جستجو
Close this search box.

بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟

بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟

آنچه در ادامه می‌خوانید

کاشت مو سر با استفاده از تکنیک های پیشرفته در علم پزشکی زیر نظر پزشکان و متخصصان پوست و مو، برای کسانی که دچار معضل ریزش مو شده اند همانند یک معجزه است. این متد که امروزه در لیست اقدامات محبوب و پرطرفدار در حوزه زیبایی قرار گرفته است می تواند به روش های مختلفی بر روی سر انجام شده و باعث رشد مجدد موهای از دست رفته شود.

بهترین فصل و زمان کاشت مو زمستان است یا تابستان؟

قطعا معضل ریزش مو در مردان و زنان می تواند به مرور زمان به یک وضعیت استرس زا تبدیل شود که در پی آن اثرات مخربی همچون از دست دادن اعتماد به نفس، پس زدگی اجتماعی در جامعه، احساس سرخوردگی و… را به همراه داشته باشد. اگرچه ریزش مو در افراد عادی بدون مبتلا به هیچ نوع بیماری بین 50 تا 100 تار مو امری طبیعی و عاری از هر گونه نگرانی است که در اکثر مواقع می توان این مقدار را با مصرف دارو و استفاده از روش های تقویتی موی سر به حداقل رساند. اما گاهی ممکن است این مقدار ریزش مو بیشتر از حد استاندارد باشد به طوری که شکل خالی و نامنظم مو ظاهر ناخوشایندی به خود گیرد. اینجا است که تصمیم به کاشت مو به یک تصمیم حیاتی و مهم برای فرد مبتلا تبدیل می شود.

بهترین فصل و زمان کاشت مو زمستان است یا تابستان؟

کاشت موی سر چیست؟

کاشت مو در صنعت زیبایی پوست و مو به یک روش جراحی های گفته می شود که طی آن با انجام اقدامات لازم، فولیکول های مو در نواحی پرپشت و متراکم سر به قسمت های کم پشت و خالی منتقل می شوند. در واقع در فرایند کاشت مو ریشه مو از یک قسمت از سر که در مقابل ریزش موروثی یا بالا رفتن سن از خود مقاومت بسیار زیادی نشان داده است به نواحی که ریزش بیشتر مو مشاهده می شود پیوند داده می شود. به جرات می توان گفت این تکنیک یکی از اثرگذارترین روش های بازیابی موی از دست رفته است که در آن ریشه مو بدون هیچ تغییری به نواحی دچار ریزش منتقل می شود.

بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟

قطعا این سوال که بهترین زمان و فصل کاشت مو چه زمانی است پرسش خیلی از کسانی است که کاندیدای این عمل هستند و می خواهند یک پاسخ قطعی در این باره به آنان داده شود. باید گفت زمان و فصل مناسب برای کاشت و پیوند مو در میان تمامی افراد یکسان نیست و به عوامل متعدد بسیاری از قبیل:

  • وضعیت فعلی ریزش مو
  • مقاومت ناحیه اهدا کننده مو
  • سن فرد
  • شدت و میزان عوامل موروثی در فرد
  • و… بستگی دارد. در واقع با بررسی تمامی این عوامل از سوی پزشک متخصص و سنجیدن انتظارات فرد از پروسه کاشت مو می توان تشخیص داد که هر یک از افراد کاندید شده به این عمل جراحی در چه مرحله ای قرار دارند و بهترین زمان کاشت مو برای آنان چه زمانی است.

عوامل تاثیرگذار در کاشت مو

در این قسمت به برخی از عوامل تاثیرگذار در کاشت مو می‌پردازیم:

شدت و درجه طاسی مو

یکی از موارد بسیار مهم در پیوند و کاشت مو، اندازه گیری درجه و شدت طاسی فرد است. در این مرحله پزشک متخصص از واحد اندازه گیری به نام مقیاس همیلتون-نوروود برای تعیین شدت طاسی مو استفاده می کند. در واقع این واحد اندازه گیری می تواند پس از اتمام کار یک تصویر بصری واضح از قسمت های مختلف ریزش مو را به پزشک نشان دهد.

وضعیت فعلی ریزش مو

یکی دیگر از موارد اثرگذار در کاشت مو، تعیین وضعیت فعلی ریزش مو در فرد است که این خود می تواند به عوامل بسیاری از قبیل سابقه ارثی بستگی داشته باشد. به این معنی که اگر ریزش موی فرد برگرفته از عوامل موروثی نباشد و یا اینکه ریزش مو در تعداد زیادی از اعضای خانواده وجود نداشته باشد این وضعیت نشان می دهد که ریزش موی فرد کاندیدا در یک چرخه عدی قرار دارد. آنگاه فرد گزینه بسیار مناسبی برای عمل کاشت مو است.

تاثیر سن

از آنجایی که سن دقیق و مناسبی برای کاشت مو تعیین نشده است اما بنا به تشخیص پزشکان حوزه پوست و زیبایی، این عمل جراحی برای افراد زیر 25 سال انجام نمی شود. زیرا ممکن است در این سن پیوند مو نه تنها باعث بازیابی موهای از دست رفته نمی شود بلکه ممکن است ریزش موی ناگهانی را نیز به دنبال داشته باشد. بنا به تشخیص پزشکان متخصص در این حوزه از آنجایی که در این سن فاصله میان موهای سالم و کم پشت بسیار کم است بنابراین این عمل ممکن است به موهای سالم آسیب برساند. دلیل دیگر این است که ممکن است فرد بنا به دلایل ژنتیکی دچار ریزش مو شود ولی تا قبل از سن 25 سالگی این مرحله آغاز نشده باشد. بنا به گفته پزشکان سن 35 سالگی ریزش مو در فرد به مرحله تثبیت رسیده است. اگرچه این مسئله نیز دقیق نیست اما می توان آن را یک معیار متوسط برای عمل کاشت مو در نظر گرفت.

استحکام و مقاومت قسمت اهدا کننده

در ناحیه سر هر کسی قسمت هایی به نام موهای اهدا کننده وجود دارند. ممکن است این سوال برای خیلی از افراد که در شرف عمل کاشت مو هستند مطرح شود که پزشکان چگونه می توانند پیازه و ریشه این قسمت از موها را به بهترین شکل به نواحی ریزش مو منتقل کنند؟ در پاسخ باید گفت که مقاومت و استحکام موهای اهدا کننده از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. از طرفی هم این عامل به تراکم موی سالم و طبیعی فرد بستگی دارد. پزشک متخصص این عامل را به کمک یک تراکم سنج اندازه گیری می کند و بر اساس آن تعیین می کند در هر ناحیه از سر چند اهدا کننده کاشت مو وجود دارد.

بهترین فصل کاشت مو کدام است؟

کسانی که کاندیدای کاشت مو هستند حتما می خواهند بدانند که بهترین فصل کاشت مو چه فصلی است تا به واسطه این اطلاعات بتوانند هرچه زودتر نسبت به انجام این عمل اقدام کنند. بنا به گفته متخصصان حوزه مو و زیبایی، هیچ گونه فاکتور علمی دقیقی برای تعیین بهترین فصل کاشت و پیوند مو وجود ندارد. یعنی در واقع فصلی که باید یا نباید در آن کاشت مو انجام داد وجود ندارد. این به این معنی است که این عمل در هر زمان و فصلی که انجام گیرد می تواند نتایج یکسانی را به بار آورد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 75900-021 تماس بگیرید و یا از چت آنلاین استفاده کنید.

تصویر قبل و بعد کاشت موی سر - بهترین زمان کاشت مو

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

بهترین زمان برای کاشت مو زمانی است که ریزش موی شما تثبیت شده باشد. این بدان معناست که ریزش موی شما کاهش یافته یا متوقف شده است و شما به اندازه کافی مو‌های سالم دارید که می‌توانید به عنوان موی اهدا‌کننده برای پیوند استفاده کنید. همچنین داشتن انتظارات واقع بینانه در مورد نتایج و داشتن سلامت کلی بسیار مهم است.

هیچ محدوده سنی خاصی برای کاشت مو وجود ندارد، زیرا بستگی به الگوی ریزش مو و سلامت کلی فرد دارد. با این حال، به طور کلی توصیه می‌شود که بیماران قبل از تصمیم به کاشت مو حداقل تا ۲۵ سالگی صبر کنند، زیرا الگو‌های ریزش مو پس از این سن قابل پیش‌بینی‌تر است. همچنین توجه به این نکته ضروری است که ریزش مو پس از کاشت مو می‌تواند ادامه یابد، بنابراین بیماران باید برای ریزش مو در آینده و احتمال نیاز به اقدامات اضافی در آینده آماده باشند.

هیچ فصل خاصی برای کاشت مو مناسب نیست، زیرا این روش در هر زمانی از سال قابل انجام است. با این حال، بیماران باید بعد از عمل مراقب فعالیت‌های روزانه خود باشند، مانند پرهیز از نور مستقیم خورشید و پوشیدن کلاه یا لباس محافظ در صورت لزوم. همچنین مهم است که از ورزش‌های شدید یا فعالیت‌هایی که ممکن است باعث تعریق شود تا چند روز پس از عمل خودداری کنید. بیماران باید هر گونه نگرانی یا سؤال در مورد مراقبت پس از عمل را با جراح خود در میان بگذارند.

2 پاسخ

    1. سلام
      نمی‌توان با قطعیت گفت که بهترین زمان از سال برای کاشت مو چه زمانی است زیرا به عوامل فردی مانند ترجیحات شخصی و برنامه کاری و … بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
عکس پزشک که با مداد روی پیشانی مرد طاس می کشد
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
iranianclinic
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
iranianclinic
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
iranianclinic
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .