزیت های درمانی این روش زیبایی و جوانسازی می باشد. در این روش درمانی بر خلاف جراحی های زیبایی از داروهای بیهوشی استفاده نمی شود. به همین دلیل فرد از عوارض جانبی استفاده از این داروها نیز در امان است. در حقیقت مزوتراپی مو (Mesotherapy)  روش درمانی بسیار ساده ای است که درد بسیار ناچیزی را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

مزیت مزوتراپی مو نسبت به سایر روش های جوانسازی

ورود هزاران سوزن ریز شاید در وهله اول کمی دلهره آور باشد؛ اما در حقیقت انجام این روش درمانی درد غیر قابل تحملی را برای فرد به همراه نخواهد داشت. از این رو، پزشک متخصص مزوتراپی مو تنها با استفاده از پماد های بی حس کننده موضعی که قرار است مزو مو در آن انجام شود را بی حس خواهد کرد. در نتیجه تنها دارو های بیهوشی به کار رفته در مزوتراپی پماد های بی حسی هستند که استفاده از آن ها هم با عوارضی همراه نمی باشد. این داروها و کرم های بی حسی نیز عوارض جانبی داروهای بیهوشی که در جراحی ها مورد استفاده قرار می گیرند را ندارد. به همین دلیل فرد متقاضی به سرعت پس از انجام مزوتراپی مو به منزل بازگشته و روند زندگی خود را از سر می گیرد. و نیازی به مراقبت های بعد از مزوتراپی مو نمی باشد. در واقع باید این گونه گفت که انجام مزوتراپی مو از جمله اقدامات زیبایی است که به دوران نقاهت نیاز ندارد.

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

مزوتراپی می تواند فوراً پوست کدر و خسته و چین و چروک های سطحی را بهبود بخشد، اما همچنین می تواند به بهبود گردش خون کند کمک کند و به بدن برای دفع سموم پیری کمک کند.

مزوتراپی یا میکرونیدلینگ می تواند در درمان ریزش مو یا مشکلات نازک شدن مو برای مردان و زنان در هر سنی موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
عکس پزشک که با مداد روی پیشانی مرد طاس می کشد
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
iranianclinic
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
iranianclinic
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
iranianclinic
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .