جستجو
Close this search box.

لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟

الیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟

آنچه در ادامه می‌خوانید

تقریبا در بدن تمامی افراد موهایی رشد می کنند که به صورت ناخواسته بوده و فرد تمایلی به رشد آن ها ندارد. از بین بردن این موها راه های مختلفی دارد که یکی از این راه ها که به تازگی به این عرصه پا نهاده است، استفاده از لیزر موهای زائد می باشد. استفاده از لیزر می تواند موهای زائد را برای مدت بسیار طولانی از بین ببرد.

لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه ؟

این روش طرفداران زیادی پیدا کرده و در میان جوانان بسیار شایع می باشد. البته بحث هایی نیز در مورد مضر بودن و یا مفید بودن آن وجود دارد که میان متخصصان اختلاف نظرهایی دیده می شود.

در صورت استفاده از لیزر مو باید مراقبت هایی که پزشک برایتان تجویز می کند را به درستی رعایت نمایید. در این صورت می توانید کارایی مورد نظر را از آن دریافت نمایید.

همه چیز درباره لیزر مو

لیزر یک اشعه با انرژی بسیار زیاد می باشد که توسط دستگاه به پوست تابانیده می شود. این کار باعث از بین رفتن فولیکول مو و در نتیجه از بین رفتن مو می شود و موها در ناحیه ای که به آن اشعه برخورد کرده است رشد نمی کنند. یک جلسه تاثیر بسیار خوبی در کاهش موهای زائد دارد ولی ممکن است نتیجه دلخواه شما را در پی نداشته باشد. برای گرفتن نتیجه بهتر باید چندین مرتبه عمل لیزر را انجام داد تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

مضرات لیزر مو

لیزر مو میتواند دارای عوارضی باشد، که در صورت عدم رعایت نکات لازم بیشتر خود را نشان می‌دهند. از جمله عوارض و مضرات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

لکه های پوستی

ایجاد لکه های پوستی اعم از پوست های تیره و روشن می تواند از عوارض لیزر باشد. در صورتی که به یک فرد با تجربه و متخصص مراجعه کنید بعید است که دچار این عارضه شوید. با این حال لکه های پوستی به سختی قابل درمان هستند و یا حتی ممکن است که قابل درمان نباشند. پس هنگام مراجعه برای لیزر موهای زائد نهایت دقت را داشته باشید که دچار این لکه های پوستی نشوید.

سوختگی

از شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد، سوختگی می باشد. که غالبا خفیف بوده و طبیعی است اما گاهی نیز می تواند شدید باشد و حتی در حد تاول زدن تاثیر بگذارد. در سوختگی های خفیف مراجعه به پزشک نیاز نیست و پس از مدتی رفع می شود. ولی در موارد حاد حتما به پزشک مراجعه نمایید تا دچار عوارض ناشی از آن نشوید.

قرمزی، تورم و احساس گرما

این عوارض از جمله عواقب طبیعی استفاده از لیزر می باشند. که می توان با استفاده از گذاشتن یخ و یا استفاده از کرم هایی که ممکن است که پزشک تجویز کند، این عوارض را به حداقل رساند.

خشکی و پوسته پوسته شدن

این مورد نیز یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد می باشد، و جزء مضرات لیزر مو محسوب می شود. هم چنین موهای کرکی نیز با توجه به از بین رفتن موهای اصلی فرصت رشد پیدا می کنند. جلسه های سالانه نیز به منظور برداشتن این نوع موها زمان بندی و برگزار می شود.

مشکلات پوستی فعال

مشکلات پوستی از جمله آکنه، تبخال، زگیل و اگزما نباید در ارتباط مستقیم با لیزر قرار بگیرند. هنگام لیزر نیز اگر این نوع مشکلات پوستی داشته باشید آنها را می‌پوشانند. همچنین بخیه کشیده نشده، زخم باز و یا عفونت پوستی نیز نباید در تماس با لیزر قرار گیرند.

لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟

به حداقل رساندن مضرات لیزر مو

هنگام استفاده از لیزر برای کاهش مضرات، بهتر است به نکات زیر توجه فرمایید:

  • مراجعه به یک پزشک متخصص و با تجربه
  • از لیزر مناسب با توجه به رنگ و جنس پوست شما استفاده شود.
  • از تکنولوژی های به روز استفاده شود.
  • پس از لیزر مو نباید در معرض نور آفتاب قرار گیرید. لازم است که در بیرون از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده و در زمان مشخص شده آن را تمدید نمایید.
  • حداقل 12 ساعت بعد از لیزر نباید آرایش کنید.
  • پس از لیزر استفاده از بند انداختن و یا واکس ممنوع می باشد.
  • تا حداقل دو روز پس از لیزر نباید در معرض رطوبت، حمام آب داغ و جکوزی قرار بگیرید.
  • تا حداقل سه روز پس از لیزر استفاده از اسکراب و یا کیسه کشیدن ممنوع می باشد.

مراقبت از پوست قبل از انجام لیزر

هنگام مراجعه برای لیزر مو، از هیچ نوع کرم و پودری استفاده نکنید. دلیل این کار این است که ممکن است این مواد در برابر لیزر عکس العمل نشان دهند و باعث رنگ پریدگی پوست شوند. حتی اگر از کرم های موضعی نیز استفاده می کنید. بهتر است دو تا چهار هفته قبل از لیزر مصرف آنها را متوقف نمایید.

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
عکس پزشک که با مداد روی پیشانی مرد طاس می کشد
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
iranianclinic
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
iranianclinic
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
iranianclinic
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .