جستجو
Close this search box.

چرا قبل از کاشت مو نباید سیگار کشید؟

سیگار کشیدن قبل از کاشت مو

آنچه در ادامه می‌خوانید

ممنوعیت سیگار کشیدن قبل از کاشت مو یکی از محدودیت‌های دوران نقاهت پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو است، مصرف هر گونه دخانیات و سیگار می‌باشد؛ زیرا مصرف سیگار و قلیان باعث عفونت فولیکول پس از پیوند مو می‌شوند. مصرف سیگار به صورت مرتب چه پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو چه قبل از آن باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن متقاضی نیز می‌شود. همچنین آمارها حاکی از آن است که زمان بهبودی زخم‌ها و جراحت‌های بعد از کاشت مو در آن دسته از افرادی که سیگار می‌کشند، نسبت به افرادی که دخانیات مصرف نمی‌کنند بیشتر خواهد بود.

علت این است که با مصرف سیگار، نیکوتین موجود در آن وارد خون فرد شده و در خون فرد جریان می‌یابد. نیکوتین موجود در خون مانع از جابجایی اکسیژن با کربن مونوکسید در خون می‌شود. بنابراین مواد مغذی و اکسیژن به فولیکول‌های تازه کاشت شده نمی‌رسند و ممکن است که این بافت‌ها آسیب ببینند و احتمالا نتیجه نهایی کاشت را تحت تاثیر و حتی خطر قرار دهند؛ به همین خاطر است که احتمال دارد، زخم‌های ایجاد شده دیر تر خوب شوند.

همچنین کاملاً بدیهی است که هر چه زخم‌ها دیرتر بهبود یابند، به دلیل حساس و آسیب پذیر بودن مناطق تحت درمان، احتمال اینکه در این نواحی میکروب‌ها شروع به فعالیت و عفونت‌زایی نمایند نیز زیاد می‌شود. به این ترتیب می‌توان چنین استنباط کرد که با مصرف سیگار پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو احتمال عفونت در ناحیه تحت درمان افزایش خواهد یافت.

[ez-toc]

سیگار کشیدن چگونه می‌تواند بر ریزش مو بعد از کاشت تأثیر بگذارد؟

همانطور که پیش‌تر اشاره نمودیم، دخانیات بر گردش خون تأثیر منفی می‌گذارند، یعنی از رسیدن اکسیژن کافی به فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کنند و در نتیجه باعث مرگ آن‌ها می‌شوند. به این دلیل که نیکوتین رگ‌های خونی شما را منقبض می‌کند و علاوه بر این، مونوکسیدکربن نیز توانایی خون را در حمل اکسیژن کاهش می‌دهد. اگر سیگار می‌کشید، ناحیه کاشت موی شما دچار کمبود اکسیژن می‌شود که باعث افزایش زمان بهبودی شده و عوارضی مانند ریزش دائمی موها را به همراه می‌آورد. در واقع نبود اکسیژن موجب مرگ فولیکول‌های تازه کاشته شده و یا دیگر موهای سرتان خواهد شد.

سیگار کشیدن قبل از کاشت مو

عوارض سیگار و قلیان بعد از کاشت مو

با وجود اینکه عمل زیبایی پیوند مو از عمل های زیبایی کم عارضه و بدون مشکل محسوب می‌شود، اما برخی از عوامل می‌توانند منجر به بروز برخی عوارض جانبی پس از کاشت طبیعی مو شوند. از جمله عوارض جانبی احتمالی ناشی از مصرف سیگار و قلیان یا هر نوع دخانیات دیگر بعد از کاشت مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دوام کبودی و تورم پس از کاشت مو: ممکن است پس از انجام عمل زیبایی پیوند مو تورم و کبودی در ناحیه تحت درمان دیده شود که با مصرف سیگار این عارضه، به مدت بسیار طولانی‌تری باقی خواهند ماند.
  2. تضعیف فولیکول‌ موهای کاشته شده: پس از انجام روند کاشت مو، به دلیل اینکه موهای کاشته شده در ابتدا بسیار حساس وآسیب پذیر می‌باشند، برای تقویت خود به تغذیه و اکسیژن کافی احتیاج خواهند داشت و این تغذیه و اکسیژن مناسب از طریق خونرسانی منظم و کافی به دست خواهند آمد. نیکوتین موجود در سیگار و قلیان باعث عدم رسیدن تغذیه مناسب از طریق خون به فولیکول‌های کاشته شده خواهد شد که تضعیف قدرت آن‌ها را به همراه دارد.
  3. آسیب به رگ‌های منطقه کاشت شده: مواد مضر موجود در سیگار و قلیان خاصیت ارتجاعی رگ‌های نازک پوست را کاهش می‌دهند و موجب مختل شدن سیستم گردش خون آن ناحیه نیز می‌گردند که می‌تواند موجب شکنندگی موهای کاشته شده و احتمال بیشتر شدن ریزش آن‌ها نیز بشود.

چند روز بعد از کاشت مو می‌توان سیگار کشید؟

برای کاهش مدت زمان دوره نقاهت و جلوگیری از بروز عوارض جانبی جدی بعد از کاشت مو و برای اطمینان از بهبودی کامل توصیه می‌شود که چندین هفته سیگار نکشید، اما دوباره می‌گوییم که این تصمیم فقط با خود شما است. این که تا چه مدت بعد از کاشت مو نباید سیگار کشید سوالی است که جواب آن را باید از پزشک متخصص پیوند موی طبیعی خود گرفت. عموما توصیه می‌شود که حداقل تا ۱۴ روز (دو هفته) بعد از پیوند مو از استعمال سیگار و دخانیات دیگر پرهیز کرد. همچنین برخی پزشکان از زیباجویان خود درخواست می‌کنند که 1 هفته نیز قبل از پیوند مو، سیگار را کنار بگذارند تا روند کاشت مو با اختلال مواجه نشود.

سیگار کشیدن قبل از کاشت مو

چند روز بعد از کاشت مو می‌توان قلیان کشید؟

هیچ کس نمی‌تواند شما را از استعمال قلیان منصرف کند با این حال، با توجه به خطرات احتمالی، باید حداقل برای مدتی از آن‌ها اجتناب کنید، اما بازهم تصمیم نهایی کاملاً با خود شماست. برای اینکه عوارض جانبی و خطرات ناشی از مصرف قلیان متوجه حال کاندیدهای کاشت مو نشود باید از چند مدت قبل از اقدام به این عمل زیبایی تا چند مدت بعد از آن از مصرف آن خودداری شود. به هر حال اگر بعد از کاشت مو تصمیم دارید دوباره قلیان بکشید، باید حداقل 2 هفته برای از سر گیری آن صبر کنید. این کار به شما، پیوند مو و برش‌های جراحیتان زمان کافی برای بهبودی را هدیه می‌دهد تا احتمال عفونت را کاهش دهید و به نتیجه دلخواهتان برسید.

تاثیر کشیدن سیگار بعد از کاشت مو

کشیدن سیگار بعد از کاشت مو به دلیل داشتن نیکوتین و مواد شیمیایی، عوارض و تاثیرات منفی بسیاری را به دنبال خواهد داشت. در نتیجه درصد موفقیت و رسیدن به نتیجه ایده‎آل بعد از کاشت مو را کاهش می‌دهد و همچنین عوارض جانبی بسیاری را به وجود خواهد آورد. برای درک بهتر این موضوع در ادامه به چند مورد از تاثیرات سیگار بر موهای کاشته شده اشاره کرده‌ایم:

  1. ایجاد اختلال در رشد موهای کاشته شده
  2. بالا بودن احتمال خونریزی در زخم‌های ایجاد شده بعد از کاشت و در نتیجه عفونت فولیکول‌های مو
  3. ریزش موهای کاشته شده و عدم کسب موفقیت در کاشت
  4. کاهش جریان خونرسانی به پوست سر و در نتیجه تضعیف موهای کاشته شده
  5. انقباض عروق ریز و درشت ناحیه کاشت شده به وسیله نیکوتین
  6. افزایش مونوکسید کربن در خون و کاهش قدرت حمل اکسیژن خون
  7. اختلال در روند رشد موهای پیوند زده شده
  8. نازک شدن پوست سر

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

به دلیل تنظیم گردش خون، ترک سیگار قبل از فرآیند کاشت موی سالم بسیار مهم است. همانطور که سعی می کنیم به بالا توضیح دهیم، عدم کشیدن سیگار حداقل به مدت یک هفته قبل از معامله، میزان موفقیت پیوند را افزایش می دهد. خوب است که در دنیای عاری از دود زندگی کنید.

نیکوتین بر گردش منظم اکسیژن در تمام اندام ها تأثیر می گذارد، بنابراین به طور غیرمستقیم می تواند منجر به گردش ضعیف مواد بیهوشی در بدن بیمار شود و در نتیجه احتمال بروز عوارض در جراحی کاشت مو را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

عکس سوختگی پوست گردن بعد از لیزر - عوارض لیزر موهای زائد
عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

عکس سوختگی پوست گردن بعد از لیزر - عوارض لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
iranianclinic
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .