جستجو
Close this search box.

کاشت مو برای زنان

آنچه در ادامه می‌خوانید

اگر بخواهیم یکی از مهم ترین معیارهای زیبایی انسان را بیان کنیم بدون شک موها در اولین درجه اهمیت قرار می گیرند. تاثیری که موها بر روی زیبایی هر فردی دارند بسیار زیاد است و نبود آن می تواند تاثیرات بدی داشته باشد و تنها کاشت مو می تواند در چنین موقعیتی به شما کمک کند.

این مورد برای خانم ها حساس تر است زیرا موی زن نمادی از زیبایی و جمال اوست. ممکن است به دلیل بعضی از مشکلات خانم ها با ریزش مو  مواجه شوند که باید فورا برای درمان آن اقدام کنند. خوشبختانه امروزه کاشت مو برای زنان به صورت حرفه ای انجام می شود و کسانی که با این مشکل روبرو هستند به راحتی آن را پشت سر خواهند گذاشت.

انواع الگوهای ریزش مو

کم شدن موها در خانم ها یک مسئله جدی است و به شدت زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. خانم هایی که از لحاظ مو دچار کمبود هستند معمولا دچار مسائل دیگری مانند کمبود اعتماد به نفس می شوند.

در واقع احساس شرم و خجالت به خاطر ظاهر بر این افراد چیره می شود و حس آنان را نسبت به خود تغییر می دهد. در حال حاضر الگوهای مختلفی برای ریزش موی زنان وجود دارد که باید همه آن ها به خوبی بررسی شوند. زمانی که علت ریزش مو کشف شد،‌می توان برای درمان آن نیز راهکار مناسب و نهایی را انتخاب کرد. در ادامه دلایل مختلف مشکلات مو را بررسی خواهیم کرد.

ریزش موی مردانه در زنان

یکی از موارد آزاردهنده که بسیاری از خانم ها را دچار مشکل کرده، الگوی ریزش موی مردانه در زنان است. در این نوع از ریزش موهای جلو، بالا و فرق سر شروع به ریزش می کند.

البته موهای پشت و کناری سر باقی می مانند و ریزشی ندارند. همانطور که گفته شد این یک الگوی مردانه است که متاسفانه در برخی اوقات گریبانگیر خانم ها می شود. کسانی که به این مسئله دچار هستند می توانند از طریق کاشت مو آن را صورت ریشه ای حل کنند.

بالا بودن خط رشد مو

موها معمولا از یک قسمت خاص از پیشانی شروع به رشد می کنند که به آن خط رشد مو گفته می شود. در بعضی از خانواده ها به صورت ژنتیکی این خط رشد مو بالاتر قرار می گیرد. همین موضوع در خانم سبب می شود تا جذابیت چهره آنان کمتر خود را نشان دهد. به همین دلیل باید خط رشد مو را پایین تر آورد که برای این عمل باید کاشت مو انجام گیرد. خوشبختانه متخصصان مو آمادگی کامل دارند تا به کسانی که با این مسئله دست و پنچه نرم می کنند یاری برسانند. کاشت مو بهترین راهکار برای رفع این مسئله خواهد بود.

ریزش موی ناشی از زخم

همانطور که می دانید همه انسان ها در طول روز در معرض اتفاقات مختلفی هستند. چنانچه آسیب یا زخمی به ناحیه سر وارد شود، ممکن است که در این قسمت موها ریزش پیدا کنند.

همچنین در کسانی که عمل جراحی سر انجام می دهند این مسئله به وجود می آید. برای پوشاندن اثرات زخم و بخیه باید کاشت به صورت دقیق و حرفه ای انجام گیرد. خوشبختانه امروزه ریزش موی ناشی از زخم به راحتی قابل درمان است و افراد می توانند آن را به راحتی حل کنند.

ریزش موی کششی

برخی از خانم ها برای بستن موهای خود مراقبت لازم را انجام نمی دهند و موهای خود را خیلی محکم می بندند. این کار باعث می شود که به مرور زمان ریشه موها ضعیف شود و در نتیجه ریزش ایجاد گردد. کسانی که موهای خود را دم اسبی می بندند بیشتر با این مشکل درگیر خواهند بود. اولین کاری که باید انجام داد این است که باید نحوه بستن موها را اصلاح کرد. بعد از اینکه این رفتار غلط کنار گذاشته شد، به سراغ یک متخصص پوست و مو بروید تا با کاشت مو بتواند دوباره پرپشتی را به موهای شما هدیه دهد.

وسواس موکنی

وسواس موکنی یک عارضه عصبی است که متاسفانه می تواند پیامدهای بدی برای فرد مبتلا داشته باشد. در این بیماری شخص به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه اقدام به کندن موی سر، ابرو یا بدن خود می کند. زمانی که استرس و تنش عصبی زیاد باشد، فرد برای رسیدن به آرامش موهای خود را می کند. برای حل این مسئله باید مراحل روان درمانی پشت سر گذاشته شود. برای اینکه موهای کنده شده پوشانده شوند، می توان با کمک پزشک عمل کاشت را انجام داد. فراموش نکنید که تا زمانی که فرد درمان نشود،‌ احتمال طاسی دوباره وجود خواهد داشت.

راه های درمان ریزش مو زنان

همانطور که گفته شد،‌ ریزش مو در زنان آسیب زیادی را متوجه آنان خواهد کرد. بر همین اساس باید فرد به دنبال راه های درمان مناسب باشد تا مشکل خویش را برطرف کند. یکی از روش های مفید در این زمینه استفاده از داروهای مختلف است. داروی ماینوکسیدیل می تواند باعث توقف ریزش بیش از حد موها در خانم ها گردد. کسانی که دچار ریزش مو هستند می توانند از این دارو برای پیشگیری از ریزش مو بهره ببرند. میزان غلظت این دارو برای خانم ها ۲ درصد می باشد.

همین دارو برای آقایان نیز مفید است ولی باید از غلظت ۵ درصدی آن استفاده نمود. چنانچه ریزش موی شما اتفاق افتاده و دچار طاسی شدید، باید به فکر کاشت مو باشید. خوشبختانه راه های زیادی برای کاشت مو وجود دارد که توسط جراحان متخصص انجام می گیرد. امروزه درمان ریزش مو با کمک لیزر هم انجام می گیرد که یک تحول بزرگ در این زمینه محسوب می گردد. دستگاه های لیزر حرفه ای در داخل کشور وجود دارند که از آن ها بهره برداری مناسب انجام می شود.

سخن پایانی

اگر شما نتوانید مسئله ریزش موی خود را حل کنید،‌ در آینده فرصت های بسیاری را از دست خواهید داد. ولی اگر دچار این مشکل هستید نگرانی را کنار بگذارید و فقط به درمان آن بیندیشید. همه روزه ده ها نفر که این مسئله را دارند درمان می شوند پس شما هم می توانید این بحران را پشت سر بگذارید. امیدواریم که با کمک گرفتن از مطالب این مقاله بتوانید هر چه سریع تر درمان خود را به نتیجه لازم برسانید.

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
عکس پزشک که با مداد روی پیشانی مرد طاس می کشد
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
iranianclinic
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
iranianclinic
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
iranianclinic
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .