جستجو
Close this search box.

تزریق ژل + هزینه و معایت و مزایا

آنچه در ادامه می‌خوانید

تزریق ژل

تزریق ژل یا فیلر روشی سریع برای ایجاد اصلاحات مختلف در صورت از جمله بازگرداندن و افزایش حجم صورت، افزایش حجم لب‌ها، کاهش چین‌و‌چروک، خطوط اخم و خنده و… است. ژل‌های مورد‌استفاده برای تزریق دارای انواع مختلفی هستند که تعدادی از آنها مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا ( FDA) هستند. اما پر‌مصرف‌ترین ژل تزریقی به صورت اسید‌هیالورونیک اسید است. پوست جوان و سالم حاوی میزان زیادی از ماده مرطوب و طبیعی به نام هیالورونیک‌اسید است.

با گذشت زمان و افزایش سن، نور خورشید و سایر عوامل می‌توانند میزان هیالورونیک‌اسید پوست را کاهش دهند و موجب شوند که چین‌و ‌چروک‌ها ظاهر شوند. فقدان هیالورونیک‌اسید در پوست منجر به از دست رفتن ساختار و حجم پوست شده و این امر منجر به پیدایش چین‌و ‌چروک‌ها می‌شود. با استفاده از فیلرهای حاوی هیالورونیک‌اسید می‌توان این ماده را مجددا به پوست برگرداند و خطوط ایجاد شده در قسمت‌های مختلف پوست را بهبود بخشید.

ساختارطبیعی مولکول هیالورونیک‌اسید بسیار شبیه اسفنج است. وظیفه اصلی آن، جذب کردن آب است که باعث افزایش حجم پوست می‌شود. به این ترتیب، می‌توان هیالورونیک‌اسید را به عنوان مرطوب کننده داخلی پوست در نظر گرفت. استفاده از فیلرها روشی ساده و غیر‌جراحی است که توسط پزشک برای اصلاح چین‌و ‌چروک‌های پوست به‌کار می‌رود. به این منظور ژل یا فیلر با سر سوزنی بسیار نازک (سر سوزن انسولین) به زیر پوست تزریق می‌شود تا بافت نرم لایه داخلی پوست (درم) را پر کند. این کار باعث افزایش حجم درم و در نتیجه کاهش چین‌ و‌چروک‌های پوست‌می‌شود.

انواع ژل براساس محل تزریق متفاوت است مثلا ژل‌هایی با غلظت و فشردگی بالا برای شقیقه و گونه‌ها و زاویه فک و در ژل‌ها با غلظت پایین برای چین‌و ‌چروک‌های ضعیف و زیرچشم استفاده می‌شود.

ژل‌ها نوعی پرکننده‌های بافتی هستند که به چند نوع دائمی مانند (سیلیکون‌ها)، نیمه دائمی مانند (اسکالپترا) و موقت (ژل‌های مرسوم بازار)، که در ترکیب آن‌ها از هیالورونیک‌اسید، یکی از مواد طبیعی موجود در پوست انسان استفاده شده است و کمترین ناسازگاری را با بافت‌های بدن دارند تقسیم می‌شوند. این ژل‌ها به عنوان کاهش دهنده عمق چروک و حجم‌دهنده برای گونه، لب، سینه و پرکننده فرورفتگی‌های مختلف پوست به‌کار می‌روند و ایجاد سفتی مناسب و چسبندگی خوب به بافت‌های زیر‌پوست و یکنواختی در جذب، از مزایای آنهاست و در محل تزریق تا حدی باعث بافت‌سازی نیز می‌شوند.

همه چیز راجع به تزریق ژل/ از جوانسازی تا پرکنندگی

مزایای تزریق ژل یا فیلر

  • امکان مشاهده نتایج بلافاصله بعد از پایان تزریق ژل
  • یک روش غیرجراحی می‌باشد
  • دوره کوتاه استراحت بعد از تزریق ژل یا بدون نیاز به استراحت
  • دستیابی به نتایج کاملا طبیعی، در صورتی که توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود.
  • امکان برگشت یا اصلاح نتایج
  • روشی تایید‌‌شده و کاملا ایمن، دارای تاییدیه FDA
  • بهبود و رفع علائم پیری پوست از طریق کشیدن و پر‌کردن پوست و برطرف کردن خطوط و چروک‌های موجود در آن با حداقل عوارض

چه افرادی از تزریق ژل نمی‌توانند استفاده کنند؟

  • افراد دارای عفونت در منطقه تزریق
  • افراد مستعد به تشکیل گوشت‌اضافه و اسکار
  • زنان باردار یا شیرده
  • افرادی که دارای آکنه یا تاول در آن منطقه هستند
  • بیماری‌های خودایمنی و ضعف سیستم ایمنی مثل دیابت
  • افراد مبتلا به آلرژی به مواد موجود در ژل یا ماده بی‌حس کننده
  • افراد با سابقه سکته قلبی، خون لخته شده و ترومبوز وریدهای عمقی
  • افراد با سابقه سکته‌مغزی
  • افراد مبتلا به سرطان
  • افرادی که قبلا ژل‌های دائمی تزریق کرده‌اند

موارد منع استفاده و عوارض احتمالی تزریق ژل چیست؟

افرادی که به نوعی حساسیت به هر یک از اجزای ژل دارند، کسانی که قبلا از ژل‌های دائمی رنج برده‌اند و یا در محل تزریق دچار عفونت هستند نمی‌توانند از ژل استفاده کنند. معمولا بعد از تزریق ژل، تورمی به وجود می‌آید که پس از مدتی بهبود یافته و می‌توان برای ترمیم و تزریق مجدد اقدام کرد که این زمان بین یک تا دوهفته متغییر‌است.

از عوارض تزریق ژل‌ها میتوان به حساسیت، عفونت، جابه‌جایی، ایجاد بافت گرانوله یا گلوله گلوله شدن اشاره کرد.

در فرآیند تزریق ژل در صورتی که به وسیله پزشک متخصص و با تجربه‌ای انجام شود که دانش و اطلاعات خوبی در زمینه آناتومی اجزای صورت داشته‌باشد، خطر بروز عوارض جانبی آن بسیار اندک خواهد‌بود. واکنش‌های آلرژیک و آسیب‌دیدگی رگ‌های خونی اصلی از عوارضی هستند که بسیاربه ندرت مشاهده می‌شوند.

کبودی و خون‌مردگی در محل تزریق ژل، شایع‌ترین عارضه‌ای است که بعد از تزریق ژل مشاهده می‌شود. برای به حداقل رساندن احتمال بروز این عارضه بهتر است که از یک هفته قبل از تزریق ژل، از مصرف داروهای ضدالتهاب از قبیل آسپیرین (به جز در بیمارانی که برایشان ضروری است) و ایبوپروفن و نیز مکمل‌های حاوی روغن‌ماهی، چای‌سبز، سیر و سایر محصولات گیاهی خودداری شود. تمامی این محصولات به عنوان رقیق‌کننده خون شناخته‌می‌شوند و انعقاد‌خون را به تاخیر می‌اندازند. بنابراین خطر بروز خون‌مردگی را بیشتر می‌کنند. تزریق ژل بر‌حسب محل انجام، نیاز به بی‌حسی موضعی با پماد یا بلوک عصبی دارد.

ژل‌ها و یا فیلرها در چه نواحی و به چه میزانی استفاده می‌شوند؟

ژل‌ها که نوعی فیلر یا پرکننده‌ی بافتی هستند برای افرادی مناسب است که دچار تحلیل رفتن چربی یا اجزای دیگر بافتی هستند و یا افرادی که مایلند حجم بیشتری به هر یک از اجزای صورت مانند لب‌ها، گونه‌ها و… بدهند. مقدار ژل مورد نیاز جهت تزریق به خواست بیمار، طراحی چهره و تناسب بین اجزای صورت یا اندام‌های دیگر و معیارهای زیبایی بستگی دارد.

مراقبت‌های قبل از تزریق ژل

برای آنکه پس از تزریق ژل، ترمیم سریع‌تر انجام گردد، دوهفته قبل از انجام تزریق ژل از مصرف آسپرین و سایر داروهای رقیق‌کننده خون و ضدالتهاب‌ها شامل مسکن‌های غیراستروئیدی خودداری نمائید. علاوه براین از مصرف ویتامین E، مکمل‌های حاوی جینکو، سیر، جنسینگ و سیگار اجتناب نمایید. اگر قصد تزریق ژل لب را دارید، چنانچه سابقه تبخال داشته‌اید، حتما قبل از انجام تزریق ژل با مشورت پزشک معالج داروی پیشگیری‌کننده تبخال مصرف نمایید.

در صورت تشخیص پزشک قبل از انجام تزریق برای پیشگیری از عفونت، مصرف آنتی‌بیوتیک را شروع کنید و تا مدت زمان تجویزشده از سوی پزشک پس از انجام تزریق نیز به طور منظم مصرف نمایید. حتما پیش از انجام تزریق، آزمایشات تجویزشده از سوی پزشک را انجام‌دهید.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

  • تا زمان مورد نیاز از کیسه یخی که به شما بعد از تزریق ژل داده می‌شود، استفاده نمایید.
  • دوری از گرما تا یک هفته الزامی است و از ورزش شدید پرهیز کنید.
  • استفاده از محصولات ترمیم کننده موضعی جهت جلوگیری از کبودی احتمالی و مصرف داروی ضدتبخال و آنتی‌بیوتیک و در صورت لزوم، ماساژ دادن جهت یکنواخت کردن ژل تزریق‌شده الزامیست.
  • پس از تزریق ژل تا 24 ساعت از استحمام خودداری نمایید وتا 10 روز از سونا و حمام بخار اجتناب کنید.
  • در دو هفته نخست پس از انجام تزریق، روزانه تا 5 لیوان آب بنوشید، اما تا 48 ساعت پس از انجام تزریق (به ویژه تزریق ژل‌لب) از نوشیدن مایعات داغ اجتناب نمایید.
  • استاده از لوازم آرایشی تا 24 ساعت پس از انجام تزریق ممنوع است.
  • تا 10 روز استفاده از نمک را محدود کنید.
  • از دست‌کاری و فشار روی نواحی‌تزریق خودداری نمایید، پس از تزریق بلافاصله، نتیجه مشهود است اما ممکن است نواحی تزریق اندکی ورم داشته‌باشد و حجم محل را بیشتر ازمقدار واقعی تصور کنید. این حالت خصوصا در تزریق ژل‌ لب بیشتر است. اما تا دوهفته پس از تزریق بهبود می‌یابد.
  • برای تسریع روند بهبود، سر خود را بالا نگاه دارید و حتما داروهای خود را تا آخر استفاده کنید، زیرا در صورت عدم رعایت این نکات، ورم دیرتر از بین می‌رود.در روزهای نخست از انجام کار سنگین و خم شدن پرهیز کنید.
  • مصرف میوه‎‌جات خصوصا آناناس به دلیل دارا بودن ویتامین ث و بروملین توصیه می‌شود زیرا روند بهبود را سرعت می‌بخشد.
  • ماهی، میگو و امگا‌3 نیز تاثیر مثبتی در روند بهبود پس از تزریق ژل دارند.
  • استفاده از کمپرس سرد‌صورت، سپس کمپرس گرم باعث بهبود سریع‌تر کبودی و ورم می‌شود.
  • در 24 ساعت نخست از قرارگرفتن بیش ازحد در معرض آفتاب یا گرمای‌شدید خودداری نمایید.
  • وجود جوش‌های‌ریز در نواحی اطراف محل تزریق تا 2 هفته پس از تزریق طبیعی است و به مرور بهبود می‌یابد.

کاربردهای تزریق ژل

درصد زیادی از عموم مردم، از فیلر های پوستی به عنوان روشی یاد می کنند که برای پر کردن چین و چروک ها و حل مشکلات پوستی استفاده می شود، اما قابل توجه است که کاربرد های تزریق ژل تنها به چند مورد انگشت شمار گفته شده محدود نمی شود. وظیفه اصلی تزریق ژل، استفاده از آن برای جوانسازی پوست است و لذا اثر آن بر روی چین و چروک های صورت نیز بسیار فوق العاده است و توانسته نتیجه موفقیت آمیزی را در هر شرایطی ارائه دهد.

شرکت غذا و داروی آمریکا وظیفه بررسی کاربرد های روش های درمانی و ژل های تزریقی را دارد که به بررسی بیشتر کاربرد های تزریق ژل پرداخته است. در بخش زیر به ذکر کاربردهایی می پردازیم که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده اند.

  • استفاده برای رفع مشکلات صورت نظیر چین و چروک
  • حجم دهی به بخش های مختلف صورت و بدن
  • استفاده برای جوانسازی پوست و دست ها
  • افزایش زیبایی بینی

فیلرهای پوستی از چه ساخته‌ شده‌اند؟

به حتم برای شما نیز این سوال پیش آمده است که در اصل فیلر های پوستی از چه متریالی ساخته شده اند و ما با استفاده از چه موادی به تزریق ژل به پوست خود می پردازیم. همانطور که در بخش بالای متن اشاره کردیم، هدف اصلی شرکت سازمان غذا و داروی آمریکا، بررسی و تایید فیلر های پوستی نظیر ژل های تزریقی می باشد و به همین علت می توان بر اساس این تاییدیه و استاندارد های سازمان مذکور، به صورت عمیق تری با فیلر های پوستی آشنا شد.

به صورت کلی برای فیلر های پوستی دو دسته بندی وجود دارد که بر اساس ماندگاری و اجزای تشکیل دهنده هستند. درصد بیشتری از فیلر ها حاوی موادی با نام لیدوکائین هستند که به عنوان حجم دهنده از آنها استفاده می شود و لذا در مرور زمان توسط بدن انسان جذب خواهند شد.

مزایای تزریق ژل

روش درمانی تزریق ژل بسیار محبوب است و دارای مزایای بسیاری می باشد که هر کدام در شرایط خاصی کاربرد دارند. در بخش زیر با ما همراه باشید تا به ذکر اصلی ترین مزایای تزریق ژل بپردازیم:

  1. وارد نشدن هیچ گونه آسیب به بافت های پوستی: در روند تزریق ژل معمولاً از ماده هیالورونیک استفاده می شود که در اصل نوعی اسید می باشد. به همین علت است که در طول زمان به راحتی جذب پوست می شود و همچنین آسیبی نیز به بافت های شما وارد نخواهد کرد.
  2. امکان کاهش حجم و یا تخلیه ژله: دیگر مزیت استفاده از تزریق ژل این مورد است که اگر شما از نتایج و یا روند درمانی ناراضی بودید، به راحتی می توانید اقدام به تخلیه ژل کنید. البته قابل توجه است که اگر در رابطه با تصمیم خود جدی هستید بهتر است که با متخصصین حرفه ای مشورت کنید.

سایر ژل‌های دائمی

علاوه بر وجود ژل های نیمه دائمی و موقت، شاهد این هستیم که ژل های دیگری نیز با برچسب ژل دائمی وجود دارند که دارای ویژگی های مختص خود هستند و همانطور که از نام آن ها مشخص است به شکل دائمی می باشند. استفاده از این ژل ها توسط شرکت غذا و داروی آمریکا توصیه نمی شود و به همین علت در سرتاسر دنیا دارای طرفدار و محبوبیت بخصوصی نیستند.

البته برخلاف این مورد شاهد این هستیم که روغن سیلیکون تزریقی با درجه پزشکی 1000 مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است و برای روند های درمانی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. پزشکان اندکی هستند که از این ماده برای چاق شدن، پر کردن لب، تغییر شکل بینی و رفع جای زخم استفاده می کنند. همچنین می توان از روغن سیلیکون برای افزایش سایز باسن و همچنین تقویت سینه ها استفاده کرد.

فیلرهای موقت یا قابل جذب

فیلر به معنای ماده پر کننده است و به هر متریال یا ماده ای که در روند تزریق استفاده شود گفته می شود. در ادامه به ذکر تعداد زیادی از فیلر ها می پردازیم که هر کدام دارای وظایف بخصوصی هستند و به علت کاربرد متفاوتی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از انواع فیلر ها، فیلر های موقت هستند که از جنس های مختلف نظیر کلاژن، هیالورونیک اسید، کلسیم هیدروکسی آپاتیت، پلی لاکتیک اسید یا چربی بدن هستند و از راه های مختلفی نظیر بدن حیوانات یا منابع انسانی تهیه می شوند.

فیلر های موقت با نام قابل جذب نیز شناخته می شوند و همانطور که از این نام گذاری مشخص است، به راحتی جذب می شوند و لذا شما نیاز دارید تا در زمان کوتاهی بین 6 الی 9 ماه به تزریق دوباره این دسته از فیلر یا پرکننده ها بپردازید تا روند درمانی بدون مشکل پیشروی کند.

کلاژن

کلاژن یکی از انواع پروتئین هایی اساسی در ساختار پوست و بافت های اصلی بدن می باشد که دارای وظایف بسیار مهمی است و نبود آن می تواند باعث وارد شدن صدمات جدی و غیر قابل برگشتی به بافت پوست شود. کلاژن را می توان یکی از مواد اصلی دخیل در ایجاد سفتی و استحکام پوست دانست که در بافت های محکم تری نظیر استخوان یا غضروف نیز بسیار مفید است. زمانی که کلاژن پوست شما کاهش می یابد و رشته های تولیدی آن تجزیه می شود، پیری پوست رخ می دهد.

زمانی که شما به فکر استفاده از روش های تزریق ژل هستید، نیازمند استفاده از مقدار تعیین شده ای از کلاژن هستید که در بیشتر اوقات از سلول های حیوانی نظیر گاو و بعضاً از سلول های انسانی تهیه خواهد شد. مشکلی اصلی این ماده ماندگاری بسیار کم آن است که باعث می شود شما بین هر 3 الی 4 ماه یکبار نیازمند تزریق دوباره باشید.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده ساختار پوست و غضروف ها می باشد و در تمامی بافت های بدن یافت می شود. اگر که این ماده یعنی هیالورونیک اسید را با آب مخلوط کنید، حجیم خواهد شد و همچنین حالت ژل مانندی پیدا می کند.

به علت اینکه در روند درمانی تزریق ژل بتوان ساختاری ژلی و البته طبیعی را بدست آورد، در تمامی درمان ها و روند های تزریق از این اسید استفاده می شود و می توان گفت که هیالورونیک اسید یکی از پرطرفدارترین ماده هایی است که در روند درمانی تزریق ژل مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید مذکور به صورت معمول با استفاده از کمک باکتری ها و در آزمایشگاه های مخصوص تولید می شود که در اغلب مواد منابع آن نیز حیوانات هستند. در اغلب موارد می توان با استفاده از واکنش های ایجاد شده در این اسید به تعیین بهترین آن پرداخت و سپس با استفاده از آن پروسه درمان را انجام داد.

هیدروکسی آپاتیت کلسیم

در دندان های هر انسان مواد معدنی مختلفی وجود دارند که بدون حضور آن ها، استحکام و قدرت دندان از بین خواهد رفت و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلاتی نظیر لغزش و ناتوانی در انجام کار های روزمره رخ می دهد. یکی از مواد معدنی که در دندان و استخوان هر فرد وجود دارد، هیدروکسی آپاتیت کلسیم می باشد.

در پروسه درمانی زیبایی تزریق، این ماده در یک محلول حل می شود که به شکل ژل می باشد و سپس می توان از آن برای مواردی نظیر جوانسازی پوست بخش های مختلف بدن و اندام های متفاوتی استفاده کرد. یکی از مزایای اصلی این ماده داشتن ماندگاری بسیار بالا می باشد که باعث شده است بدون نیاز به تزریق دوباره بتوان تا حتی یک سال و نیم نیز از این ماده استفاده کرد، البته قابل توجه است که هیدروکسی آپاتیت کلسیم برای استفاده در لب ها مناسب نیست.

پلی لاکتیک اسید

یکی از متریال های اصلی مورد استفاده در روند تزریق، پلی لاکتیک می باشد که نوعی اسید پلیمر مصنوعی است که زیست تخریب و سازگار با بافت های بدن می باشد. پلی لاکتیک اسید یکی از انواع مواد مورد استفاده و متریال های مورد نیاز برای تزریق ژل در بافت پوست می باشد که به لطف وجود آن روش های درمانی تزریق ژل عملی شده اند. این ماده که با نام PLLA نیز شناخته می شود، برای ساخته بخیه های جذبی و پیچ های استخوان نیز استفاده می شود.

استفاده از این ماده برای تزریق ژل به چند شکل مورد استفاده قرار می گیرد و در طول چند ماه انجام می شود. همچنین قابل توجه است که اثر این ماده به مرور زمان و به صورت معمول بعد از چند هفته مشخص می شود و حتی گاهی تا 2 سال نیز ماندگار خواهد ماند.

بهترین ماده و برند برای تزریق ژل کدام است؟

در روند درمانی تزریق ژل همیشه یکی از مهمترین معیار ها انتخاب نوع متریال مورد استفاده بوده است. انتخابی که صفر تا صد آن به عهده بیمار می باشد و همین مورد باعث شده است که برای نهایی کردن این انتخاب دانش و تحقیق فراوانی مورد نیاز باشد. لذا بهتر است که بیمار در رابطه با این موضوع اطلاعات جامعی داشته باشد تا بتواند در روند انتخاب نقش تاثیر گذاری داشته باشد. شما باید با انتخاب برند و جنس مناسب ژل همراه با دریافت مشورت از پزشک متخصص، این کار دشوار را به درستی انجام دهید.

انواع مختلفی از ژل های تزریقی وجود دارند که هر کدام با داشتن ویژگی های بخصوص خود مورد نظر بعضی از افراد هستند. در چند مدت گذشته، می توان ژل هیالورونیک را پرطرفدارترین شیوه‌ی تزریق ژل دانست که توانسته است به محبوبیت مناسبی بین فعالان این حوزه یعنی بیماران و متخصصین دستیابی پیدا کند.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره دقیق‌تر پوستی با کارشناسان کلینیک ایرانیان با شماره تماس ۰۲۱.۷۵۹۰۰ تماس حاصل فرمایید.

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

بله، لازم است زیراپزشک خصوصیات صورت شما و تقارن آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و به شما پیشنهاد می‌کند که چه میزان و در چه نقاطی به تزریق ژل نیاز دارید. پزشک همچنین شما را از عوارض و مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق آگاه خواهد کرد.

ژل‌ها ماندگاری متفاوتی دارند و با توجه به انواع آن‌ها بین شش ماه تا 4 سال ماندگاری دارد. مثلا ژل‌های بر پایه هیالورونیک‌اسید حدود شش ماه تا یکسال ماندگاری دارد. این ماندگاری می‌تواند در افراد متفاوت مدت زمان‌های متفاوتی طول بکشد.

تزریق ژل به لب بسیار ایمن است و تنها عارضه‌های این روش کبودی و تورم است که پاسخ طبیعی بدن است و بعد از چند روز به طور طبیعی برطرف می‌شود. عفونت و واکنش‌های آلرژیک بسیار نادر هستند که معمولا در اثر مراجعه به مراکز غیرقانونی و غیربهداشتی به‌وجود می‌آید.

تزریق ژل یک عمل سرپایی است و به استراحت بالینی نیاز ندارد. معمولا افراد پس از تزریق می‌توانند عملکرد روزانه خود را ادامه دهند. اما ممکن است کمی تورم و کبودی وجود داشته باشد که پس از دو روز رفع می‌شود.

نتیجه تزریق بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است ولی در ابتدا ممکن است کمی تورم در محل تزریق ژل وجود داشته باشد که پس از یک روز برطرف می‌شود و نتیجه‌نهایی قابل مشاهده خواهد بود.

  • سهولت کاربرد
  • تزریق بدون نیاز به بیهوشی و تنها با بی حسی موضعی
  • تزریق بدون نیاز به جراحی
  • سرپایی بودن این تزریق
  • وجود انواع مختلف ژل، متناسب با نیاز و بودجه مورد نظر بیمار
  • نتایج سریع و آنی

خیر، ژل‌های استاندارد و مورد تایید FDA چنین عوارضی ندارند.

از برندهای معتبر ژل که در ایران نمایندگی دارند می‌توان به برندهای زیر اشاره نمود:

  1. ژل ژوویدرم فرانسه تحت لیسانس لابراتوار آلرگان آمریکا
  2. ژل آلیاکسین ساخت لابراتوار IBSA ایتالیا
  3. ژل استایلج ساخت کشور فرانسه

در ابتدا لازم است قبل از انجام تزریق، انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید. به خاطر داشته باشید که باید از تزریق ژل انتظارات واقعی داشته باشید. اگر از تزریق ژل راضی نبودید باید در نظر داشته باشید ژل‌هایی مثل هیالورونیک اسید طی چند ماه جذب می‌شوند و یا حتی می‌توان با تزریق هیالاز آن‌ها را در کمترین زمان تجزیه نمود.

  • از سیگار کشیدن و مصرف دخانیات به مدت یک تا دو هفته دوری کنید.
  • شستن ملایم صورت بلامانع است.
  • از خارش و ماساژ ناحیه تزریق شده برای حداقل 4 ساعت بپرهیزید زیرا ژل در آن زمان فرم می‌گیرد.
  • برای تسکین درد و بهبود کبودی از داروهای تجویز شده از سوی پزشک معالج استفاده نمایید.
  • برای 2 روز بعد از تزریق روی قسمتی که ژل تزریق شده فشار وارد نکنید.

  • از مصرف داروهای ضد‌انعقاد مانند آسپرین، ویتامین E و C از دو هفته قبل خودداری نمایید.
  • داروهای ضدالتهاب مثل ایبوپروفن و داروهای مشابه را یک هفته قبل از تزریق قطع نمایید.
  • یک هفته قبل از درمان از دخانیات و الکل استفاده ننمائید.

بله. در صورتی که محل تزریق ژل و بوتاکس متفاوت باشد می‌توان هر دو تزریق را همزمان انجام داد.

از تزریق ژل می‌توان در نواحی مختلف صورت مثل لب، گونه، چانه، اطراف چشم، چروک‌های پیشانی و برای بالا بردن ابرو استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
عکس پزشک که با مداد روی پیشانی مرد طاس می کشد
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
iranianclinic
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
iranianclinic
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
iranianclinic
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .