جستجو
Close this search box.

بوتاکس زیر بغل

تعریق بیش از حد امری ناخوشایند بوده که افراد در پی درمان آن هستنـد. در صـورت وجـود این عارض (تعریق زیـر بغل) حتـی در هــوای ســرد و بدون فعالیـت نیز رخ می دهـد. گاهـی نیــز علت آن می تواند عوامل وراثتی و یا بیماری های عصبی باشد. یکی از روش های درمان ایـن عارضه استفاده از تزریق بوتاکس زیر بغل می باشد.

مشاوره توسط پزشک به صورت رایگان

هزینه
هدف

اقتصادی

پزشک معالج
تعداد جلسات

خالی

ماندگاری
ماندگاری

موقت

نوع بی‌هوشی
زمان نتیجه گیری

ندارد

دوره نقاهت
دوره نقاهت

کوتاه

عوارض
عوارض

متوسط

تلفن تماس
021-75900

برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با ما در ارتباط باشید

پکیج ها و لیست قیمت

جهت مشاهده پکیج های کلینیک ایرانیان کلیک کنید

فرم مشاوره و رزرو

جهت تکمیل فرم درخواست رزرو و مشاوره کلیک کنید

مزایا و معایب

مزایا بوتاکس زیر بغل

معایب بوتاکس زیر بغل

نتایج طولانی مدت

موقت بودن نتایج

کاهش تعریق

احتمال بروز عوارض

روشی غیر تهاجمی

بدون دوره نقاهت

افزایش اعتماد به نفس

چرا بوتاکس زیر بغل در کلینیک های ایرانیان؟

بهترین درمان تعریق زیاد (هیپرهیدروزیس)

معتبرترین برندهای دارای مجوز

بدون جراحی و دوره نقاهت

بروز نتیجه دو هفته بعد از تزریق

ماندگاری ۴ الی ۶ ماه

آنچه در این مطلب می خوانید

بوتاکس زیر بغل چیست؟

طبیعی است که بدن همه افراد در هوای گرم عرق می کند و این یک موضوع کاملا بیولوژیکی است. با این وجود، برخی از افراد بیش از اندازه مستعد تعریق هستند و به جز داشتن حجم عرق زیاد، عرق آنها خیلی بو می دهد و این امر می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس آنها شود. خوشبختانه بوتاکس زیر بغل در این زمینه به کمک این گونه افراد می آید و از تعریق بدبو جلوگیری کند.

افرادی که بیش از اندازه عرق می کنند، به اصطلاح به هایپرهیدروزیس مبتلا می باشند. حالا این تعریق می تواند زیر بغل، کف دست ها، کف پاها، صورت و هر جای دیگری از بدن باشد. با این حال، ما در این مقاله می خواهیم درباره بوتاکس زیر بغل صحبت کنیم و بیشتر تمرکز ما روی این ناحیه از بدن است. افرادی که به بیماری هایپرهیدروزیس مبتلا هستند، می توانند به پزشک متخصص مراجعه کرده و بعد از انجام معاینات لازم، از بوتاکس زیر بغل برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنند. بعضی از افراد دچار تعریق بیش از حد می شوند، طوری که عملکردشان در زندگی دچار اختلال می شود. این تعریق بیش از حد به خودی خود آزاردهنده می باشد اما برخی اوقات در واقع عوارض این افزایش تعریق مخرب تر از مشکل اولیه مى‌شود.

به عنوان نمونه؛ تعریق بیش از حد و رطوبت حاصل ازآن، موجب تغییر فلور طبیعى پوست و ایجاد بوی بد بدن و عفونت‌هاى باکتریایی و قارچى مى‌شود. ولى این مشکلات ممکن است زندگى شخصی و اجتماعى فرد مبتلا به هایپرهیدروز (تعریق بیش از حد) را دچار اختلال نماید.
تزریق بوتاکس زیر بغل به وسیله قطع ارتباط اعصاب محرک سمپاتیک با غدد عرق، از تعریق بیش از حد بدن پیشگیری می نماید و در صورت تزریق صحیح، به حدی اثربخش می باشد که موجب خشک شدن کامل پوست مى‌شود. به همین دلیل نتیجه درمان براى افرادی که به تعریق بیش از حد مبتلا هستند و مدت ها از حس خیس بودن حاصل از عرق، در عذاب بودند، بسیار رضایت‌بخش می باشد.

تزریق بوتاکس زیربغل می بایست در ناحیه عمیق درم، یعنی قسمتی که غدد عرق در آن واقع شده اند، صورت پذیرد. تعداد دفعات تزریق به وسعت قسمت موردنظر بستگی دارد. به طور متوسط در هر سانتى‌متر مربع پوست یک تزریق صورت می گیرد.
٢۴ الی ۴٨ ساعت پس از تزریق بوتاکس زیر بغل، اثربخشی آن در متوقف نمودن تعریق شروع شده و طی یک هفته کامل می شود. دو هفته بعد، پوست قسمت موردنظر، بررسی و معاینه می شود که در صورت مشاهده نواحی که ترشح عرق در آن‌ها ادامه دارد، تزریق بوتاکس زیربغل در آن قسمت ها صورت می پذیرد.

ماده اصلی تشکیل دهنده بوتاکس سمی به نام بوتولینیوم است که از یک باکتری تولید می‌گردد، این سم می‌تواند بر سیستم عصبی تأثیر بگذارد و عملکرد و ساختار آن را تغییر دهد، در واقع بوتاکس در نحوه عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی تغییر به وجود می‌آورد، انتقال دهنده‌های عصبی وظیفه اجرای فرمان‌های مغز را بر عهده دارند و ماهیت آن‌ها مواد شیمیایی است و باعث واکنش دادن بدن می‌شوند، بوتاکس با انسداد این انتقال دهنده‌ها عملکرد سلول عصبی را بلوکه می‌کند. تزریق بوتاکس زیر بغل برای درمان تعریق زیاد بدن هم با استفاده از همین روش انسداد انتقال دهنده‌ها انجام می‌شود، یعنی بوتاکس به وسیله غیر فعال کردن مواد شیمیایی محرک غدد، از تعریق زیاد جلوگیری می‌کند و به همین علت از بوتاکس برای درمان هایپر هیدروزیس یا همان تعریق بیش از حد و شدید استفاده می‌گردد.

نحوه تزریق بوتاکس زیر بغل در کلینیک ایرانیان

در کلینیک ایرانیان ، پزشکان متخصص با بکارگیری ماده بی حسی، ابتدا قسمت مورد نظر را بی حس می کند.سپس بوتاکس را توسط سوزن های ویژه و بسیار ریز در نزدیکی غدد تعریق تزریق می کند. در حقیقت دوز استاندارد تزریق بوتاکس زیر بغل ۵۰ واحد است و بسته به شرایط بیمار این اندازه در تغییر می کند. هر جلسه درمانی تقریباً ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد و این فرآیند به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن صورت می پذیرد. لازم به ذکر است که در صورت تزریق بوتاکس زیر بغل علائم این عارضه با گذشت زمان مجدداً قابل بازگشت هستند. جهت ماندگاری و حفظ این شرایط لازم است تزریق به صورت مرتب انجام شود. معمولاً فاصله زمانی میان تزریق‌ها بین ۷ تا ۱۶ ماه می باشد.

بوتاکس، سم بوتولونیوم یا نوروتوکسینی می باشد که توسط باکتری Clostridium botulinum ساخته نمی شود.نوروتوکسین ها، موادی می باشند که بر عملکرد یا ساختار سیستم عصبی تاثیر می گذارند. تاثیرات تزریق آنتی کولینرژیک بر غدد برون ریز مترشحه عرق از اهمیت خاصی برخوردار است. این تزریق درعمق در میس، به فاصله ی 5/1 سانتی متری از هم صورت می گیرد که به منظور کاهش درد در این عمل از کرم های بی حسی موضعی (مثل:EMLA) و یا کمپرس های سرد استفاده می شود. بعد از 5 الی 7 روز پس از تزریق بوتاکس زیر بغل، نتایج تزریق ظاهر و تعریق در این منطقه متوقف می گردد. تزریق بوتاکس بر عضلات صورت معمولا دوره ی تاثیر کمتری نسبت به تزریق بوتاکس به منظور کاهش تعریق دارد. بعنوان مثال: زمان تاثیر بوتاکس تزریق شده برای خط اخم معمولا 4 ماه می باشد، اما در مورد درمان هایپرهیدروز مدت تاثیر به 6 ماه می رسد. این زمان در برخی افراد حتی به یک سال نیز می رسد. بوتاکس، عملکرد برخی از انتقال دهنده های عصبی را تغییر می دهد. این ها، مواد شیمیایی در بدن هستند که به بدن دستور می دهند به روش خاصی واکنش نشان دهند. تزریق بوتاکس می تواند انتقال دهنده عصبی را که به غدد عرق متصل هستند، مسدود نماید.

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل

ماده بوتاکس با تخریب کردن اعصاب فعال کننده‌ی غده های عرق تاثیر خود را نشان می دهد. همانطور که می دانید به طور طبیعی، زمانی که دمای بدن افزایش می یابد، سیستم عصبی، غده های عرق را فعال می کند. با چنین پروسه ای بدن می تواند به صورت خودکار دمای خود را کاهش می دهد.
در افراد مبتلا به هایپر هیدروزیس (تعریق بیش از حد) اعصاب فعال کننده این غدد ییش فعال هستند و فرد را آزار می دهند. با کمک تزریق مستقیم بوتاکس به نواحی دارای تعریق شدید، اعصاب بیش فعال در آن ناحیه فلج می شوند. در شرایطی که اعصاب قادر به رساندن پیام تعریق نباشند، تعریق بیش از حد و آزار دهنده نیز رخ نخواهد داد. لازم است بدانید که تزریق بوتاکس تنها در نواحی تزریق شده از تعریق جلوگیری می نماید نه در کل بدن.

گفتنی است که تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل هیچ گونه خطر جبران ناپذیر و خطرناکی در پی ندارد. برای اغلب مراجعه کنندگان اثرات جانبی آن قابل تحمل است. عوارض بوتاکس زیر بغل معمولا به صورت زیر است:

  • کبودی زیر بغل
  • احساس درد در ناحیه زیر بغل
  • نشانه های سرماخوردگی
  • سردرد

بروز برخی عوارض بوتاکس زیر که احتمال بروز آنها بسیار نادر است، معمولا در پی تزریق نادرست به وجود می آیند. البته این چنین عوارض هایی دائمی نیستند اما ممکن است تا زمانی که اثر بوتاکس از بین برد، همراه با شخص بمانند. برخی از عوارض نادر بوتاکس زیر بغل به صورت زیر است:

  1. بی اختیاری ادرار
  2. مشکل بینایی
  3. مشکل صحبت کردن
  4. به وجود آمدن حساسیت هایی برای بدن
  5. مشکل تنفس
  6. ضعف عضلانی و خستگی بیش از حد
  7. آنافیلاکسی
  8. بروز مشکلات پوستی و کهیر
  9. سر گیجه های مداوم
  10. خشکی دهان
  11. سردرد های شدید
  12. خستگی
  13. درد های شدید در ناحیه تزریق

مراقبت بعد از بوتاکس زیر بغل

تقریبا تمامی عمل ها و روش های زیبایی دارای یک دوره مراقبت پس از انجام عمل زیبایی و یا درمانی می‌باشند که شخص موظف است در این مدت برخی نکات و توصیه‌ها را به عمل آورد. تزریق بوتاکس نیز همچون سایر اقدامات دیگر نیازمند برخی مراقبت‌ها می‌باشد. البته تعداد این مراقبت‌ها محدود و کم بوده و انجام دادن آن‌ها برای هر فردی سهل و آسان می‌باشد و پیچیدگی خاصی را ندارد. انجام مراقبت ‌های پس از تزریق بوتاکس بیشتر به منظور بدست آوردن نتایج بهتر و مطلوب اهمیت دارد زیرا در چند روز ابتدایی پس از انجام بوتاکس، ناحیه زیر بغل بسیار حساس خواهد بود و ممکن است با انجام برخی کار‌ها باعث آسیب‌رسانی به نتایج و آثار حاصل از بوتاکس شوید.

بوتاکس یک روش درمانی بسیار مؤثر برای تعریق بیش از حد است. برای بسیاری از افراد، این روش درمانی می‌تواند به طور چشمگیری کیفیت زندگی آن‌ها را بهبود بخشد. به همین منظور دوره مراقبت‌ های پس از انجام بوتاکس از جمله بازه‌های زمانی دارای اهمیت محسوب می‌شود.

  • تا حداقل ۴ ساعت از دستتان کمتر استفاده کنید.
  • تا حداقل 12 ساعت ویتامین E مصرف نکنید.
  • تا ۲۴ ساعت از دئودورانت‌ها استفاده نکنید.
  • تا ۲۴ ساعت به زیر بغل خود دست نزنید و ناحیه‌ای که تزریق بوتاکس انجام شده را ماساژ ندهید.
  • تا ۲ روز ورزش کششی دست انجام ندهید
  • تا ۴۸ ساعت از اصلاح زیر بغلتان اجتناب نمایید.
  • تا ۲ روز از شنا کردن و رفتن به سونا خودداری کنید.

به مدت یک هفته هیچ یک از میکرودرم ابریژن، الکترولیز، لیزر درمانی و یا هر نوع درمان زیبایی الکتریکی را انجام ندهید، بهتر است قبل از بوتاکس زیر بغل برای مراقبت های تزریق زیر بغل از پزشک متخصص خود هم مشورت بگیرید تا بهترین نتیجه را از بوتاکس زیر بغل خود بگیرید.

هزینه بوتاکس زیر بغل چقدر است؟

هزینه بوتاکس زیر بغل همانند سایر خدمات زیبایی به عوامل بسیاری مرتبط می باشد. این عوامل متغیرند و شامل موارد ذیل می باشند:

  1. نوع بوتاکس: برند های متفاوتی از بوتاکس در کلینیک های پزشکی وجود دارند که هرکدام قیمت های متفاوتی دارند.
  2. میزان بوتاکس مصرفی: هر قسمت از زیر بغل نیاز به 50 واحد بوتاکس دارد. پس هر دو زیر بغل در مجموع به صد واحد بوتاکس نیاز دارند.
  3. دستمزد پزشک: آخرین مورد تاثیرگذار بر روی هزینه تزریق بوتاکس هزینه دستمزد پزشک برای تزریق بوتاکس می باشد. کلینیک ها و پزشک های متفاوت نرخ های گوناگونی را برای این مورد ارائه می دهند.

آیا بوتاکس زیر بغل درد دارد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که تزریق بوتاکس زیر بغل درد ندارد. ا این تزریق با سوزن های بسیار ریز انجام می شود. علاوه براین، نیم ساعت قبل از تزریق از بی حسی موضعی استفاده می شود. بنابراین شما دردی احساس نخواهید کرد.

نقاط تزریق بوتاکس زیر بغل

زیر بغل یکی از بخش‌های بدن است که از محل آن بوتاکس تزریق می‌کنند. به طور معمول فرآیند بوتاکس زیر بغل با ۱ تا ۲ سانتی متر فاصله انجام می‌گیرد. اما پیش از تزریق با کمک یخ و پماد بی حسی موضعی، زیر بغل را بی حس می‌کنند تا هنگام تزریق دردی حس نشود. لازم به ذکر است که با تزریق بوتاکس زیر بغل می‌توان حتی تا ۸۰ درصد تعریق بدن را کم کرد. کف دست و پا نواحی دیگر بدن هستند که در برخی افراد تعریق زیادی دارند. مخصوصاً بسیاری از تعریق و بوی بد پاهای خود ناراحت هستند. عملکرد غدد عرق ساز یا غدد آکرین در ناحیه کف دست و پا با استفاده از بوتاکس تغییر می‌کند. به طوری که میزان تعریق کف دست و پا بعد از تزریق کردن بوتاکس به میزان چشمگیری (۸۷ درصد) کاهش می‌یابد.

درخواست رزرو نوبت در کلینیک ایرانیان​

لطفا شماره تماس و مشخصات خود را در فرم زیر وارد نمایید، تا برای رزرو وقت قطعی و ثبت تاریخ و ساعت، همکاران ما با شما تماس بگیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
اگر جواب سوال خود را پیدا نکردین با مشاوران کلینیک ایرانیان تماس بگیرید

سوالات متداول درباره بوتاکس زیر بغل

بوتاکس در ۱۰ الی ۱۵ نقطه از زیر بغل تزریق می شود. پس از چند روز از درمان، میزان تعریق تا حد زیادی کاهش می‎یابد و پس از مدتی قطع می شود. این امر تا زمانی که بهبودی کامل اتفاق بیفتد، ادامه پیدا می کند.

خیر، تزریق بوتاکس زیربغل درد ندارد و هیچ‌گونه بی‌حسی نیاز ندارد.

براساس نظریات متخصص، تزریق بوتاکس باید بین شش تا نه ماه ادامه پیدا کند. در برخی موارد نیز ممکن است به ۱۲ ماه نیاز باشد. با تزریق بوتاکس، اعصاب سمپاتیک به حد نرمال خود می رسند و تحریک پذیری آنها تا حد زیادی کاهش می یابد و در نهایت تعریق زیر بغل از بین می رود.

رضایت مشتریان کلینیک ایرانیان

مطالب خواندنی مربوط به بوتاکس زیر بغل

پزشک در حال رسم محل کاشت ابرو روی صورت دختر - بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران
iranianclinic
کاشت
بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران کدام کلینیک است؟
ابرو ها از عوامل بسیار موثر در زیبایی چهره هستند و داشتن ابرو های پر، خوش ‌فرم و خوش ‌حالت می‌ تواند  زیبایی چشم ها و چهره را بیشتر کند. بسیاری از افراد...
عکس چشم درشت و کشیده زن جوان - تزریق بوتاکس چشم گربه ای
iranianclinic
تزریق
تزریق بوتاکس چشم گربه ای چیست و چه فوایدی دارد؟
پیش از توضیح در مورد بوتاکس چشم گربه ای باید بگوییم چنین روشی و با این نام از نظر علمی وجود ندارد و به عنوان یکی از روش های تزریق بوتاکس شناخته شده نیست....
مرد جوان با موهای پرپشت که انگشتان خود را لای موهای خود برده است
iranianclinic
کاشت
مراقبت های بعد از کاشت مو
با کاشت مو، شما می ‌توانید به زیبایی و جذابیت خود جلوه‌ای تازه ببخشید. اما اگر فکر می ‌کنید که پس از عمل جراحی، کار تمام شده است، اشتباه می ‌کنید! مراقبت...
شیشه های تست خون دریافتی از افراد
iranianclinic
کاشت
معرفی آزمایشات لازم قبل از کاشت مو
موفقیت عمل کاشت مو به شدت به آمادگی قبلی و بررسی دقیق وضعیت فیزیکی و سلامتی فرد بستگی دارد. برای اطمینان از اینکه بدن شما آماده این روند پیچیده و جذاب...
عکس پزشک که با مداد روی پیشانی مرد طاس می کشد
iranianclinic
کاشت
جدیدترین روش کاشت مو 2024
در دنیای امروز، زیبایی و جذابیت به یکی از موارد حائز اهمیت بیشتری تبدیل شده است و یکی از عوامل مهم در این زمینه، موهای سر ما می‌ باشد اما برای بسیاری از...
عکس کاشت موی مرد جوان از زوایای مختلف - عوارض کاشت مو
iranianclinic
کاشت
عوارض کاشت مو
کاشت مو یکی از روش‌های پرکاربرد در جراحی زیبایی است که برای حل مشکلات ریزش مو و کاهش تعداد موهای سر استفاده می‌شود. اما همانطور که در هر جراحی دیگری، کاشت...

خدمات مرتبط

خدمات تزریق نانوفت در کلینیک ایرانیان
مزوتراپی مو - کلینیک ایرانیان
عکس تزریق کوکتل مزو به زیر فک زن - مزوتراپی غبغب
جوانسازی صورت
پزشک در حال تزریق آمپول مزو زیر چشم زن - مزوتراپی زیر چشم
تزریق فیلر بینی
تزریق ژل به فک برای اصلاح زاویه فک
جالوبوتاکس ترکیبی از ژل جالپرو و بوتاکس است
تصویر یک زن جوان که نصف تصویر صاف و نصف دیگر تصویر چروک شده است - جالپرو
تزریقات زیبایی در کلینیک ایرانیان
تزریق مزوژل - جوانسازی صورت خانم ها در کلینیک با تزریق مزوژل
پزشک در حال تزریق فیلر به لب مراجعه کننده زن
تزریق چربی زیر چشم
لحظه تزریق چربی به لب
تزریق چربی به صورت
تزریق چربی به سینه
تزریق چربی به ران

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .