جستجو
Close this search box.

نکات مهم درباره نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی

مراقبت های مهم بعد از تزریق چربی

آنچه در ادامه می‌خوانید

تزریق چربی به صورت مانند هر عمل زیبایی دیگری نیاز به مراقبت های ویژه خود دارد. خوابیدن یکی از حرکات مهمی است که میتواند بر حالت چهره اثر بگذارد. بنابراین نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی صورت برای شما بسیار مهم است. خوابیدن به پشت با 2 تا 3 بالش برای بالا بردن سر و گردن به مدت 6 هفته پس از عمل برای کاهش تورم توصیه می شود

مراقبت های مهم بعد از تزریق چربی

اگر به دنبال مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت یا تزریق چربی به گونه هستید، به شما تبریک می گویم که این مرحله را انجام داده اید تا به شما کمک کند تا همان اندازه که احساس می کنید، جوان به نظر برسید. تزریق چربی چین و چروک، خطوط ریز، شیارهای ابرو و افتادگی گونه ها را از بین می برد. مانند هر روش جراحی، مراقبت پس از تزریق در به حداقل رساندن عوارض و به حداکثر رساندن نتایج مطلوب بسیار مهم است.

آیا طرز خوابیدن بعد از تزریق چربی اهمیت دارد؟

تزریق چربی یک عمل سرپایی است که می تواند با استفاده از بی حسی موضعی انجام شود و معمولاً 1 ساعت طول می کشد. هنگامی که بعد از تزریق چربی صورت به خانه برگشتید، مواردی وجود دارد که می توانید انتظار داشته باشید:

هفته نخست: در هفته اول پس از تزریق چربی، تورم و کبودی هم در صورت و هم در ناحیه ای که چربی از آن برداشت شده است، وجود خواهد داشت. برای کاهش تورم و درد باید:

  •  ناحیه درمان را بالا نگه دارید
  •  از کمپرس یخ استفاده کنید
  •  از داروهای ضد درد که توسط جراح پلاستیک شما تجویز شده است استفاده کنید

 هفته دوم: کاهش کبودی و تورم بین روز هفتم تا دهم پس از عمل تزریق چربی اتفاق می‌افتد. تا هفته دوم، بیشتر کبودی ها از بین خواهند رفت، هرچند که شما همچنان با یک تورم خفیف رو به رو هستید. در حالی که بسیاری از بیماران پس از یک هفته احساس آمادگی می کنند که به سر کار بازگردند، زمان بهبودی هر فرد متفاوت خواهد بود و بهتر است قبل از از سرگیری فعالیت های عادی خود با جراح پلاستیک خود مشورت کنید. همچنین در طی این دو هفته نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی نیز مهم خواهد بود.

آیا طرز خوابیدن بعد از تزریق چربی اهمیت دارد؟

در حالی که روش تزریق چربی صورت یک درمان ایمن و موثر است، میزان رضایت شما از نتایج تا حد زیادی به دوره بهبودی شما بستگی دارد. در اینجا چند نکته برای دستیابی به ایمن ترین و بهترین نتیجه وجود دارد: تا چند روز پس از عمل پیوند چربی، ناحیه تحت درمان را حرکت ندهید یا ماساژ ندهید

  •  سیگار نکشید
  •  به پشت بخوابید و از فشار دادن صورت به بالش جلوگیری کنید، نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی بسیار مهم است.
  •  تا زمانی که پزشک به شما توصیه کند که انجام آن بی خطر است، از هر گونه فعالیت شدید خودداری کنید.
  • وزن خود را ثابت نگه دارید، زیرا کاهش وزن می تواند میزان چربی صورت شما را کاهش دهد چربی های سالم بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید (مانند آووکادو، ماهی سالمون، بادام و روغن نارگیل)

نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی چگونه باید باشد؟

شما نقش مهمی در موفقیت تزریق چربی صورت خود دارید. پیروی از دستورالعمل های پس از عمل برای موفقیت عملیات بسیار مهم است.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی باید این گونه باشد:

خواب مهم است – به خصوص بعد از جراحی. خواب در واقع به بهبود زخم ها کمک می کند. در طول خواب، سلول های شما در حالت ترمیم هستند. نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی به صورت شامل روش های ویژه ای برای محافظت از بافت ظریف پوستی است که در اثر این عمل آسیب دیده است.

سر بالای قلب

در چند هفته اول پس از تزریق چربی صورت، سر شما باید همیشه بالای قلب باشد. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید. ابتدا می توانید یک شی زیر تشک خود قرار دهید تا آن را بالا بیاورید. همراه با یک بالش بزرگ، در وضعیت خواب صحیح قرار بگیرید. اگر شی مناسبی نیافتید ، سعی کنید از دو یا سه بالش برای بالا بردن سر خود استفاده کنید. می توانید در کنار بالش معمولی خود از یک بالش مسافرتی U شکل نیز استفاده کنید.

تاثیر خوابیدن غلط بر نتایج تزریق چربی

جایگزین دیگر نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی، خوابیدن در یک صندلی راحت است. ممکن است هرازگاهی در صندلی خود چرت بزنید، بنابراین این روش ممکن است یکی از بهترین گزینه های شما باشد.

به پشت بخوابید

اگر از قبل به پشت می خوابید، یک قدم جلوتر هستید. اگر به پهلو می خوابید یا روی شکم می خوابید، مهم است که قبل از تزریق متوجه شوید که باید نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی را در خود اصلاح کنید. چرا این لازم است؟ زیرا پوست صورت لطیف است و بعد از تزریق چربی آسیب پذیرتر  از این هم بیشتر می شود.

تاثیر خوابیدن غلط بر نتایج تزریق چربی

مزایای یک خواب آرام شبانه پس از جراحی، زمانی که بدن شما سخت در تلاش است تا خود را بهبود بخشد، نقش مهم تری را ایفا می کند. استراحت با کیفیت می تواند با کاهش التهاب و بهبود گردش خون به کوتاه شدن زمان بهبود کلی شما کمک کند. همچنین، از آنجایی که مغزی که به خوبی استراحت کرده است در برابر درد مقاوم‌تر است، خواب می‌تواند به شما کمک کند کمتر به داروهای ضد درد تکیه کنید.

اگر شب روی صورت خود غلت بزنید، اصطکاک ناشی از این حرکت می تواند خطرناک و دردناک باشد. این می تواند باعث تورم اضافه، خونریزی احتمالی و آسیب به صورت شود. اگر به پهلو می خوابید، ممکن است متوجه شوید که یک طرف صورت شما متورم تر از طرف دیگر است.

این به این دلیل است که وقتی به یک طرف در مقابل طرف دیگر می‌خوابید، مایعات در آن طرف جمع می‌شوند و باعث می‌شوند که شما بیشتر متورم شوید.

نحوه جلوگیری از غلتیدن از پهلو به پهلو پس از عمل

اگر معمولاً به پشت نمی‌خوابید، حدود یک ماه قبل از عمل، تمرین وضعیت جدید را شروع کنید. ممکن است در ابتدا آن را عجیب و حتی آزاردهنده بیابید، اما با ادامه تمرین، بدنتان تنظیم می شود. ممکن است متوجه شوید که این حالت خواب دائمی شما می شود. خوابیدن به پشت از له شدن صورت به بالش جلوگیری می کند، که ممکن است هنگام بیدار شدن از خواب خطوطی روی صورتتان ایجاد کند.

می‌توانید شب‌ها یک بالش شیبدار بالابر زانو را زیر هر دو پا قرار دهید تا از واژگونی آن جلوگیری کنید. بالش های اضافی در اطراف بدن شما بر نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی کمک می کند.

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

تا چند روز پس از عمل پیوند چربی، ناحیه تحت درمان را حرکت ندهید یا ماساژ ندهید. سیگار نکشید. به پشت بخوابید ؛ نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی مهم است پس، از فشار دادن صورت به بالش جلوگیری کنید.

در طول ریکاوری، ضروری است که صورت خود را تا جایی که می توانید بی حرکت نگه دارید. این شامل اجتناب از ورزش شدید است. در هفت روز اول پس از درمان، نواحی درمان را ماساژ ندهید یا به هیچ وجه دست نزنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

عکس سوختگی پوست گردن بعد از لیزر - عوارض لیزر موهای زائد
عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

عکس سوختگی پوست گردن بعد از لیزر - عوارض لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
iranianclinic
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .