جستجو
Close this search box.

مزوتراپی مو از چه سنی مناسب است؟

سن مناسب مزوتراپی مو

آنچه در ادامه می‌خوانید

سن مناسب مزوتراپی مو؛ قبل از پرداختن به این موضوع، مزوتراپی مو روشی برای درمان ریزش مو در زنان و مردان است. این روش از طریق تحریک الگوی رشد مو و کاهش ریزش عمل می‌کند. در این فرایند پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و دیگر مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت رشد مو به حالت متعادل می‌رسد. مزوتراپی مواد مغذی مورد نیاز بدن هر فرد را با سوزن های بسیار کوچکی زیر پوست میانی کف سر تزریق می کند.

روش مزوتراپی مو به کمک تزریق ویتامین ها و مواد مورد نیاز مو در پوست سر برای رشد و تغذیه مو انجام می‌شود. ترکیبات دارویی موجود در مزوتراپی باعث تقویت گردش خون در رگ‌ های خونی پوست سر و بهبود تغذیه و خون‌ رسانی بهتر به فولیکول‌های مو می‌شود.

این تزریق را پزشک پس از معاینه و تشخیص علت ریزش مو انجام می دهد. سوزن شماره ۳۰ یا دستگاه مزوتراپی مجهز به سوزن برای این کار استفاده می شود. سپس ویتامین ها، مواد معدنی یا فیناستراید ها و مینوکسیدیل را به مقدار لازم با فاصله های ۱ سانتی متری از هم زیر پوست سر تزریق می کند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای مزوتراپی هستند؟

مزوتراپی یکی از روش‌های ترمیم و احیای موی سر است. ازجمله مواردی که با کمک مزوتراپی مو درمان می‌شوند می‌توان به آلوپسی آندوژنی، تلوژن افلوویوم، مشکلات ساقه مو و آلوپسی آره‌آتا اشاره کرد. افرادی که ریزش مو آن‌ها شامل یکی از این موارد باشد می‌توانند، کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی و ترمیم موهای آسیب‌دیده باشند.

  1. در این میان خانم‌های باردار،
  2. بیماران مبتلا به دیابت،
  3. بیماران مبتلا هموفیلی،
  4. بیماران مبتلا ایدز،
  5. بیماران مبتلا سفلیس،

 و…

نمی‌توانند گزینه‌های مناسبی برای انجام مزوتراپی باشند. از این رو بهتر است از سایر روش‌های درمانی برای ریزش موی سر خود استفاده کنند.

سن مناسب مزوتراپی مو

هر چند وقت یک بار می توانم مزوتراپی کنم؟

احتمالاً برای به دست آوردن اثر مطلوب به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت. باید انتظار داشته باشید که بین 3 تا 15 بار به پزشک مراجعه کنید. در ابتدا، هر 7 تا 10 روز یک بار تزریق می کنید. اگر پوست شما شروع به بهبود کرد، درمان ها به مدت دو هفته یک بار یا یک بار در ماه انجام می شود.

سن مناسب برای مزوتراپی مو

ریزش موی سر ممکن است برای هر فرد در هر سن و سالی ایجاد شود، اما راه‌های درمان ریزش مو با توجه به سن افراد متفاوت است. به عنوان مثال افرادی که حداقل 25 سال سن دارند می‌توانند نسبت به کاشت مو اقدام کنند. سن مناسب مزوتراپی  مو هم یک بازه سنی در نظر گرفته شده که اگر در این بازه مزوتراپی انجام شود، نتیجه و بازده بسیار خوبی خواهد داشت. بهترین بازه برای انجام سن مناسب مزوتراپی  مو در آقایان و خانم‌ها تا 35 سال است.

چه زمانی می توانم مزوتراپی انجام دهم؟

فرآیند تزریق آمینو اسیدها، مواد معدنی، آنزیم ها و ویتامین ها به لایه میانی پوست با کمک سوزن (گاهی به تنهایی یا مخلوط با یکدیگر)، مزوتراپی نامیده می شود. از نظر قانونی، مزوتراپی را می توان برای همه افراد سالم بالای 18 سال اعمال کرد.

مزوتراپی مو

مزوتراپی در چند جلسه انجام می‌شود؟

صادقانه بگوییم که تعداد جلسه معینی برای انجام مزوتراپی و رسیدن به نتیجه ایده آل وجود ندارد. شاید تعجب کنید اما باید بدانید که نتیجه دهی این روش کاملا به میزان آسیب دیدگی مو و پوست سر و همچنین عکس العمل بدن فرد به داروهای تزریق شده بستگی دارد. به طور کلی برای داشتن تأثیر مطلوب ناشی از مزوتراپی موی سر، احتمالاً به 3 الی 15 جلسه پی در پی و منظم احتیاج خواهد بود. به این منظور زیباجویان در ابتدا باید هر 7 الی 10 روز یک بار مزوتراپی را انجام دهند.

در این موارد اگر پوست سر و موها رو به بهبودی رفتند فاصله بین جلسات درمان، دو هفته یک بار یا یک بار در ماه خواهد شد. به طور کلی سلامت پوست سر، قدرت ریشه مو، حجم موها، سلامت مو، سن مناسب مزوتراپی مو و وضعیت کلی سلامت فرد تعیین کننده تعداد جلسات مزوتراپی است. مزوتراپیست با بررسی یک یه یک این عوامل تعداد جلسات را تعیین می‌کند.

آیا بعد از مزوتراپی می‌توان کاشت مو انجام داد؟

کوتاه پاسخ می‌دهیم بله! مزوتراپی مو یک روش مناسب برای بهبود وضعیت مو است و باعث سالم شدن آن می‌شود. با این حال مهم است که این روش توسط یک پزشک متخصص باتجربه و کارکشته انجام شود؛ زیرا فقط از این طریق است که افراد می‌توانند به اثرات و نتایج مطلوب حاصل از این متد دست پیدا کنند. با این حال گاهی اوقات شدت آسیب به موها و پوست سر به قدری زیاد است که حتی جلسات پی در پی مزوتراپی نیز توانایی بهبود چشمگیر آن را ندارند. در این شرایط افراد می‌توانند بدون هیچ محدودیت و یا خطری برای کاشت موی طبیعی اقدام کنند.

مزوتراپی می‌تواند به عنوان یک روش درمانی مکمل قبل از کاشت مو یا بعد از آن مورد استفاده قرار بگیرد و برای تعیین زمان کاشت مو بعد از مزوتراپی باید مزوتراپیست زمان معین را تعیین کند. بعد از سپری شدن دوران نقاهت به صورت کامل می‌توان کاشت مو را انجام داد. همچنین این افراد در صورت داشتن بانک موی مناسب، می‌توانند از بین متدهای موجود کاشت مو مانند روش های sut، fut و fit با نظر و صلاحدید پزشک خود یکی را انتخاب نمایند و پس از گذراندن دوراه نقاهت، نتایج خارق العاده و دائمی آن را مشاهده کنند.

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

کسانی که باردار هستند، از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند، مشکلات قلبی دارند یا برای دیابت، سرطان یا سایر مسائل مهم سلامتی تحت درمان هستند، کاندیدای مزوتراپی مناسبی نیستند. بیماران ممکن است بعد از یک جلسه متوجه نتایج شوند، اگرچه اکثر آنها برای 5-15 جلسه مراجعه می کنند.

مراقبت های بعد از مزوتراپی: حداقل تا 8 ساعت پس از درمان مزوتراپی از شستشو یا دوش گرفتن خودداری کنید. تا 48 ساعت پس از درمان از حمام آب گرم استفاده نکنید. پس از دوره 48 ساعته، برای هفته اول حمام مجاز است اما به 15 دقیقه محدود می شود (که به هر گونه کبودی که ممکن است رخ داده باشد کمک می کند).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

عکس سوختگی پوست گردن بعد از لیزر - عوارض لیزر موهای زائد
عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

عکس سوختگی پوست گردن بعد از لیزر - عوارض لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
iranianclinic
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .