جستجو
Close this search box.

کاشت ابرو در بارداری ضرر دارد

کاشت ابرو

آنچه در ادامه می‌خوانید

آیا کاشت ابرو در بارداری ضرر دارد؟ امروزه انجام عمل های زیبایی میان افراد بسیار رواج یافته و اهمیت دادن به زیبایی بسیار مورد توجه همه قرار گرفته است. کاشت ابرو نیز یکی از این عمل های زیبایی می باشد. کاشت ابرو در بارداری نیز مسئله ای است که باید به آن پرداخته شود زیرا برخی از خانم ها به مسئله بارداری توجه نمی نمایند.

علی رغم عوارضی که ممکن است برای جنین به وجود آید اقدام به کاشت ابرو در بارداری می نماید. لذا جهت جلوگیری از عوارضی که ممکن است در آینده برای فرزند به وجود آید مشاوره با یک پزشک متخصص خالی از لطف نیست.

کاشت ابرو در بارداری ضرر دارد

همه چیز درباره کاشت ابرو در بارداری

کاشت ابرو یکی از عمل های زیبایی است که در میان خانم ها رواج یافته است. انجام عمل کاشت ابرو در بارداری و یا هر زمان دیگر دارای عوارضی است. از این رو تا مدتی بعد از انجام عمل، فرد باید دارو مصرف نماید. با توجه به اینکه اغلب داروها عوارضی به همراه دارند داروهای عمل کاشت ابرو نیز از این قائله مستثنی نیستند.

داروهای مورد نیاز برای این عمل نیز دارای عوارضی می باشند. با توجه به اینکه این دوران یکی از حساس ترین دوران برای رشد جنین می باشد، فرد باید برای تغذیه خود و جنین اهمیت فراوانی قائل شود. زیرا هر دارویی که فرد مصرف کند از طریق خون و بند ناف به بدن جنین هم خواهد رسید. بنابر این ناخواسته عوارضی ناشی از داروها به جنین نیز انتقال می یابد. لذا کاشت ابرو در بارداری می تواند علاوه بر فرد، جنین را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

مزایا و معایب کاشت ابرو در بارداری

انجام عمل زیبایی و کاشت ابرو در بارداری نیز مانند هر عمل دیگری دارای مزایا و معایبی می باشد. کاشت ابرو، کاشت یک موی کوچک در ناحیه ابروها می باشد. بنابراین نسبتا دارای عوارض کمی می‌باشد و پس از مدتی عوارض جانبی آن کاهش می یابند.

همچنین در صورتی که نکات بهداشتی توصیه شده از طرف فرد رعایت شوند، ماندگار ابروهای کاشته شده افزایش می یابد.

یکی دیگر از عوارض آن می تواند التهاب اطراف چشم باشد که ممکن است مدتی طول بکشد تا اثر آن از بین برود. علاوه بر این ناحیه اطراف کاشت، ممکن است تا چند روز دارای خارش و سوزش باشد، که پس از طی چند روز معمولا این خارش از بین می رود.

هرچند که کاشت ابرو زیبایی را افزایش می دهد، و بسیار بهتر از تاتو می باشد. با این حال بهتر است از کاشت ابرو در بارداری صرف نظر کنید و آن را پس از دوران بارداری و شیردهی انجام دهید. تا عوارض احتمالی آن به جنین و کودک سرایت ننماید.

کاشت ابرو در دوران شیردهی 

دوران شیردهی بعد از دوران بارداری مهم ترین دوره برای نوزاد می باشد. زیرا تغذیه نوزاد از شیر مادر می باشد. هرچیزی که مادر از آن تغذیه نماید در شیر ترشح شده و وارد بدن نوزاد می شود. بنابراین بهتر است جهت جلوگیری از عوارض احتمالی از کاشت ابرو در بارداری و شیردهی خودداری نمایید و آن را به بعد از این دوران موکول کنید.

دلایل ریزش مو

دلایل مختلفی در ریز مو تاثیر گذارند که به عوامل عمومی و خصوصی دسته بندی می شوند. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره نمود.

ژنتیک، استرس، شرایط پوستی، عفونت، تغییرات هورمونی، بیش فعالی سیستم ایمنی بدن، کمبود مواد غذایی در بدن، آسیب های جسمی از جمله مواردی است که باعث کاهش حجم مو می شود.

اما برخی آسیب ها که مختص بانوان است مربوط به دوران بارداری است که از جمله عوامل شایع در ریزش موی خانم ها می باشد. هم چنین استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی و بهداشتی از عوامل شایع دیگر در بانوان می باشد، که موجب ریزش مو می شود.

تاثیر بارداری بر وضعیت مو

تغییرات هورمونی در بدن و کاهش حجم مو از جمله علائمی است که در دوران بارداری رخ می دهد. این هورمون ها چرخه تولید مو را به هم می ریزد و فرد ممکن است دچار کاهش حجم مو در ابرو و یا ناحیه سر شود که در این صورت از کاشت مو استفاده می شود. البته این تغییرات موقتی است و پس از مرحله بارداری این چرخه نامنظم به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت. کاشت مو در بارداری اقدامی است که از طرف برخی افراد جهت جبران موهای ریزش یافته انجام می شود.

اقدامات لازم پس از کاشت مو در بارداری

در صورتی که به کاشت مو در بارداری و یا هر زمان دیگر اقدام کردید بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

1- ممانعت از مرطوب شدن مو طبق دستورات پزشک

2- فشار وارد نکردن به ابرو

3- استفاده نکردن از کمپرس یخ

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
عکس پزشک که با مداد روی پیشانی مرد طاس می کشد
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
iranianclinic
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
iranianclinic
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
iranianclinic
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .