جستجو
Close this search box.

جوانسازی پوست با تزریق چربی

جوان سازی پوست با تزریق چربی

آنچه در ادامه می‌خوانید

جوان سازی پوست با تزریق چربی

می‌توان یکی از اصلی‌ترین و رایج‌ترین مشکلاتی که با پیری همراه هستند را کاهش میزان کلاژن و الاستین بدن دانست، زمانی که این اتفاق می‌افتد شاهد کاهش حجم چربی پوست هستیم و لذا این مورد منجر به خشکی و در نتیجه بروز چین و چروک در منافذ پوستی می‌شود. به طبع زمانی که این مشکل به صورت فراگیر مطرح شد، متخصصین و دانشمندان فعال در این زمینه با تلاش فراوان و بررسی‌های عمیق به فکر راه حلی بودند تا بتوانند به صورت عمیق و درست با روش‌های درمانی پیشرفته این مشکل را حل کنند. حال در زمانه‌ای هستیم که شاهد استفاده از روشه‌های مختلفی برای جوان سازی پوست و افزایش چربی پوست می‌باشد ، روش‌هایی که همگی توانسته‌اند با بدست آوردن موفقیت در از بین بردن چین و چروک‌ها، لذت جوانسازی پوست با تزریق چربی به افراد هدیه کنند.

یکی از این روش‌های را می‌توان جوان سازی پوست با تزریق چربی دانست که توانسته با داشتن ویژگی‌های کلیدی و درمانی به نسبت ساده، جزو برترین روش‌های مورد استفاده توسط متخصصین قرار گیرد.

اما ممکن است سوالاتی در رابطه با این روش درمانی به ذهن شما خطور کرده باشد و به دنبال پاسخ آن‌ها باشید. جوان سازی پوست با تزریق چربی چیست؟ مزایا و فواید آن کدامند؟ آیا بعد از انجام این روش درمانی شما نیازمند مراقبت‌های به خصوصی هستید؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در رابطه با جوان سازی پوست با استفاده از تزریق چربی بپردازیم.

جوان سازی پوست با تزریق چربی

تزریق چربی صورت چیست؟

همچنان که سن افزایش می یابد، میزان تولید کلاژن و الاستین هم در بدن با کاهش مواجه می شود. این تغییرات موجب می شوند که میزان چربی پوست کاهش یافته و در پی آن، پوست خشک شده و چین و چروک هایی در منافذ آن مشاهده می شود.

تزریق چربی به صورت از جمله روش های موثر برای ترمیم این چین و چرک ها است که پوست شما را بهبود می بخشد. افراد با مشکلات مختلفی اعم از فرو رفتگی گونه، وجود حفره های متعدد در صورت، نازک شدن لب ها و مشکلات این چنینی، به سراغ تزریق چربی می روند تا این کاستی ها را رفع کنند.

چربی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، از مواد کاملا طبیعی ساخته شده است. به عبارت دقیق تر، چربی را از نقاطی در بدن که محل تجمع چربی است مانند ران، بر می دارند و در قسمت های مورد هدف تزریق چربی، مانند باسن، سینه ها، صورت و دست ها تزریق می کنند.

شاید شما فکر کنید که این کار ممکن است موجب بروز عوارض جدی شود. اما اینطور نیست! اگر پزشک معالج شما تجربه و تخصص کافی را داشته باشد، نه تنها عوارض بسیار کم و کوتاه مدتی ایجاد می شود، بلکه اثربخشی و ماندگاری این تزریق به گونه ای قابل توجه افزایش خواهد داشت. بنابراین در انتخاب پزشک متخصص دقت کافی را به خرج دهید.

چه کسانی واجد شرایط تزریق چربی هستند؟

در پاسخ به این سوال رایج می توان گفت، با توجه به اینکه با تزریق چربی هیچ خطری شما را تهدید نمیکند، شما در هر سنی و با هر شرایطی می توانید از تزریق چربی برای زیباسازی نواحی مختلف بدن تان استفاده نمایید.

افرادی که سن بالایی دارند از تزریق چرب برای از بین بردن و ترمیم چین و چروک های پوستی خود استفاده می کنند. هنگامی که مقدار کمی چربی در این نواحی تزریق می شود، خطوط چروک ها باز می شوند و در نتیجه با حجم دادن به صورت، چین و چروک ها پر شده و از بین می روند. با رفع چین و چرک، زیبائی صورت چندین برابر می شود.

همچنین، افراد در سنین جوان تر، از تزریق چربی برای فرم دهی صورت خود استفاده می کنند. گونه های کوچک یا کوچک بودن چانه، از جمله ناهمگونی های ظاهری است که در برخی افراد به طور ژنتیکی وجود دارد. با تزریق چربی می توان به راحتی حجم گونه ها را افزایش داد، همچنین می توان چانه را هم بزرگتر کرد. به علاوه، تزریق چربی برای حجیم تر کردن سینه و باسن هم کارآمد و موثر است.

تزریق چربی به بعضی افراد توصیه نمی شود که شامل موارد ذیل هستند:

  • کسانی که سابقه خونریزی به طور غیر طبیعی و بیش از حد نرمال دارند.
  • کسانی که به طور روزانه از دخانیات استفاده می کنند.
  • خانم هایی که باردار هستند.
  • کسانی که دچار عفونت های مختلف هستند.
  • کسانی که در معرض آسیب در اثر آلرژی قرار دارند.
  • کسانی که از تزریق چربی خواستار نتایج غیر منطقی هستند.

روش های تزریق چربی به صورت و بدن

  1. تزریق چربی به صورت
  2. تزریق چربی به بدن

1- تزریق چربی به صورت

همانطور که در فوق ذکر کردیم، چربی که برای تزریق استفاده می شود، از چربی های موجود در مناطقی از بدن خود فرد، مانند پهلو یا ران که چربی بیشتری دارند، برداشته می شود. سپس، در طی فرآیند تزریق، این چربی ها را از طریق سوزن های مخصوصی به منافذ پوست وارد کرده و از طریق افزایش حجم، چربی مورد نیاز برای صورت را تامین می نمایند. این سلول های چربی، پس از ورود به پوست، از طریق جریان خون به بافت های پوست می روند.

2- تزریق چربی به بدن

تزریق چربی به بدن، خیلی راحت و سرپایی صورت می گیرد. به همین علت بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بیهوشی فرد نیست. البته این نوع بی حسی همیشه پاسخگو نیست و گاهی اوقات پیش می آید که افراد تحمل درد جزئی را ندارند، لذا با تشخیص پزشک، فرد به طور کامل بیهوش می شود. بنابراین، لازم است فرد تمام آزمایشات مورد نیاز را به طور کامل انجام دهد تا پزشک از سلامت جسمی وی برای بیهوشی اطمینان یابد.

شایان ذکر است که با توجه به سرپایی بودن این عمل، و تزریق بی حسی موضعی، تزریق چربی را می توان در دسته عمل های نیمه تهاجمی قرار داد. این عمل بدون هیچ گونه درد و ناراحتی انجام می شود. اگرچه اضطراب و استرس می تواند موجب بروز ناراحتی شود لذا توصیه می شود قبل از عمل، درمورد مراحل آن و نحوه انجامش مشاوره شوید.

تزریق چربی

زمانی که چین و چروک های صورت عمق زیادی داشته باند به گونه ای که با استفاده از سایر روش های پزشکی، قابل بهبودی و ترمیم نباشند، برای رفع آنها از تزریق چربی به صورت استفاده می شود. در چنین موقعیتی، پزشک معالج تعیین می کند که تزریق چربی به چه صورت انجام گیرد.

به طور کلی می توان اثر بخشی تزریق چربی را به صورت ذیل بیان کرد:

  • چین و چروک هایی که در زیر بینی و در ناحیه اطراف دهان قرار گرفته اند پر شده و ترمیم می یابند.
  • گونه ها و چانه برجسته شده و لب ها حجیم می شوند.
  • نواحی فرورفته و گودی هایی که در صورت قرار گرفته اند، از جمله گودی که در زیر چشم ها و در شقیقه ها قرار دارد، رفع شد و بهبود می یابد.
  • جای جوش و آکنه و چاله های ناشی از وجود آنها رفع شده و از بین می روند.
  • در افرادی که سن بالایی دارند و پوست آنها افتاده و شل شده است، تزریق چربی موجب سفتی و جوانسازی پوست می شود.
  • تزریق چربی موجب جوانسازی پوست می شود.

توجه! توصیه می شود که قبل از اقدام به جوانسازی پوست از طریق تزریق چربی، با پزشک معالج تان مشورت نمایید. چرا که برخی چین و چروک ها با روش های آسان تر قابل بهبودی بوده و ضرورتی برای ترمیم با استفاده از تزریق چربی ندارند.

تزریق چربی به سایر بخش های بدن

  1. تزریق چربی به سینه
  2. تزریق چربی به باسن
  3. تزریق چربی به پوست دست

1- تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به پستان ها روش مناسبی برای افزایش حجم پستان ها و رفع افتادگی آنها است. اما به این منظور، باید شرایط مطلوب را هم داشته باشید. به عبارت دیگر، مناسب بودن شکل پستان ها و بافت پوستی آنها اهمیت دارد. چراکه اگر پستان های شما قوام کمی دارند و افتادگی آنها زیاد است یا اینکه پستان ها حجم کمی دارند و می خواهید پس از تزریق چربی افزایش حجم غیر منطقی داشته باشند، تزریق چربی نمی تواند راهکار مناسبی برای شما باشد.
همچنین، ناهماهنگی هایی که ممکن است بعد از ایمپلنت سینه در سینه های شما ایجاد شده باشند را می توانید از طریق تزریق چربی بهبود ببخشید.
اگر شما قبلا به سرطان سینه دچار شده اید و پستان های شما در اثر لامپکتومی با مشکل مواجه شده اند، تزریق چربی می تواند کاستی ها و نواقص ایجاد شده را بهبود ببخشد و آنها را برطرف نماید.
این در حالی است که، بعد از ماستکتومی(پستان برداری)، می توان از تزریق چربی برای بازسازی کلی پستان ها استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که در این مورد باید 2 الی 4 جلسه را پشت سر بگذارید.

2- تزریق چربی به باسن

از روش های تزریق چربی به باسن که باعث افزایش حجم باسن می شوند می توان به “لیفت باسن برزیلی” اشاره کرد. عملکرد این روش تزریق چربی به این صورت است که، بدون آنکه ایمپلنت صورت گیرد، از نواحی مجاور باسن با استفاده از لیپوساکشن چربی برداشته می شود، و با تزریق چربی به باسن، باسن شما پرحجم می شود.

3- تزریق چربی به پوست دست

تزریق چربی می تواند روش کارآمدی برای پوشاندن عروق و تاندون هایی که در اثر کهولت سن در پشت دست ظاهر می شوند باشد. همچنین، برای افزایش حجم دست می توان از تزریق چربی به پوست دست استفاده کرد.

مراحل تزریق چربی به صورت و بدن

  1. برداشت چربی
  2. آماده سازی
  3. ارتقا
  4. تزریق چربی

1-برداشت چربی

در ناحیه پوست مربوط به اندامی که می خواهند از آن چربی بردارند برش کوچکی ایجاد می کنند و مقدار کمی چربی را با استفاده از لوله کوچک برمی دارند. سپس محل برش را بخیه می زنند. پس از بخیه، باید از گن مناسب استفاده شود.
برداشت چربی در این مرحله به روش های مختلفی اعم از: روش لیپوماتیک، بادی جت و برداشت دستی صورت میگیرد. که در این میان، روش بادی جت از اثربخشی بیشتری برخوردار است. چرا که در این روش سلول ها تا حدود 90% زنده می مانند و همچنین این روش موجب کوتاه تر شدن زمان مورد نیاز برای عمل و کاهش درد عمل می شود. همچنین، از ریسک کمتری برخوردار است.

2- آماده سازی

در این مرحله با استفاده از سانتریفیوژ چربی را از سایر مایعات تفکیک می کنند. در این مرحله حتما باید چربی خالص شود و در هنگام تزریق هیچ گونه مایع یا ماده ای همراه آن نباشد. به جز سانتریفیوژ روش های دیگری هم برای خالص کردن چربی وجود دارد. از جمله اینکه محلول را با نوعی نمک خاص شست و شو دهند.

3-ارتقا

این مرحله تنها در تزریق چربی با استفاده از نانو فت کاربرد دارد.

4-تزریق چربی

چربی ها را با استفاده از سرنگ مخصوصی به اندام هدف تزریق می کند. ناگفته نماند که این سوزن ها بسیار ظریف هستند و باعث ایجاد زخم نمی شوند.

مقایسه تزریق چربی با سایر روش های تزریق فیلر

با توجه به این نکته مهم که در تزریق چربی از سلول های بدن خود فرد بهره برده می شود، می توان اذعان داشت ماندگاری و اثربخشی این روش نسبت به استفاده از ژل های مصنوعی بالاتر است.

طبیعتا با توجه به فرآیند پیچیده تری که تزریق چربی دارد، هزینه های مربوط به آن نسبت به تزریق سایر فیلر ها بالاتر است، به همین دلیل افراد معمولا تزریق فیلرها را ترجیح می دهند. اما با توجه به ماندگاری بالایی که دارد، در بازه زمانی طولانی، به صرفه تر است.

انعطاف پذیری چربی ها در مقایسه با سایر فیلرها بالاتر بوده و می توان به راحتی از آنها برای تزریق در هر قسمتی استفاده کرد.سلول های بنیادی، به طور عمده و فراوان در چربی قرار گرفته اند.

همین امر موجب می شود که در صورت تزریق چربی به بدن، سلول های بنیادین در ناحیه درمان موجب جوانه زدن پوست زیرین در این ناحیه شوند.در تزریق چربی، می توانید بلافاصله نتایجی را مشاهده نمایید اما برای دستیابی به نتایج واقعی، باید تا زمانی که تورم به طور کامل ته نشین می شود صبر کنید. این مدت معمولا چند هفته به طول می انجامد.

هزینه ی تزریق چربی چقدر است ؟

یکی از رایج ترین سوالات برای متقاضیان تزریق چربی، اطلاع از هزینه های مربوط به آن است. اما همانطور که حدس زدید، با توجه به این موضوع که تزریق چربی به مولفه های مختلفی بستگی دارد، و با توجه به تفاوت های فردی، این هزینه ها از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و نمی توان مبلغ دقیقی را بیان کرد.

در حالی که، علاوه بر پارامتر های ذکر شده، هزینه های از کلینیکی به کلینیک دیگر هم متفاوت هستند. این هزینه ها بسته به کیفیت اثربخشی و خدماتی کلینیک از جمله: هزینه مربوط به آزمایشات، پوشاک جراحی، هزینه های بیهوشی یا بی حسی های موضعی و مهم تر از همه دستمزد پزشک، فرق می کند.

همچنین، میزان چربی مورد نیاز که از بدن فرد برداشته می شود و تعداد نواحی که تزریق در آنها انجام می شود، در هزینه نهایی موثر هستند. به طور مثال، هزینه برای فردی که همزمان تزریق را در چند قسمت انجام می دهد، نسبت به فردی که تزریق را در یک ناحیه انجام می دهد به مراتب بالاتر خواهد بود.

معایب تزریق چربی به صورت

تزریق چربی هم معایب و عوارضی را به دنبال دارد اما نکته حائز اهمیت در این مورد، انتخاب پزشک است. اگر شما با دقت و تحقیق کافی به پزشک متخصص ماهر مراجعه نمایید، می توانید تا حدود 90% از عوارض تزریق چربی در امان بمانید.

عوارض تزریق چربی به صورت

  • دوره نقاهت طولانی که اقتضا می کند فرد مدت بیشتری را در استراحت سپری کند.
  • احتمال بروز واکنش آلرژیک و حساسیت نسبت به تزریق چربی.
  • ممکن است به بافت اصلی بدن آسیب برسد.
  • در بعضی افراد جای زخم باقی می ماند.
  • ممکن است بعد از تزریق چربی به عفونت های پوستی دچار شوید.
  • ممکن است در زیر پوست شما خون انبار شده و به لخته خون تبدیل شود که به “سروما” یا “هماتوم” معروف است. البته این عارضه قابل درمان بوده و چندان نگران کننده نیست.
  • ممکن است پس از مدتی لازم باشد که تزریق چربی را تجدید نماید که این مورد با تشخیص پزشک انجام می شود.

تزریق چربی صورت چیست و چگونه انجام میشود؟

زمانی که شما طی انجام فرآیند این عمل قرار می‌گیرید، متخصص با استفاده از متریال‌هایی که آماده کرده است، موادی را به شما تزریق می‌کند. قابل توجه است که مواد تشکیل‌دهنده‌ی مذکور به صورت کاملاً طبیعی هستند و از چربی‌های مفید می‌باشند، در اصل برای این روش درمانی متخصصین از بخش‌های مختلف بدن شما نظیر ران مقداری چربی بر می‌دارند و برای سایر نقاط بدن نظیر باسن، سینه، صورت و دست از آن استفاده می‌کند.

بسیاری از افراد به این مورد اعتقاد دارند که استفاده از روش درمانی تزریق چربی دارای عوارض و مشکلات زیادی می‌باشد، این مورد به کل غلط است. اگر که این روش درمانی به دست پزشک متخصص انجام شود نه تنها عوارضی برای شما نخواهد داشت، بلکه ماندگاری و تأثیر بسیار بالایی نیز دارد.

از این رو بهتر است زمانی که به فکر انجام این روش درمانی هستید به کلینک‌های معتبر مراجعه کنید تا بتوانید از سلامت خود اطمینان داشته باشید. ما با داشتن پیشرفته‌ترین کلینک‌های درمان زیر نظر متخصصین فعال و کارکشته می‌توانیم بهترین خدمات ممکن را در قالبی مدرن و قیمتی مناسب به شما ارائه دهیم.

یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌هایی که باعث می‌شود بخشی از پوست دارای حالت جوان و سفتی باشد و در اصل زیبایی بخصوصی داشته باشد را می‌توان جوانسازی پوست با تزریق چربی دانست که در زیر آن نهفته است. وجود این دسته از چربی‌ها باعث می‌شود پوست شفاف‌تر به نظر برسد و همچنین باعث می‌شود که چین و چروکی بر روی پوست شما بوجود نیاید.

زمانی که پوست شما چربی‌های مذکور را از دست دهد باعث می‌شود که ویژگی‌های اصلی خود را نیز از دست بدهد و دیگر کارایی خود را نداشته باشد. به همین علت متخصصین با استفاده از روش‌های مختلفی به تزریق چربی صورت می‌پردازند تا بتوانند تا جای ممکن مشکل مذکور را حل کنند.

علت اصلی محبوبیت استفاده از این روش را می‌توان این مورد دانست که با استفاده از چربی‌های خود بدن مشکلات شما حل می‌شوند و نیازی به استفاده از بدن حیوانات یا ژل‌های مصنوعی نمی‌باشد. در روند تزریق چربی شاهد استفاده سوزن های خاصی برای این روش هستیم، همچنین از لیپوساکشن و دستگاه مکش برای برداشت و خارج کردن چربی استفاده می‌شود.

مراقبتهای قبل از تزریق چربی به گونه

انجام روش درمانی تزریق چربی عوامل مختلفی دارد و ممکن است شما به دلایل متفاوتی دست به انجام این روش بزنید. این روش که در گونه‌ها برای ایجاد زیبایی و حجم سازی نیز کاربرد دارد، بسیار حساس و مهم می‌باشد.

به همین علت شما باید سعی کنید در انتخاب بهترین روش برای ایجاد برجستگی در گونه‌ها کمال دقت را داشته باشید. زمانی که شما تزریق چربی را برای گونه‌های خود انتخاب کرده‌اید و در اصل این مورد را برای بخش‌های حساس صورت خود انجام می‌دهید، متخصص به شما مواردی را توصیه می‌کند که شما باید به رعایت آن‌ها بپردازید.

جوانسازی پوست با تزریق چربی

در اصل مراقبت‌هایی وجود دارند که رعایت آن‌ها قبل از این چنین عمل‌ها الزامی می‌باشد، در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا به ذکر این موارد بپردازیم.

  • رژیم غذایی مناسب و نوشیدن آب به مقدار زیاد را قبل از تزریق چربی فراموش نکنید.
  • از داروهایی مانند آسپرین تا حد امکان قبل از تزریق چربی استفاده نکنید.
  • از انجام انواع روش‌هایی که باعث آسیب‌های پوستی می‌شود جلوگیری کنید.
  • اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • سعی کنید، تا یک هفته قبل از انتقال چربی از استعمال دخانیات و مواد الکلی جلوگیری کنید.
  • سعی کنید از داروهایی که موجب افزایش فشار خون در شما می‌شوند تا یک هفته استفاده نکنید.
  • سعی کنید در دوران قبل از عمل به صورت کامل استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید تا پوست شما آماده‌ی تزریق چربی باشد.

مزایای تزریق چربی

تزریق چربی دارای مزایای زیادی می‌باشد که شاید بتوان وجود آن‌ها را علت محبوبیت بالای تزریق چربی به پوست دانست، در ادامه با ما همراه باشید تا به ذکر مهمترین مزایای تزریق چربی بپردازیم:

  • باعث بهبود بافت پوست می‌شود
  • می‌تواند در جوانسازی منافذ پوستی و محو شدن زخم‌ها و چاله‌های ناشی از جوش و آکنه بسیار مفید باشد
  • باعث جذب سریع چربی به نواحی تزریق شده می‌شود
  • نیازی به تکرار درمان از طریق تزریق چربی به صورت نیست
  • می‌تواند به اصلاح بدشکلی‌ها و فرم صورت کمک کند
  • دارای ماندگاری طولانی مدت تا حدود یک سال می‌باشد
  • به صورت طبیعی انجام می‌شود

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم با خواندن موارد گفته شده اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با جوان سازی پوست با تزریق چربی بدست آورده باشید و بتوانید در صورت نیاز به انجام این روش درمانی بپردازید

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
اپراتور لیزر که بدن زن جوان را لیزر می کند - فاصله بین جلسات لیزر
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
iranianclinic
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
iranianclinic
عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .